MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Jag är inte så skrockfull av mig, men jag tycker det är lite roligt ändå. Jag och min blivande ska sova på olika ställen natten innan bröllopet och han får se mig först vid fotograferingen före vigseln. Sen är det väl bara det klassiska gammalt, nytt, lånat och blått som gäller, mest som en kul grej. Men jag har inte bestämt mig för vad jag ska ha för grejer. Klänningen är ju ny såklart så den biten är klar, inte men resten.
Den svenska översättnigen lyder väl förresten "...och ett guldmynt i sin sko" om jag inte minns helt fel.
Tycker också det där med "lånat" är svårt. Ska kolla om min mor har några pärlörhängen som jag skulle kunna tänka mig...som jag kan låna. Och som sagt...pennyn blir svår att få tag på. Ska kolla i min ask med utländska pengar i...det kanske ligger en där?! Men det här är nog det enda skrocket under bröllopsdagen som jag tänker följa.
Telan - har också funderat på det där om att sova separerade men jag vill verkligen ha honom i min närhet...Skulle nog bli betydligt hispigare och nervösare om han inte fanns vid min sida den dagen. Vi är ju dessutom vana att vara separerade då vi pendlar mellan två länder så någon större effekt på oss skulle det inte göra...längtan är vi så vana vid. Sen så vet jag inte vart han skulle sova i sådana fall...han har ju ingen släkt eller familj i Sverige. Nej, vi kommer att tillbringa heeeela dagen tillsammans. Han ska få vara med vid förvandlingen. Dock så får han inte vara med när jag sätter på mig klänningen...det ska min mamma hjälpa mig med. Sen vore det skoj om fotografen kunde fånga bilden på när han får se mig första gången. Vi får se om det går att arrangera...
Tycker att det ska bli spännande att se hans min när han ser mig första gången i kyrkan när portarna öppnas och jag kliver in :) Tror att (=hoppas att) han ska tappa andan av att se mig (förhoppningsvis) så vacker som jag aldrig har varit. Även jag kommer förmodligen att tappa andan eftersom det blir första gången jag ser honom i kostym överhuvudtaget
Jag kommer att sova hemma hos min tärna och min blivande kommer att vara antingen hemma hos oss eller där hans bror (tillika bestman) kommer att vara. Han vill inte se mig innan jag är klar och vill inte heller veta om jag ska ha slöja, tiara eller vad det nu kan tänkas bli.
Lapinette: Kommer ni att fortsätta pendla även efter att ni gift er, eller kommer ni att bosätta er på samma ställe, i så fall vart? Ursäkta om jag frågar för mycket men jag är bara nyfiken.
Idén med att fånga honom på bild i "rätt" ögonblick lät strålande. Snacka om ett starkt minne.
Jag tycker att det ska bli precis lika spännande att se hans min när han ser mig för "första" gången Och att se honom, även om det inte blir i kyrkan. Det blir säkert minst lika känsloladdat.
Hej! Blir mest sporadiska inlägg från mig, men jag är allt inne och läser ganska ofta ändå. Står lite still med planerandet för mig, kommer nog igång med full speed efter jul och nyår igen! Gläds åt allas framfart. Kram!
Jag kommer att sova hos min mamma natten innan bröllopet... Känns som att det blir mer spännande på något sätt då!
Min blivande har inte heller fått veta vad jag ska ha på mig, om det blir med eller utan slöja, krona eller tiara eller hur det blir. Det enda jag berättat för honom är hur jag hade velat ha min klänning, och då sa han att han gärna hade sett mig i en axelbandslöns klänning. Eftersom jag trodde att jag inte passade i det så sa jag att det säkerligen inte blir så... men nu var det ju just en sån som satt bäst, så han kommer nog att bli riktigt överraskad!! *fniss*
Hur ska ni gå in i kyrkan? Vi har bestämt att min blivande tillsammans med best man ska stå framme vid altaret och vänta på mig. Jag kommer inte att ha någon som överlämnar mig utan med mig har jag en liten brudnäbb och en tärna.
Vi kommer att gå in tillsammans. Tärnor+marshalker går in först, sen kommer näbben och till sist jag och min m2b. Han kommer att stå precis innanför kyrkportarna och ta emot mig när jag kommer och sedan går vi enade fram till altaret, våra "första" steg mot en gemensam framtid :)
Som sagt, jag är så dålig på att hålla tyst och när jag sitter i Cannes och planerar har jag ju ingen att bolla med så min blivande har sett frisyr, blombukett men kommer dock inte att få se klänningen även om han har ett hum om vilka klänningar jag tycker är vackra. Tror ändå att när allt sitter på plats så blir det en helt annan grej än att ha sett en bild på någon annan.
Skulle vara skoj om han inte såg min förvandling men kruxet är att vi måste ta oss från Stockholm till Mariefred och kommer att hyra en bil över helgen. Ska fundera på om det går att lösa.
Telan - vi fortsätter att pendla ända tills det inte funkar längre MEN min blivande söker jobb för fullt och då främst i Stockholm. Vi vill ju inget hellre än att få bo tillsammans. Om han inte hittar ett jobb får jag se till att snabbt bli gravid så kan jag stanna i Cannes i ett år. Det löser sig på något sätt. Jag har ingen panik då jag känner att vi har ett liv framför oss!