• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Mayfly

Tack för alla svar! Vi verkar resonera ungefär lika allihopa. Ca hälften av våra gäster vet. Först tänkte vi skicka ut dem den 20 mars och ha osa den 10 april, men jag känner att det vore rätt skönt att veta lite tidigare. Kanske flyttar det 1-2 veckor.. Många bor trots alls i andra delen av landet.

Lapinette: Håller helt med dig, jag vill också veta så snart som möjligt vilka som kommer och inte. Om det nu skulle bli så att jättemånga inte kan komma.. ja då vill man ju som veta det så att man har möjlighet att kanske justera vissa saker!

Telan: Tack! Det verkar vara en hel del majbrudar här!

msbine: Vad jätteduktig du har varit!! Jättestort grattis, snacka om att du kan känna dig nöjd med dig själv! Heja! :)

• Lapinette

Själv har jag lagt ned tanken om festprogram även om jag i somras gjorde en så där 6 sidor...blir bara svettig när jag tänker på att behövde dem på minst 3 olika språk. Nej, våra gäster fåra roa sig med annat under middagen....och nu var jag nära att sätta en smiley igen!

• Lapinette

Nästa alla våra gäster vet och min pojkvän började redan i somras bjuda in sin släkt och vänner. Varje gång vi träffade någon som stod på gästlistan bad han dem spara detta datum för ett besök i Stockholm. Förutom alla fransmän (inkl Luxembourg) så har vi gäster från Österrike, USA, Italien och Japan....så det bör ju få veta detta i tid. Sen som sagt...så är man ju ett planeringsfreak och vill sitta och pyssla med den perfekta bordsplaceringen etc. Har faktiskt redan börjat med den på de som jag tror kommer....kan inte låta bli.

• Lapinette

Mayfly - vart och när gifter ni er? Du kanske kan lägga till det på denna lista (tror att detta är den senaste uppdaterade som vi har).

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm

• mia_maj2006

Jag sitter också och leker med bordsplaceringen ibland. Tänker vilka som passar att sätta ihop, vem kan hålla igång ett bord osv.
    Jag önskar att jag kunde få tid att bjuda in de vi vill ha som toastmasters på middag så att vi kan fråga dem. Det hinns inte med i december men kanske i slutet på januari...

• Telan

Appropå osa, ska gästerna osa direkt till er eller har ni bett någon annan att ta hand om den biten? Vi funderar nämligen på att engagera någon i familjen, lite för att få dem att känna sig delaktiga men även för att deligera och avlasta oss (läs mig).
    Lapinette: Man kan aldrig ha för många smileys!!

• mia_maj2006

Vi kommer att göra så att man kan svara till oss, mina föräldrar eller m2bs föräldrar. På så sätt kan de som vill ringa och fråga om presenter och så svara till våra föräldrar medan våra kompisar kan svara till oss.

• Mayfly

Lapinette: Skoj! :) Jag lägger till oss:

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå

Telan: Våra gäster får svara till oss om de kommer eller ej. Däremot skriver vi in våra toastmasters kontaktuppgifter i infobladet som vi skickar med, och skriver att om man har önskemål etc så kontaktar man dem.

• Lapinette

Ytterligare en den 27:e maj!! Börjar känna mig unik som ligger en vecka före er andra.

Vi kommer be våra gäster osa till oss, meddela toastmastern om tal och har de frågor gällande presenter till respektive mamma (min mor för mina gäster och tvärtom). Allt detta kommer att ligga i ett informationsblad i inbjudan. Själva inbjudan kommer att sitta utanpå tryckt på ett tunt blad med en rosa ros dovt i bakgrunden.

• fine

Och jag lägger till oss:

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg