MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Det var därför jag bokade så tidigt så att ingen annan skulle hinna före. Vilken stil att först säga att ni ska återkomma för att de inte kan boka in er och sedan hyra ut till någon annan. De kunde väl åtminstone skrivit ner att ni ville boka ett visst datum och sedan när det gick att boka ta kontakt med er och fråga om det fortfarande var aktuellt.
När vi skulle boka festlokalen så fanns det ingen "bokningskalender" för 2006 så hon skrev ner vår önskan på en lapp. När jag sedan ringde igen hade hon full koll på mig och min lapp
Hej söta majbrudar!
Jag har fixat en tråd för vårbrudar (alla månader) här på BT där vi kan snacka vår & bröllop! Är jättenyfiken på era färgteman, dekorationer & hur ni ska göra era inbjudningskort och övriga trycksaker, så kolla gärna in på www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m1320610.html
kram från Ängla som gifter sig 29 april (nästan maj!)
anmob, jag gluttade lite i tråden och vill bara säga: fy fan vad trist att de gjorde så, idioter rent ut sagt!! Jag håller tummarna att ni hittar en bättre lokal, eller att ni finner ett annat datum som passar... Ni borde framföra klagomål till de ansvariga på det där stället...
(en liknande grej hände oss, de sa att det vasr låååååååång tid kvar & återkom om några månader men då var den dan vi ville ha inbokad... Vi valde ett annat ställe i slutändan med trevligare personal)
Lycka till!
Nu har jag ringt till festlokalen, men man kan fortfarande inte boka för nästa år... Deras vårprogram är inte klart ännu så därför kan dom inte säga om lokalen finns tillgänglig! Måste vänta en månad till innan jag skulle återkomma. Det var precis vad dom sa när jag ringde i början på oktober. Får nog strunta i den lokalen, men har hört att det ska vara så vackert där så det hade varit roligt om man i alla fall hade fått komma dit och kika. Men det är ju ingen mening om man sedan inte kan hyra den! Har nog inte tillräckligt med is i magen för att vänta en månad till på en lokal som kanske inte ens finns tillgänglig på vårt datum.
MEN någonting roligt har jag att berätta i alla fall: Jag har ringt och bokat tid för att prova ut min brudklänning. Den 19/11 ska jag dit!! Spännande!! Hade tänkt att gå ner lite i vikt innan så nu får jag svälta mig i en och en halv vecka
Hade ni med er speciella underkläder när ni provade? Har ju inte köpt några än... Är ju svårt innan man vet vilken klänning man ska ha också...
oj, oj, vad här har hänt mycket sen man sist var inne!
anmob - urdåligt gällande er festlokal. Tycker att de kunde ha skrivit upp er när du ringde första gången (så som mia_maj2006 redan nämnt). Vi bokade kyrka och festlokal i JUNI!!! Han friade 20:e maj så vi började vårt planerande den 21:a maj. Då satte vi oss och skrev ned vår gästlista och började diskutera vart bröllopet skulle vara.
Känns skönt att kyrkan och restaurangen är klara sedan länge (har även dubbelkollat!!!).
FiaMia - jag har provat klänningar i omgångar sen i somras (det också) och jag har haft "normala" underkläder på mig. Hade t o m svart första omgången...rekommenderas ej! Normalt köper man klänningen först och sedan det som ska vara under beroende på hur klänningen ser ut. Rekommenderas att underkläderna går i en ton mot huden och inte är heltvita då det kan lysa igenom.
Själv har jag gjort tvärtom dvs köpt underkläder innan klänningen är gjord. Ska ju göra en SecretBox imorgon (börjar bli nervös!)och behövde vackra underkläder. Även dem började jag köpa in i somras och bustiern fann jag för en månad sedan. Klänningen ska min mamma sy så den får bli sydd efter bustierns urringning och mått...men den har band som kan tas bort och är djup i ryggen så det ska absolut gå att sy efter den.
Lapinette: Lycka till i morgon. Håller tummarna!!
Kan säga att jag är något nervös....lovar att tala om hur det gick. Ska fotas idag kl 12.00 ute på Häringe Slott.
Lycka till Lapinette! Supernyfiken på hur det går!
Vi har bokat det mesta för ett tag sedan, men jag tror vi ska ringa och dubbelkolla allt en gång. Katastrof om nåt missförstånd eller annat inträffat!
FiaMia: Jag ska prova klänning den 26/11 :) Å jag har köpt min korsett som jag ska ha under innan, jag tyckte att det var enklare att köpa underkläderna först eftersom det är lättare att ta underkläderna med sig när man provar brudklänning än att ta med sig brudklänningen för att prova underkläder ;) Det måste ju passa ihop :)
anmob: Tycker att ni ska försöka att boak ett annat ställe som är trevligare och mer serviceminded :) Lycka till med det!
En liten fråga. Finns det något bäst-före datum på såpbubblor? Jag har tänkt att köpa sådana som finns på www.brollopsbubblor.se men vet inte om man kan köpa dem långt i förväg eller om de av någon anledning slutar att fungera efter ett tag. Någon som är bra på fysik (eller är det kemi) som vet hur såpvatten reagerar på långtidslagring?