MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Hej flickor!
Äntligen fredag, underbart...
Själv vågar jag inte köpa underkläder eller vanliga heller för den delen på nätet. Ok att det bara är att skicka tillbaka om det inte passar, men jag är väl för lat för det kanske
Jag har bett en kompis (även tärna) till mig att fota min Secret Box. Jag ska i gengäld fota henne för bilder hon ska ge till sin sambo på deras 2:års dag. Jag är själv väldigt fotointresserad och har haft det som hobby under flera år. Har en egen systemkamera som vi ska använda.
Har ni några tips om lite rekvisita man kan ha med...
Lapinette: brudklänning är ju jättebra, synd bara att man inte har fixat sig sin egen än...
Skor, fjäderboa, fårskinnsfäll, smycken... Finns det nåt mer? Silkeshandskar kanske...
mia_maj2006: Låter supergott! Du får lova att fota den och visa oss!
Lapinette: Du måste berätta sen hur det var att göra SecretBox-fotograferingen!! Va spännande. Hoppas att det går bra och att du blir nöjd. Bra idé förresten att ta med en bröllopsklänning.
Jag vill ju att min blivande ska överraska Mig med en secret box, det vore väl något. Men att han skulle komma på en sån idé, det kan jag nog bara drömma om.
fine: Den fotograf jag har pratat med ang. secret box tar ca 1600:- för fotografering inkl 8st bilder i ett fint litet album som ligger i en box. Blir bilderna riktigt bra kan man naturligtvis välja till fler bilder, minns inte riktigt vad de skulle kosta per st.
FiaMia: Hoppas dina bilder blir bra också. Bra om man har en kompis som är duktig på att fota. För min del skulle det dock kännas bättre att anlita ett proffs för detta ändamål om jag nu bestämmer mig för att göra detta. En som verkligen är utbildad fotograf som kan ljus, hitta bästa vinklarna och som kan få fram det bästa av en...det kommer att behövas.
oh va gott med helg !! M2b målar om i vårt sovrum medans jag sitter här å njuter över att jag ska bli hans fru. Mia_maj: låter som om du gör goda tårtor!!
Jag har aldrig funderat över Sectret Box innan men nu börjar jag med bli lite sugen. Ska kolla om det finns någon duktig fotograf i närheten som kan fixa det.
Lapinette: Du måste berätta för oss hur det var att göra en Sectret Box. Låter som om du kommer att få det hur snyggt som helst!
Telan: Vi får hålla tummarna att bilderna blir bra. Hon som ska fota mig har ju ingen utbildning som fotograf, men jag får väl förklara för henne hur jag vill ha dem. Blir dom inte bra så får vi väl ta en omgång till annars.
Man är ju samtidigt lite kräsen eftersom man själv vet hur man vill ha bilderna och har en 3-årig utbildning inom foto... Men, men det ska nog gå bra!
mia_maj2006: Blev tårtan bra?
Tårtan kommer ska inte göras förrän på söndag så jag återkommer med hur den blev...
Var på tjejmiddag i helgen. De började fråga saker som bröllopet, klädkod och så, det är roligt att de bryr sig. En av mina vänner har tittat lite för mycket på amerikanska 80-tals filmer för hon sa: "Tro inte att jag ska sätta på mig någon rosa eller ljusblå klänning med puffärmar"
Jag frågade om de ville hjälpa till lite kring vigseln och det tyckte det var OK. Min tilltänkta toastmadame var där men jag har inte frågat ännu. Skulle vilja bjuda dem på middag och fråga men det händer så mycket annat hela tiden att det är svårt att få tiden att räcka till.
FiaMia: Det var ju en annan sak om du har utbildningen. Då finns ju kunskapen hos er genemsamt iallafall. Det vore kanske en större chansning om båda var glada amatörer inom fotograferandet. Lycka till½!
Hur gör ni med blommorna? Hur långt i förväg bokar ni floristen? Vissa säger att man bör göra det redan nu, andra säger att det räcker med ett par månader före bröllopet.
Kommer inte att boka blommor förrän det börjar närma sig bröllopet. Tror att det beror lite på vad för blommor man vill ha osv om det e nåt som måste beställas i förväg typ...
Jo, så kanske det är. Men då är det väl kanske läge att kolla upp alternativ och priser då. Ska nog ta mig en tur runt bland stans florister inom kort ändå.
Jag väntar nog också med att boka florist tills efter årskiftet åtminstone. Sedan tänker jag gå in och fråga när de tycker att det är lämpligt att boka.
Hej tjejer! Ser att ni varit aktiva i helgen. Själv har jag lämnat datorn på jobbet då jag inte har någon uppkoppling hemma i Stockholm men jag har ändå inte legat på latsidan (gällande bröllop!).
Om jag ska ta frågorna gällande SecretBox så ska jag fotas av Brigitte Grenfelt. Vet att hon är dyrare än alla andra men hon tar otroligt vackra bilder i slottsmiljö och jag tycker att ska jag ändå göra det (klä av mig inför fotograf) så ska jag göra det riktigt bra. Hon tar 2 900 kronor för 8 bilder i en box (SecretBox). Jag lovar att jag ska berätta hur det gick...det är fortfarande 10 dagar dit och nu är allt införskaffat inför fotograferingen. Min väninna var över igår med brudklänningen och jag köpte de sista tillbehören. Spännande!
I lördags var jag ute hela dagen och provade klänningar med min väninna (som också ska gifta sig nästa år). Jag provade en som hade röd topp och vit kjol. Den var jättevacker ...men jag vet att både min mamma och min blivande absolut inte tycker att jag ska ha någon färg. Sen blev det faktiskt en Rembo styling klänning som min väninna röstade på åt mig. Trodde aldrig att jag skulle fastna för en sån stil på klänning. Det var en enkel men otroligt snygg kjol och sen en topp med spets och pärlor. Hmm... tål att fundera över. Min mor ska snart börja med "grunden" och den vet jag hur den ska se ut. Det är själva toppen (detaljerna och tygerna) som fortfarande funderar över.
Gällande blommor så har såg jag min bukett i den första bröllopstidningen jag köpte i juni. Den ska jag ha! Har dock inte bokat in florist än och tvekar lite om jag ska ta en i Stockholm eller i Mariefred.