MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Hej allihopa!
Hoppas att ni har haft en trevlig helg. Själv så har jag varit ute på smyckesspan. Jag hade nämligen tänkt göra min egen tiara och då använda mig av div smycken. Tyvärr hittade jag inga som jag köpte även om jag hittade mycket snyggt. Men, det är ju lång tid kvar så jag får leta vidare.
För att återgå till håret och löshår eller inte. Ni som tänker sätta i löshår, vad har ni för frisyrer/hår? Jag har ganska långt lockigt och relativt tjockt hår redan, men man funderar ju lite på om det ska behövas extra hår ändå för att få till det extra snyggt. Hur funderar ni?
Sorry, jag ska inte ha löshår så jag borde nog inte svara. Men jag tänker så att jag vill vara mig själv så mycket som möjligt den dagen dvs inget som inte tillhör mig eller är jag. Har varit på en del bröllop där man knappt känner igen bruden. Har kännts lite konstigt. Trots detta så har jag redan köpt gelinlägg till bh:n då min torselett har D-kupa (upptäcke jag för ett par dagar sedan) och jag har normalt A!!! Ska tillägga att det är en fransk storlek så D motsvara nog en B eller C. I alllafall, alla fuskar vi nog lite när vi vill vara fina, lösnaglar, löshår...lösbröst!
Ska ha löshår för att få håret lite längre...
Å klart att man får ha lite fejk, så länge man fortfarande e sig själv ;)
Jag ska nog också ha löshår, mitt eget är så tunnt.
Bröllopet i helgen var jättefint. Allt kördes på både finska och engelska vilket var skönt för en hel kväll på finska hade nog blivit jobbigt. De hade några rätt roliga seder. En var att de hade fyllt en mössa med 12 uppgifter (en per månad) som gick runt bland gästerna medan musik spelade. Den som höll i mössan när musiken slutade fick en uppgift att göra för brudparet den månad som stod på lappen typ: "Augusti - Ordna kräftskiva för brudparet".
En annan var att en gäst fick ett paket att öppna, inuti låg ett annat paket som en annan gäst fick öppna osv tills det stod på ett av paketet att brudparet skulle ha det och i det paketet låg det två paket och de fick välja ett var. I det ena paketet låg en nyckel och den som fick den skulle bestämma i äktenskapet och i den andra en toffel för den som skulle få den skulle bli "toffeln" i äktenskapet.
mia_maj2006 - kunde du slappna av på bröllopet och inte sitta och anteckna vad som vad bra och vad som var dåligt!? Det där med en uppgift för varje månad har jag läst om här inne. Fick höra en annan gullig ska i helgen (av min blivandes bror).
De hade varit på ett bröllop (i Frankrike) där alla hade fått skriva ned en hälsning till brudparet. Detta skrevs under kvällen och samlades upp av brudens syster som sedan skickat en hälsning i månaden till brudparet. Ett trevligt minne från bröllopsdagen.
Har även hört om de som gett bort ett årgångsvin (ska sparas i 5 år) och i den kartongen har gästerna fått lägga ned lappar med hälsningar under kvällen. På den 5-åriga bröllopsdagen så är det dags att öppna vinet och läsa hälsningarna.
Är det någon annan som har några sådana här minnen från bröllopet på lager?
Jag tänkte sätta i löshår för att både få det lite längre och lite tjockare! Jag har axellångt hår nu så det är svårt att få till en fin frisyr när det är så kort. Fast det är självlockigt så drar man ut det lite så går det en bit ner på ryggen
Jag har inte varit på några bröllop på länge... Det jag var på sist var när min mamma gifte sig, då var jag brudnäbb, så det var ett par år sedan, typ 13 år! Så jag har inga kuliga lekar och påhitt att bidra med... Fast till vårt bröllop så har jag köpt en Gästbok som heter "Bröllopsboken, En fyll i bok för gäster". Det är nästan som en Mina Vänner-bok där det står förtryckta frågor att svara på. En sida per gäst. Det är även plats för foto så jag hade tänkt att ställa en engångskamera på samma bord och upplysa alla om att ta kort på sig själv som vi kan klistra in sedan!
Är det idag som Bröllopsguiden kommer ut eller var det inte förrän nästa vecka?
Jag kom på en liten rolig grej som jag läst någonstans...
Då hade dom hängt upp en tavla utan något på, endast en rubrik skriven längst upp, typ datum och namnen på brudparet. Sedan fick alla när de ville ta en pensel och måla någonting, precis vad de ville. En hälsning eller en bild eller vad som helst. Så det blev lite som ett klotterplank. Kan ju vara roligt att hänga upp som ett minne hemma sedan (om man har vänner som tecknar fint vill säga )
På bröllop som jag varit på tidigare har de haft varianter på de aktiviteter ni just nämnt.
En budkavle av ihoprullade lappar gick runt mellan gästerna på middagen. Musik spelades och när musiken tystnade fick den som då höll i rullen ta loss yttersta lappen och läsa. Där stod en vers för månaden efter bröllopet med en aktivitet för den som läste upp lappen tillsammans med brudparet. Nästa lapp för nästa månad osv för ett helt år. Aktiviterna hade olika teman som hörde ihop med respektive månad. Tex älgjaktstema för oktober (brudgummen jagade) = middag med vilttema, glöggkväll i december, pulkaåkning och pannkaksätning i januari (bruden var väldigt förtjust i pannkakor) osv. Sista lappen hamnade på det paret som fixat hela den här grejen (de såg alltså till att det blev så), och då bjöds brudparet in att fira sin bröllopsdag med dem eftersom de även hade träffats på det parets bröllop ett par år tidigare.
En variant på tavlan var att en gäst hade målat en bakgrund på en tavelduk, en bit av en sjö, en strandkant, en bit äng och lite skog. Sen var det upp till de övriga gästerna att under kvällen måla dit sig själva. Tillslut hade brudparet en tavla med alla gästerna på.
På ett bröllop hade de satt upp en tom tavla på väggen inne på toaletten som ett klotterplank där gästerna kunde skriva en hälsing medans de satt på toa.
På ett annat bröllop var brudgummen segeltokig och fick en jättefin modellsegelbåt i present. Där fick gästerna skriva sina namn på seglet.
Variationerna är oändliga... Och oftast väldigt uppskattade av både brudpar och gäster.
Klotterplank på toaletten ska vi också ha. Jag kom på den idén själv men sedan har jag läst här på BT att det är många andra som gjort så också.
Lapinette: Det gick faktiskt bra att slappna av men ibland så sa jag till m2b, så ska vi också göra eller så ska vi inte göra. Han bara suckade...
Ha, ha...ja min blivande blir också lite trött ibland på att höra om bröllop! Förstår inte varför?
Är nu åter i Stockholm så på lördag ska jag svepa förbi 4 bröllopsbutiker för att prova klänningar med min väninna (hon ska också gifta sig). Själv vet jag ju hur klänningen ska se ut men det är ju lika bra att passa på och prova så mkt som möjligt. Den enda chansen i livet!
Ska även jobba lite på våra inbjudningar. Fick en ny idé förra veckan.