• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • msbine

mia_maj2006: Synd att du inte tog bilderm det hade varit roligt att se hur den första såg ut ;) Men du får ta bilder på resten så vi får se :)

• Cesimón

Kommer köpa ett smycke till min tärna (har bara en) och ge henne smink & håruppsättning.
    Om hon skall köpa egen klänning el ej har vi inte diskuterat ännu, ej heller näbbarnas. Får se.

- hoppas ni haft en trevlig helg, allihopa!

• mia_maj2006

Jag längtar så till på lördag då jag ska få gå på bröllop. Hon är finska och han indier så det ska bli kul att se vilka traditioner de tagit med. Men de ska gifta sig i en kyrka i Helsingfors så det blir nog en ganska vanlig bröllopsgudstjänst. Jag tror att de ska gifta sig på indiskt vis senare i Indien hos hans föräldrar.
    Bara man inte blir allt för fokuserad på småsaker som hur ser bordsdekorationerna ut, hur har de löst tidschemat osv. Det gäller att lägga sin egen planering åt sidan och bara njuta av vigseln och festen.

• Telan

Vilken spännande blandning med Finland och Indien!! Hoppas det blir ett roligt bröllop.

Vad gäller tärna så har jag inte frågat min än, men jag är helt hundra på att hon vill vara det. Hon har bara haft lite mycket för sig ett tag nu så jag väntar ett par veckor till. Tanken är att vi betalar hennes kläder, eftersom jag tänker ha åsikter om tex färg. Men jag är lite inne på att även köpa nån liten gåva som minne av bröllopet, kanske nått smycke.

• FiaMia

Nu har jag precis varit ute på lunchen och köpt Bröllopsmagasinet som utkom idag! Har väntat ett tag på att det ska komma nån svensk tidning. Har bara fått tag i engelska hittills.

Ha det gott allihopa!
    Kramar

• Lapinette

Ha, ha...själv sitter jag på behörigt avstånd och får vänta tills i nästa vecka med att springa ut och köpa alla tidningar som kommer nu. Har redan några svenska, amerikansk, franska och så engelsk. Har blivit att när jag har flugit inrikes här i Frankrike så köper jag varje gång en brudtidning att bläddra i.

mia_maj2006 - vad skoj med bröllop. Det var jättelänge sen jag var på något. Alla mina vänner gifte sig samma år!..det är jag som är lite sen!

Indien - Finland! Har varit på ett Japan - Finlandbröllop och i sommar blir det ett halvindiskt - franskt bröllop. Ha, ha...variationerna är många....och för att inte tala om mitt eget - halvjapanskt/svenskt med halvitalienskt/franskt...vad sägs om den!

Känns annars som allt faller mer och mer på plats. Småsaker som man går och funderar på och kommer på bra lösningar på etc. Ser fram emot december då vi ska börja sy på min klänning!

• Lapinette

Cesimón - såg en klänning som var lite den stilen du visade till salu här på BT. En jättevacker dröm från Frankrike. Har kostat 13 000 och hon ville ha 6 500 för den.
    www.brollopstorget.se/Annonser/

• Cesimón

Tjusig!! Mkt finare än den på sarah...
    Tack för tipset!!

• Lapinette

Det var så lite så. Hade för mig att det var någon här inne i maj-tråden som hade visat en liknande klänning.

• mia_maj2006

I morgon är det två veckor kvar tills vi ska gå och bli fixade hos frisören jag och mina kompisar. Då ska jag fråga om de har tid med mig den 27:e maj. Förutsatt att vi blir snygga förstås Men jag har hört så mycket bra om dom här på BT att jag tror att det blir bra. Risken är förstås att de redan är bokade.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...