MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Cesimon - ni ska bo i Spanien men gifter i Göteborg. Har jag fattat det rätt?
Själv gifter jag mig med en fransman och bor halvtid (jobbar halvtid på distans) i Cannes. Vi har ännu ej löst boendefrågan men det blir antingen här i Cannes eller i Stockholm beroende på vem som hittar jobb vart.
Lapinette:
Aah spännande!!
Jops, du har fattat rätt.
Saken är att, enl. spansk tradition, är det damen som väljer kyrka (jag jag jag hehe) och därför känner jag att jag helst vill ha det i 'min' kyrka. Sedan så har vi båda majoriteten av våra vänner här i sverige, samt min familj.
Så istället för att min familj, mina vänner och hans vänner åker till spanien, kommer hans familj hit. Mindre omständigt i det stora hela och fler kommer kunna komma och dela vår dag tillsammans med oss.
Sedan har jag som liten aldrig velat bo i Sverige 'livet ut'. Bodde ca 1 år i Holland, men kom tillbaxx för ca 2 år sedan. Därför har aldrig boendefrågan varit ngt 'problem' för oss. Båda gillar spanien, och ingen av oss vill bo i sverige ändå. =) Så det funkar prima!!
Ang. jobb så kommer jag öppna eget så snart jag fått ordning på språket. Tills dess är det ju mkt som skall planeras och kollas upp.
(Vill ha en liten butik som säljer ljus och kistor etc - dekoration mao - i Benidorm, där vi skall ha vår lgh innan vi har hus)
Oj Oj vad långt svar det blev på en så kort fråga... snacka om att göra en kort historia lång... *rodnar*
Pumbaalina: Tack så mkt!!
Min blivandes mor sa samma sak - det är kvinnans hemort som bröllopet ska äga rum. Så det blev aldrig något tjafs. Sen så har jag sedan liten alltid velat vigas i Mariefreds kyrka (där vi har vårt landställe)...men de första veckorna var även Cannes ett alternativ. Också färre som behöver resa då vi i Cannes endast har några få vänner (hans familj bor vid gränsen mot Luxembourg).
Aww ok =)
Det är dock en hel del som måste göras- och lite bökigare blir det ju när man inte är i landet som man skall gifta sej i.
Menar, alla möten o dyl kräver mer planering, än om man hade bott i sverige under tiden.
- Men det är det värt =) Kul att åka hit o hälsa på familjen med. =)
Jag har ingen bild på mig i klänningen, men jag har hittat en annan som säljer en likadan.
www.brollopstorget.se/Annonser/
Men det har hänt lite grejer i helgen så just nu vet jag inte ens om det blir något bröllop. Vi får se vad som händer.
Vacker klänning, hoppas att vad som än har hänt i helgen lägger sej och att det inte förhindrar ert bröllop på ngt sätt o vis.
Lycka till m_ia!
m_ia - hoppas det löser sig!!!
Cesimon - jag pendlar mellan Sthlm och Cannes så när jag är hemma springer jag runt i bröllopsrelaterade affärer som en galning. Oftast så har de ju inte öppet på söndagar och stänger typ 18.00 på vardagarna så det är en lördag i månaden som jag hinner gå omkring och titta på papper och klänningar och dyl. Lite stressande så i november ska jag vara hemma två helger i rad. Han får komma upp en helg i stället. Då är vi självfallet fullbokade med att träffa restuarangchefen, danslektioner för brorsan (5 faldig svensk mäster i latin ) och träffa kompisar. Samma i december då vi ska börja med klänningen. Annars blir ju saker aldrig färdiga...
Vi har beslutat att inte säga nåt än, men med så här glada nyheter är det svårt. Så om någon som läser denna tråd och vet vilka vi är så uppskattar vi om ni inte säger nåt.
Vi har försökt att bli med barn sedan jag slutade med p-piller för 21 månad sen. Men utan resultat, jag har inte ens haft mens eller Äl sedan dess. Vi la våra bebisplaner på hyllan och koncentrerade oss på bröllopet istället. I går morse testade vi positivt, helt otroligt! Vi är så glada. Men eftersom jag inte har haft någon mens har jag ingen aning vilken vecka jag är i. Men ant så kommer det inte att gå att ha bröllopet i maj!
och självfallet är brorsan ingen mäster utan fd svensk mästare och tränare i tävlingsdans. Hi, hi! Ibland skriver man lite väl fort.