MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Hej Flickor !! "pirr i magen" har anlänt.
Lapinette - hoppas att du hittar hit. Ja vi är från småland båda två och bor där. Va kul att du bor i Nice/ Cannes så mycket. Vårt favvo resemål !! Älskar att vara där !! Vi var där för en månad sedan när det var det grymma åskvädret- har aldrig varit me om sånt väder där nere innan. Men gud va jag va rädd. Jo det är klart att din mamma har lite erfarenhet från klänningsfixande då......jag ska hyra en å jag vet ungefär vad jag vill ha så jag hoppas att det finns nåt som faller mej i smaken annars får jag väl ragga upp en sömmerska!
Och jag har hittat hit... även om jag är ganska så ny!
Men bröllopet står 27 maj nästa år så jag måste väl bli lite mera aktiv nu.
*Kram*
Varför stängs förresten trådar ner???
fine: Välkommen hit! Trevligt datum du har valt. Var ska du gifta dig och ha festen?
Trådar stängs vad jag förstår ner efter tre månader. Då får man helt enkelt starta en ny.
pirr i magen: Åskväder är ganska vanliga i Nice tror jag. Jag bodde där i ett år och hade ofta fyrverkeri utanför fönstret. Ibland regnade det så mycket så att det var som att stå i duschen.
Antingen stängs de ner för att de ina handlar om bröllop, eller som vår gamla tråd, att den har varit aktiv i mer än tre månader. Alltså efter tre månader stängs alla trådar ner.
Hej svejs! Här är en till majbrud, bosatt i Uppsala. Jag tar mig friheten att haka på.
Telan: Välkommen, välkommen! Vilket datum och var ska ni gifta er?
En fråga: Utgår ni ifrån att era m2b's vet att det finns något som heter morgongåva eller bestämmer ni tillsammans om ni ska köpa något till varandra eller inte. Jag tror inte att min m2b har en aning om detta men samtidigt skulle jag vilja att hans gåva var en hemlighet...men då blir det som vanligt att jag köper något till honom och han inget till mig och så blir det konstigt.
Hej hopp!
Här har ni en till majbrud, är det ok om man är med här på ett hörn?
Kram
Hej igen!
När vi bestämde datum var vi båda överens om att det skulle vara på våren/tidig sommar men vi ville inte ha pingst eftersom så många andra gifter sig då, och inte midsommar av samma orsak. Vi ville inte heller ha det för sent ifall våra gäster hinner försvinna på semester, därav blev det 27:e maj. Då hade vi inte en tanke på att det var Kristi Flygare och tydligen en minst lika populär bröllposhelg som pingst. Nåja, så kan det bli. Inte gör det mig nått egentligen.
Vad gäller morgongåvan så har vi bestämt att ge varandra en varsin. Vi har bestämt ungefär vad det får kosta (medtaget i budgeten) men utöver det får det bli en överraskning för den andre.
Vart och när gifter ni andra er? Som ny på tråden vore det kul att få en uppdatering.
Varför inte en lista? Jag börjar:
27:e Telan, Uppsala