MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Ingen allsång i kyrkan förutom att jag hoppas att alla som kan svenska sjunger med i psalmerna. Var på ett bröllop i Frankrike i somras och var så besviken på att de inte sjöng med alls ...likaså på begravningen för en månad sedan. Jag kommer att välja psalmer som alla kan sjunga med i. Sen vill jag ha två "vanliga" sånger med. Den ena är Himlen runt hörnet med Lisa Nilsson för den känns så himla rätt för mig och sen en sång på engelska eller franska. Vackra sånger som betyder något för oss och som berör. Min blivandes mamma kommer även att läsa en dikt på franska.
Gällande klänning så har jag hunnit ändra mig tusen gånger. Från början hängde jag med modet som är nu med korsettliv och princessklänning. Men när jag väl provade en underbar sådan till superpris så kändes det helt fel. Kunde inte röra mig och jag vill verkligen dansa och ha kul på festen. Dessutom så lät jag min familj titta på olika klänningar (i Midsomras) och rösta vilken de tycke var jag...och det blev en mycket enkel, långsmal modell i chiffong. Så jag har helt tänkt om. Tror jag har hittat det jag vill ha och chiffong är absolut min grej, älskar när tyger faller snyggt och rör sig. Tyvärr har de tagit bort klänningen som min främst ska likna. Det var en San Patrick.
Gällande färg (liksom i modell av klänning)så tycker jag att man ska ta det man trivs i och passar bäst i. Jag är väldigt mörk i hyn (halvasiat)och har mörkt brunt hår ...jag passar INTE i krämiga färger. För mig är det absolut vitt som gäller. Mitt alternativt är annars att ha en röd klänning vilket skulle var jätteläckert men känns lite mer som en vinterklänning.
Lapinette:
Ah på så vis =)
Jag kommer ha korsettliv, det är ett måste.
Jag har lite 'fetish' på sånt så att ha ngt annat då är absolut inte aktuellt. HeHe
Likadant när jag gör min Secret Box så är korsett ett måste, men även andra söta underkläder med.
Jag har dock ett problem, och det är att jag inte kan prova varken klänning eller underkläder helt ännu, då jag skall göra en bröstförstoring innan dagen i fråga.
(Har enorm komplexx, och känns mkt skönare att få trivas med mej själv på den viktigaste dagen i våra liv. Varav jag vill ha operationen gjord innan)
Men jag tror det hela kommer ordna sej, tror dock det är bäst att jag letar upp ngn som är bra på att sy klänningen helt från början... Skall spåna i det. =)
Aaah förresten, jag började nyss skriva på en 'Jag älskar dej'-bok... Efter att ha sett massa göra sådan så fastnade jag för tanken. Enormt söt. Jag trodde dock inte jag skulle komma upp i 'så många' anledningar... men nu, bara en liten stund senare har jag insett att jag har ett annat 'problem'.... jag har FöR MåNGA...
- Tycker ni att jag kanske skall skriva ner dem ända, fast på ett blad vid sidan om och ge det till honom utöver boken, där jag tar med de allra tyngsta anledningarna?
Tips på hur man kan göra här är mkt välkomnna.
Sen... hur gör ni? 100 anledningar för och 10 trots att, eller 90 för och 10 trots att?
Bara för att bli lite OT menar jag... hehe
Tjohej!!
- Jag har löst mitt lilla problem med för många 'jag älskar dej för att...'
Jag gör helt enkelt ribban högre, uppe i 142 just nu - siktar in mej på 150 pro, 10 con.
hehe
Så du ska göra en bröstförstoring. Kanske dags att boka in en tid så du har tid för att prova in klänning, korsett och annat. Själv är jag nöjd med det lilla jag har (A75). Skulle kunna tänka mig att göra något efter barnen har sugit ur det sista...jag menar om det bara blir två små påsar kvar efter amning.
Har du bokat in tid för SecretBox? Vem har ni i göteborg som tar sådana bilder? Jag ska ju gör min om en månad och har nu införskaffat bustier och jättefina underkläder à la Aubade. Ska även låna en bröllopsklänning av min väninna som rekvisita samt ta med pärlhalsband, skor och annat. Spännande!
I din älskar dig bok kan du nog skriva så många anledningar som får plats...eller?
Lapinette:
Jo, jag skall boka in tid omgående. Visste heller inte att jag skulle flytta så snart... hehe. Trodde jag skulle gå denna terminen ut iaf. Jag skall ringa till bl.a. akademikliniken imorgon, för bla rådgivning.
För mej gör det inget om jag behöver transportera mej längre sträckor for en operation, men jag vägrar göra det utomlands!
- Finns en plastikklinik i GBG som jag tycker verkar seriösa med... får se vilken det blir till slut. (Skall dock försöka operera mej till innan Jul, har ju inte samma kyla i spanien så det går ju bra)
Jag skall flyga till sthlm för min SecretBox, har ingen tid hos henne ännu men vi har redan pratat en hel del. Hon vet om min situation och vi har sagt det att när jag vet om när jag har vägarna förbi sthlm, så ordnar hon så att jag har en tid. =)
Hehe, jag har - trots massa avrundningar, kommit upp till 150 anl. till att jag älskar honom och 10 anl. trots att...
Så jag hoppas han blir glad när han får den!
- Jag blev också glad, för detta får mej att inse vilken underbar man jag verkligen har vid min sida...
och med 'henne' så menar jag juh Brigitte Grenfeldt... som de flesta andra i sthlms regionen verkar ha valt som fotograf for SB =)
Nu har vi fixat toastmaster !!
Killens kusin är jätteduktig på att prata å hålla igång människor så han passar ju perfekt till detta. Han blev jätteglad å stolt över att vi ville ha hjälp av honom.
Pumbaalina: oh va kul att vi kommer att vara så nära varandra. Odensjö är så vackert !!
pirr i magen:
aah va gott!
for var del blir det festmannens syster, sa toastmadame har, eftersom hon kan bade svenska och spanska sa kandes det smidigt och bra!
Cesimón - jag har bokat Brigitte. Kostar dock en slant men det tycker jag att han är värd. Hoppas dock inte jag tycker att alla fotona är underbara för då springer notan iväg rejält!
Skönt att ha en toastmaster som kan båda språken. Vi har min bror som är van att hålla föredrag och annat inför folk (även vana att vara toasmaster) men han kan inte franska. Sen för att få in min pojkväns sida i det hela vill vi ha en fransk toastmaster också men den vi helst vill ha har precis fått jobb i Hong Kong och kan inte komma på bröllopet...men jag har svenska reserver som kan flytande franska...troligen blir det någon av dem.
Lapinette:
Hehe jag hoppas det ordnar sej for er med fransktalade toster =) Men det blir sakerligen inga problem...
Nu skall jag dock fortsätta mitt (förbaskade) sökande efter scrapbook info-tjohel mojjs... *trött nu*
Men ha det gottit nu, poppar la in här imorgon igen... kan inte tänka mej annat *flinar*
Natti natten för ikväll!