• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mia_maj2006

Jag är också här men planerandet ligger lite lågt eftersom det snart är jul. Det sista måste klaras av innan jag går på julsemester (det är i och för sig nästan 2 veckor kvar tills dess ).
    Har dock påminnt m2b att han måste välja sina sånger till ceremonin snart så att vi kan ge dem till solisterna så fort vi vet vilka de blir.

• msbine

Ligger med lite lågt i planeringen, är dock kvar på bt en hel del :) Det är ju jul nu, så man har lite annat att tänka på ;)

• Lapinette

Var ute en sväng på lunchen och handlade lite gott inför helgen. Såg då att de hade den ena champagnen som erbjuds på restaurangen som vi har bokat. Köpte så vi kan ha champagneprovning i helgen (har även den andra sorten hemma). Vet ni vad den kostade här (visserligen var den nedsatt) men 14 euro mot över 500 kronor på restaurangen. Hutlöst! Kunde inte låta bli att fundera på om vi ändå inte ska ta och gifta oss i Cannes istället!

• Lapinette

Ja msbine, hittar dig på andra trådar här inne! Jag sitter massor på BT när jag är här i Cannes (har ju inga arbetskamrater att snacka skit med). Måste ju få "prata" av mig lite. Lovar att inte skriva lika mycket följande veckor!

• msbine

Har inte mycket att göra på jobb nu i december, så det blir mycket surfande på bt :) Skönt att det e fler än jag i alla fall :)

• FiaMia

Jag är också här en del, men har inte hunnit skriva några inlägg. Fullt upp på jobbet!!

Men kan ju berätta att jag strax ska gå till guldsmeden och kolla på vigselring... Ska kolla lite priser på olika stenar. Vet i vilket utförande ringen ska vara, men vet inte riktigt hur stor sten det blir! Har även eget guld som räcker till hela ringen så jag tänkte kolla hur mycket man får ner priset då! Lika bra att återanvända sitt guld som annars ligger och skräpar!

Trevlig helg allihopa!!

• Lapinette

Har också återanvänt guld till en berlock som hänger runt halsen i guld och små diamanter. Bra sätt att utnyttja sånt som ändå bara ligger i en ask hemma.

• msbine

Hejsan flickor!
    Hoppas att helgen har varit bra :)
    Har själv varit hos frisören i lördags och fick där en väldigt positiv överraskning. Vi diskuterade bröllopsfrisyren och jag hade med mig bilder på slöjan och tiaran, så hon fick en bild av hur jag ville ha det. Hon var helt inne på mitt spår, förstod precis hur jag ville ha det direkt. Frågade sen om vad priset skulle bli på det hela (har budgeterat 3-4000kr på frissan) å då svarar hon under 1000kr inkl löshår! Riktigt billigt tyckte jag i alla fall, med tanke på att hon räknade med att vi behöver tre timmar på bröllopsdagen samt tre timmar någon vecka innan för att göra en provuppsättning.. En positiv överraskning :)

• Telan

Hej hallå!!
    Min helg har varit toppen. Tog en liten paus från allt vad bröllop heter och har satsat helthjärtat på julen istället. Vi har hunnit med att julpynta, baka lussebullar, snickra ihop ett pepparkakshus, skrivit julkort och postat dem, en glöggfest och en julfest. Inte illa va?

msbine: En tusing låter som ett väldigt bra pris! Sådana överraskningar är alltid välkomna. Hur har du tänkt ha håret?

Lapinette: Var champagnen till belåtenhet??

• msbine

Telan: Kommer att vara lite som Jennifer Aniston hade sitt hår när hon gifte sig med Brad Pitt. Fast mitt kommer att vara väldigt lockigt eftersom jag har lockigt hår i mig själv :)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...