MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Lapinette: Tråkigt att det strular med kontakten med resturangen. Jag hoppas att det bara är tillfälligt och att det ordnar upp sig.
Hur trött är jag egentligen...? "Mina ringar...bägge två"??? Jag ska ju ha tre ringar.
Telan: Det dumma är att hon inte har exakt den ringen i vitguld utan bara i rött guld. Vad där igår och då fick jag prova en annan ring i vitguld, men det blir ju inte riktigt samma sak!
Lapinette: Har dom hört av sig från restaurangen än? Dåligt när dom säger en sak och sedan inte håller det!
FiaMia: Men du fick väl en känsla för hur det var att ha en vitguldsring till det röda iallafall. Men visst är det svårt att tänka sig hur det kommer at se ut när man inte har exakta grejer att titta på. Hur ser förlovningsringen ut förresten?
Tycker inte att det är fel att blanda vitguld med rött. Jag har själv blandat titan (eftersom jag inte tåler vitguld) och vanligt guld i båda mina ringar.
Även vi har valt att ha festen på en restaurang som är jättefin, ligger i en park och man har utsikt över hela helsingborg och havet från trappan in till restaurangen. Och de e så skönt att de fixar allt. Vi åker bara dit dagen innan och lämnar dekorationer, bordsplaceringen och sprit/öl/vin, sen fixar de allt på den stora dagen :) De e såååå skönt att slippa tänka på det själv.
Fick även inbjudningslistan spikad igår, jätteskönt att ha den klar, så man kan göra klart inbjudningskorten så fort som möjligt :)
msbine: Det var bra jobbat, vår är klar till 90% men de sista 10% tror jag inte kommer att bestämmas förrän veckan innan inbjudningarna ska ut. Vi måste sondera lite kring ev flick- och pojkvänner som kanske ska bjudas och dessutom så har vi några vänner i USA som vi tänkte försöka få reda på redan innan om de ska komma eller inte för att i så fall bjuda två andra istället.
Sedan ska min m2b bestämma sig för vilka av hans vänner som han prioriterar och min bror ska väl skaffa ny flickvän också
I hans fall skulle vi nästan behöva skriva bror + 1 istället för två namn för han byter flickvän ganska ofta...
Telan: Jo, jag fick ju ett litet hum om hur det kommer att se ut... Och det var verkligen jättefint, men är rädd att det kommer se "rörigt" ut! Om ni förstår hur jag tänker...
Min förlovningsring är helt slät (i rött guld då ), 4,5 m.m. bred och ganska hög.. Den ser precis ut som vigselringen fast utan sten då! Sedan har jag även en familjering som då är i vitguld, men den har jag inte alltid på fingret utan man kan även ha den i en läderrem runt halsen.
Ex. så här: www.handsweden.se/WWW/bild8.htm
Men förslagsvis så sa guldsmeden så här; om jag har familjeringen längst in på fingret, med graveringen inåt så att den syns och sedan den släta förlovningsringen i rött guld och därefter vigselringen med sten i vitt guld så trodde hon att det skulle bli bra...!
Jag har ett litet tips jag kan dela med mig av förresten... (fast ni kanske redan har tänkt tanken.. ) Jag ska ha små strutar med rosblad i vid utgången i kyrkan så att gästerna kan ta varsin strut och sedan kasta innehållet på oss! Som strut har jag köpt hem vitt tårtpapper som är utstansat ett snirkligt mönster längst ut. Det kommer jag att klippa i fyra delar och sedan limma ihop och då kommer det fina mönstret längst upp på struten. Tror jag kommer att bli kanoners!!
Jag tänkte på rosenblad först men kom fram till att jag har tillräckligt att pyssla med ändå (tårtor osv) att jag bestämde mig för såpbubblor. Har faktiskt önskat mig det i julklapp får se om jag får det...
Tjohoo...vad ni skriver här inne! Hinner inte med mellan alla kundbesök och julbord.
Vi ska ha rosenblad men kommer att lägga dem i en stor korg som förmodligen min mor kommer att hålla i. Eventuellt tänker vi även dela ut ris i små tyllpåsar. Vi har ju så många långväga gäster som säkerligen inte tänkte på ris när de packade väskan.
Forfarande inte ett ljud från restaurangen. För mig är det ingen brådska utan det är mer hela grejen med att säger man att man ska kontakta (ringa/maila) en viss dag så gör man det! Han skrev att vi hörs i eftermiddag (i måndags) och idag torsdag har jag fortfarande inte hört ett ljud från honom. Så gör man INTE!