• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mia_maj2006

Självklart lägger jag upp resultaten på min hemsida. Alla förberedelser ska ju dokumenteras

• msbine

mia_maj2006: Säg till när de finns på hemsidan :) Lägg gärna ut länken igen med...

Själv hade vi igår en stor budgetdiskussion igår, satte en budget på tot 60.000kr från början, men e redan uppe i 80.000kr ex bröllopsresan, så det blev beslutat igår att vi inte kommer att åka på bröllopsresa förrän till vintern då vi kommer att åka 5 veckor till thailand igen :) Kändes lite tråkigt först att inte komma iväg på en riktig bröllopsresa, men sen å andra sidan så får vi åka till vårt älsklingsland istället

• FiaMia

msbine: Vi har beslutat att göra som ni... Vi skjuter upp bröllopsresan till sommaren/hösten... Kanske får bli en weekend strax efter bröllopet istället!

• mia_maj2006

Vår budget hamnar på ca 95 000 kr inklusive bröllopsresan och resan för vår lilla dotter. Det var väl ungefär det som jag räknade med men det är ändå väldigt mycket pengar. Fast resedelen är ju nästan 28 000 kr så själva bröllopsdelen är inte så hemsk och det är ju bara en gång.

• mialisa

Undrar om vi får provsmaka tårtan på vår herrgård? Måste kolla det. Vi får välja innehåll och utseende och maten fick vi ju prova, så det får vi nog. Blev så sugen när jag hör er andra!! Har även snappat upp en bra idé av er andra att provsmaka olika champagne-sorter, så det gör vi nog till nyår. Roligt att göra nåt speciellt av planeringen :)

• Lapinette

Champagne provning är underbart!

Själv ska jag ut och prova brudklänningar (igen) på fredag eftermiddag. Men denna gång blir den sista och med mamma (sömmerskan). Nu ska vi enbart till de två affärer där jag har hittat mest för att hon själv ska se vad jag menar och vad jag passar i innan vi börjar sy.

Vår budget hamnar nog runt 120 000 kronor inklusive resa och det är vad vi hade räknat med från början. Halva kostnaden ligger på restaurangen. Som jag för övrigt är lite småsur på. Vår kontaktperson fick ett långt utförligt mail från mig i helgen. Han svarade i måndags morse och skrev att han skulle kontakta mig under eftermiddagen. Han har fortfarande inte ringt eller mailat. Dåligt!

• Telan

Vi är också inne på att ha kombinationen hallon/choklad på tårtfronten. Smaskens!!

Budgeten ligger runt 100' och det är lite mer än vad vi hade tänkt oss från början. Vi har valt att lägga stor del av budgeten på själva middagen på Herrgården. För oss betyder det mycket att de gör "allt" för vi har varken tid eller ork att fixa allt själva. Vi har heller inga släktingar som bor i närheten som kan hjälpa till. Och så tyckte vi att själva känslan/atmosfären på festplatsen var viktig. "Vår" herrgård är liten och mysig och ligger jättefint vid vattnet, passar oss perfekt.

• FiaMia

Vet inte riktigt vart vår budget hamnar... Blir nog lite mer än vad vi tänkt oss!
    Men nu är vi uppe i ca 70 000 kr.

Måste fråga er: Vad tycker ni om att blanda vitt och rött guld i ringarna?
    Jag har liksom ändrat smak sedan vi förlovade oss. Då var vi bara inne på rödguld, tänkte aldrig ens åt vitguldshållet... Så förlovningsringen är alltså i rött guld. Men nu när vi ska beställa vigselring så vill jag ju ha en i vitt guld! Den ring jag bestämt mig för känns mycket lyxigare i vitt guld på nåt sätt... Hjälp, hur ska jag göra?!
    Länk till vigselring: www.handsweden.se/WWW/prod14.htm

• Lapinette

Telan - vi har samma upplägg som er. Tar restaurang då vi inte har tid och ork att lägga ned på mat/servering etc. Men framför allt tar vi restaurangen då lokalen är så oerhört vacker. Hade det funnits en lokal att hyra i Mariefred som var lika vacker så hade det absolut varit ett alternativ då jag inte är heltnöjd med vår kontaktperson på restaurangen (se ovan).

FiaMia - självfallet kan du blanda guld. Min blivande vet att det var något jag gärna önskade men han hittade ingen vacker ring (när han skulle fria) som gick i både vitt och rött.

• Telan

FiaMia: Jag har tänkt precis som du. Förrut gillade jag bara rödguld och tyckte inte alls om att blanda rött och vitt. Men nu har jag ändrat smak och tycker det går alldeles utmärkt. Det berot mer på hur smyckena ser ut i sig som avgör hur det passar tycker jag. Mina ringar kommer dock att vara i rödguld bägge två.
    Har du provat hur det ser ut med båda ringarna (förlovnings- och vigselringen) tillsammans på fingret? När det blir så konkret brukar man känna ganska på en gång om det känns bra eller inte.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...