• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Telan

Min franska är lite rostig och huvudet något trött. Vad är svaren???

• Lapinette

mia_maj2006 - måste skriva ned alla dessa....och fundera!

• Lapinette

Hi, hi...har kommit på två svar till!
    "På svenska är jag inte glad, på franska är jag på, lägg till ett e på engelska så säger jag OK"
    SVAR - Sur (e)

"På svenska en fågel, på engelska vi lägger till, lägg till qu på franska så frågar vi om tid"
    SVAR ? and (quand)

• msbine

Hur har ni formulerat er inbjudan? Vad har ni med i den?
    Förutom osa och vem de ska svara till, bör man skriva in alla andra uppgifter så som önskelista, telnr till toastmadame och all annan info i inbjudan eller kan man skicka ut den informationen sen separat till dem som har tackat ja? Hur gör ni?

Ska göra klart alla inbjudningarna nästa vecka, så måste ha bestämt det tills dess...

• Lapinette

msbine - vi har valt att ha själva inbjudningstexten på framsidan av kortet knutet med en rosett. I själva uppslaget av kortet sitter det ett info blad till de svenska inbjudningar och två blad på de engelska och franska. Där står det om själva bröllopsdagen (hur man tar sig dit, buss hem på natten, toastmaster, vi bjuder på vin/öl etc.). De utländska får info om boende i Stockholm m.m.

Har kommit på ännu ett svar: de
    "På svenska placerar man i dåtid, på engelska är det en ton och på franska gör det något bestämt"

Tips till mia_maj2006 - det finns en tråd här inne om kryssning i Karibien men det ska visst även stå (på deras hemsida) om deras tidigare kryssning de har gjort i Medelhavet. Tänkte det kanske kunde vara skoj att läsa för er.

• Telan

Vi kommer att skicka med ett separat informationsblad tillsammans med inbjudan. Där tar vi med tex önskelista, vägbeskrivning, telefonnummer till toastmaster och andra personer man kan tänkas vilja kontakta, boendeförslag mm. Jag tyckte det kändes enklast att skicka med det på en gång så slipper man hålla på med det sen. Våren kommer att bli nog så hektisk så jag försöker minimera antalet uppgifter så långt jag kan. På själva inbjudan har vi bara med osa och klädsel utöver det mest självskrivna.

För övrigt passar jag på att önska er alla en riktigt god jul och gott nytt år!!!

• Lapinette

GOD JUL!!!!
    kommer att jobba två av mellandagarna så en nyårshälsning kommer då.

• msbine

Telan: Funderade på att göra så med...

GOD JUL OCH GOTT NYTT till er alla med :) Kommer dock att vara ledig i mellandagarna så jag lär kika in här lite då och då!

• mia_maj2006

Lapinette: Svaret på denna:

"På svenska placerar man i dåtid, på engelska är det en ton och på franska gör det något bestämt"

är la... kom dock på att på svenska är det talspråk (lade)

Jag är hemma och har jullov så det blir inte mycket tid framför datorn.

Så GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!

• mia_maj2006

Får se vem som lägger upp den nya tråden, om tremånadersregeln fortfarade gäller kommer denna tråd bara vara uppe till 6 januari...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...