• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Lapinette

Oj, vad mycket att tänka på men ingen gelatin på vår tårta.

Telan - champagneprovningen slutade som jag trodde . Jag menar att vi valde den dyraste! För mig helt outstanding i fråga om smak.

Annars så bad jag min brors son (10 år) att välja min brudklänning (har en fil med cirka 10 favoriter på). Så nu vet jag hur den ska se ut!

• Lapinette

Oj, vad många smiley's det blev igen!

• mia_maj2006

Har inget att göra på jobbet så nu åker jag till stan och köper den sista julklappen!
    Tur att man kan flexa, det är så tråkigt att sitta på jobbet och göra ingenting...

• Lapinette

Oj, du är så välkommen att komma hit och jobba lite! Har så mycket att jag inte vet vart jag ska börja. Har hittills bara suttit i möten hela dagen...så nu ska jag börja jobba.

• lillabunny

Jag och min sambo var på tårtprovning på konditoriet som ska göra vår bröllopstårta. Gud vad mcyket det finns att välja på. Omöjligt att bestämma sig!

• pirr i magen

Hejsan allihop!
    Låter som om alla har haft en rolig helg! Jag har oxå julbakat å fixat lite. Syrran var i en bröllopsaffär å kikade å tog med sej en tjock katalog till mej-hon älskar detta planerandet! Måste skicka mail å bilder å sånt till henne så fort det är något nytt som händer......
    lillabunny:tårtprovning låter som en härlig smakupplevelse !

• lillabunny

Det var det verkligen pirr i magen! Konditorn var alldeles underbar, kunnig och duktig på att berätta och intressera. Nu ska vi bara bestämma oss för vilka smaker vi vill ha! Inte lätt kan jag säga...

• Telan

Ikväll ringde min blivande och frågade han som vi tänkt oss som möjlig toastmaster om han ville ha "jobbet". Han blev mycket positivt överraskad. Vi sa att han inte behövde svara idag utan får tänka på saken ett tag men det lät mycket lovande. Jippi!!! Det har nämligen varit ett av våra orosmoln, tänk om han tackat nej. Vi hade ingen riktigt bra plan B.

• Telan

Lapinette: Jag är inte så bra på champagne. Vad har du för (prisvärda) rekommendationer?

lillabunny: Spännande med tårtprovning. Vilka smaker är ni inne på?

Man borde väl kunna fråga en konditor om de har nått tips på alternativ till vanligt gelatin, eller om det finns veg. gelatin (har som sagt ett svagt minne av att det ska finnas).

• Lapinette

Telan - prisvärd champagne? Hmmm... det beror ju på vad man har för gränser (kostnad). Den vi kommer att ha finns inte på Systembolaget och heter Gosset Grande Resérve. Den är otroligt smakrik och rund. Även min mor som tycker att champagne är något överreklamerat gillade denna. Min favoritchampagne är annars Pol Roger och den finns på Systembolaget även i Magnumflaska vilket är det bästa alternativet när man dricker/köper champagne. Det är lättbubblig, ljus och mycket enkelt att dricka...det säger bara sluuuuurp! Skulle absolut ta den om vi hade bröllopet utanför restaurangen.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...