MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Hej alla
mia_maj, jag har samma problem, några på inbjudningslistan är fortf frågetecken,måste bestämma oss snart. När skickar ni era? Tänkte vänta med att göra klart dem tills efter jul-och nyår, det är så mycket annat nu.
Vi skulle ocskå gärna ha rosenblad utanför kyrkan. Hur får man enklast och billigast tag på det?
Vi skickar ut våra inbjudningar i mars, men alla vet det ju redan så vi hoppas att de planerat in den helgen som bröllopshelg.
När det gäller rosenblad: Skulle jag haft det skulle jag köpt rosor på Hötorget i slutet på dagen då de brukar sälja dem billigare(enligt någon tråd här på BT ) men det är ju om man är Stockholmare som det är ett alternativ.
mia_maj2006: När min styvbror gifte sig skrev de ?Kalle + sällskap? till en av hans kompisar som har en tendens att byta flickvänner oftare än han byter kalsonger. Han hann avverka tre st mellan inbjudningarna skickades ut fram till bröllopet, dit han tillslut kom ensam.
FiaMia: Att ha alla tre ringarna låter väl som en bra idé. Då blir det vitguld på var sida om förlovningsringen och lite mer symetriskt. Det blir nog snyggt tror jag.
Lapinette: Hur går det med resturangen??
Jag vill få iväg inbjudningarna helst i januari. Ingen vet ju något om bröllopet än, förutom ett fåtal inblandade, så vi vill vara ute i god tid. Några frågetecken angående vilka vi ska bjuda eller inte ligger dock kvar i bakhuvudet och gnager och jag tror inte att vi kommer att bestämma oss förrens det är dags att klistra igen kuverten.
Vad tycker ni förresten om att bjuda in fler gäster (som man först strukit) efter att andra tackat nej? Jag vet inte riktigt vad jag tycker själv, men det är ju ett alternativ många andra tillämpar.
Vi har gäster (fransmän) som redan börjat titta och ska snart boka biljetter till vårt bröllop. Vi kommer att försöka få ut inbjudningarna i slutet på januari.
Gällande rosenblad så ska jag köpa dem på Hötorget(Stockholm) och sedan dra av bladen ett par dagar innan. Har läst att man kan förvara dem i en hink och spruta med vatten så de håller sig fräscha. Plastfolie på hinken så fukten stannar.
Fortfarande inte ett ljud från restaurangen!
Vi skickar ut inbjudningarna i slutet på januari, blrjan på februari. Har satt ett tidigt osa datum (den 1 april), restaurangen vill veta senast 1,5 månad innan hur många det blir så de kan planera in personal osv.
Lapinette: Tycker att restaurangen uppför sig lite dåligt när de inte hör av sig. Jag hade ringt igen till dem. Å igen. Å igen, tills de tvingas svara :)
Telan: Jag tror också att det blir bra så! Nu har jag nog äntligen bestämt mig... tror jag Tjejen från guldsmedsaffären skulle ringa idag eller i början på nästa vecka med besked om priser... Hon har räknat på eget guld plus tillägg för arbete och sten. Bad om att få priser på stenar från 0,25 - 0,35 ct. Den ringen jag provade i rödguld hade en sten på 0,35 ct, men den var i största laget!
Lapinette: Så otroligt dåligt! Okej att de säkert har mycket nu med julbord och så, men säger dom att dom ska ringa så tycker jag att man håller det!
I går var jag iväg med min blivande svägerska och hjälpte henne lite med förberedelserna inför hennes bröllop som är i morgon! Ska bli jätteroligt!!
Trevlig helg på er!!
Inbjudningarna kommer vi att skicka ut i mars... men då har vi inga långväga gäster plus att de flesta redan vet om den Stora Dagen!!
Hejsan !
Om en halvtimma ska mannen i mitt liv skämma bort mej med en mysig middag. Han kom med blommor å världens gulligaste kort till mej idag. Idag är det ett år sedan vi förlovade oss i värmen på Gran Canaria och bestämde att vi skulle gifta oss !! Om mindre än ett halvår så är man hans Fru.....oh va bra man har det. Ha en trevlig helg allihop !
pirr i magen: Låter supermysigt!! Hoppas ni hade det trevligt.
Appropå förlovningar, hur förlovade ni andra er? Har ni varit förlovade i flera år eller enligt trad. förlovning och bröllop inom ett år? Blev ni överraskade med ett frieri eller var det ett gemensamt beslut? Alltid kul att höra vilka olika historier som ligger bakom så att säga.
Vi förlovade oss nyårsafton -02 på Nya Zeeland. Det var ett gemensamt beslut och vi hade ringarna färdiga med oss på resan, men han fick ansvara för att de blev använda. Så efter nyårsmiddagen tog vi en promenad i den vackra trädgården på resorten där vi bodde och i en rosenberså gick han ner på knä.
Visst var det lite tråkigt att veta om att han skulle fria, även om jag inte visste exakt när och hur, men det var himla romantiskt ändå.
Vi har varit förlovade sedan millenieskiftet. Vi förlovade oss på tolvslaget med alla våra vänner medan vi stod och tittade på fyrverkerierna.
Frieriet däremot var väldigt oromatiskt. Vi hade beslutat tillsammans att vi skulle gifta oss, vi beställde ringar tillsammans och när de kommit gömde min sambo den under kudden och frågade om jag ville gifta mig med honom. Det är ungefär så romatisk han kan att vara.