• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • Lapinette

Tänkte på det härom dagen att denna tråd snart stängs ned. Jag är garanterad upploggade ifrån Cannes den 6:e så jag kan lägga upp en tråd Maj 2006 tråd 4.

Tänkte också på la men fick inte ihop det med svenskans dåtid.

Nu är det bara jag kvar på jobbet! Har lite att pyssla med och tycker det är skönt att få sitta själv med bra musik (laddat ned till bröllopet) som sällskap.

Åter igen - GOD JUL!

• Lapinette

Hej tjejer!
    Någon mer än jag som arbetar idag? Ska bara vara inne idag och imorgon sen kommer min kära till Stockholm. Ska då börja titta på ringar, få honom att prova lite kläder (vilket han gärna skjuter upp) och sen träffa familj och vänner så klart. På julafton bestämde vi (min familj och jag) äntligen hur min klänning ska se ut...det tog ett drygt halvår...och den är långt ifrån den bilden jag hade i huvudet för 6 månader sedan.

• msbine

Jobbar inte, har semester lite nu i mellandagarna för att "vila upp sig" :) Men det blir istället att sitta och fixa inbjudningarna, tar ca en timme per inbjudan och de e 32 som ska göras... Man börjar undra nu vad man gav sig in på...

• Lapinette

msbine - oj, oj, en timme per inbjudan...tur att det endast är 32 du ska göra? Vi hade tänkt att börja med inbjudan nu men min blivande är lite sen med översättningen så det blir i slutet av januari istället. Tror inte våra är lika tidskrävande...men vi får väl se!

Ska försöka få till en långlunch för att åka iväg och titta på tyger till brudklänningen! Så min mor kan börja sy i januari. Den 5:e sticker jag till Cannes igen och är inte hemma förrän den 22:a.

• FiaMia

Jag jobbar också idag! Har inte hunnit kika in här förrän nu. Var en massa post å annat som lång å väntade i morses! Men nu har jag hunnit läsa ikapp mig å så!

Då får det snart bli en ny tråd också!

Jag är lite putt på guldsmeden vi varit hos... Var där och hon sa att hon skulle räkna lite på olika priser eftersom jag har eget guld + att jag inte riktigt vet vilken storlek på sten jag ska ha... Så hon skulle räkna på en sten från 0,25 - 0,35 ct. Detta skulle hon återkomma med samma vecka (v 50) eller i början på veckan därefter, alltså v 51, som var förra veckan och hon har fortfarande inte ringt! Jättetråkigt för hon har alltid varit så trevlig och tillmötesgående tidigare... Det är ändå en så stor del tycker jag så att man vill veta så snart som möjligt! Man kan ju förstå att dom säkert har en massa att göra nu när det är jul, men då är det bättre att hon säger att det kan ta några veckor innan hon kan höra av sig med prisuppgifter!!

Angående inbjudan så hade jag knåpat ihop en jättefin på datorn hemma, men nu så fungerar inte det programmet längre... Ibland kan man ju bli helt knas!! Men vi ska föröka installera om hela alltet och hoppas att det fungerar sen... Känner inte för att göra om allting! Det som tog mest tid var att få ihop monogrammet och det kan vi nog inte få till lika bra igen..!

Men men för övrigt så har julen varit bra i alla fall!!

Då får jag passa på att önska alla ett Gott Nytt År också!
    Nu är jag ledig ända till 2:a januari så då blir det nog inte att jag kikar in här innan dess.

• Lapinette

FiaMia - förstår din frustration gällande ringarna. Har ju samma problem med vår restaurang (att man lovar att komma och så gör man det inte). Jag ringde tillslut upp honom och lämnade ett meddelande och dagenefter låg det ett mycket kort svar på mitt mail. Han är åter den 2 januari och de har haft fullt upp med julbord. Vilket jag självfallet förstår men har man sagt att man ska höra av sig så gör man det.

Vi ska gå runt och titta på ringar och fråga lite om råd när min blivande är uppe i Stockholm i slutet på veckan. Ska även till Franska Ambassaden och fylla i lite papper (inför hindersprövningen). Lite smått och gott att fixa med varje gång han är här. Tur att vi la bröllopet 1 år efter frieriet.

• msbine

Att de tar en timme per inbjudan är bar för att jag gör pappret själv och sen embrossar mönster på det så det ser ut som jag vill :)

FiaMia: Förstår din frustration med ringarna. De har säkert fullt upp med julhandeln/rean nu bara. Gå dit igen efter nyår, det har väl förhoppningsvis lugnat ner sig då.

Vi beställde min vigselring (bara jag som ska ha två ringar) samtidigt som vi beställde förlovningsringarna bara för att vara säkra på att de blev exakt likadana (fast vigselringen med sten i), så den ligger tryggt i en liten ask här hemma :)

• msbine

Så har man gjort det igen... Varit på mellandagsrean och handlat alldeles för mycket. Hittade dock nya underkläder till bröllopsnatten, var aldrig riktigt nöjd med korsetten jag hade köpt innan, ville hellre ha något med riktiga kupor som kunde ge stadga till bysten och det hittade jag nu. Synd bara att de kostade typ 2000kr... Varför ska det vara så fruktansvärt dyrt med underkläder???

• lillabunny

Gott nytt år på er alla blivande majbrudar. Nu är jag tillbaks efter två underbara semsterveckor, redo att fortsätta bröllopsplaneringen!

• pirr i magen

Gott nytt år flickor !!
    Det är i år som vi ska gifta oss!! wow.....bara lite mer än fem månader kvar.....visst är det underbart !!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...