MAJ 2006 tråd 3...
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
Kram på er!
Min m2b friade den 27:e juli 2005. Vi var ute och dök på Ablahamn utanför kullaberg och när vi når första avsatsen på 12m djup sätter han sig på knä på botten och skriver "Vill du gifta dig med mig" på en skrivtavla samtidigt som han tar fram ett rött band dom han knyter runt fingret på mig :) Det kommer jag aldrig att glömma. Nackdelen var att jag blev så paff när jag läste på skrivtavlan att jag tappade regulatorn och sen när vi väl kom upp ovanför ytan så ville man ju visa bandet på fingret för alla som var kvar på land, så jag började vifta med armen direkt ovanför ytan vilket gjorde att alla trodde att jag hade fått panik och att något var fel, men det var det ju inte
Vilka underbara förlovningshistorier!!
Visst är det trevligt att bli påmind om det ibland.
De e underbart att tänka tillbaka på frierierna :) Blir varm i kroppen bara av att tänka på det, det är definitivt ett minne för livet..
Kan ni då tänka er hur bröllopet kommer att bli...hoppas man kan tänka tillbaka och njuta och fortfarande känna den där känslan.
Underbart att få läsa om era frierier!!
Sedan under bröllopsdagen får man passa på att bara suga åt sig alla intryck så att man har kvar allt sedan efteråt! Kände bara på bröllopet i lördags att tiden bara rusade iväg, ändå var man ju "bara" gäst. Tänk då när man själv står där som brud och man önskar att det aldrig ska ta slut...
Jag hade en idé som jag trodde mig slopat och det var att ta med "historien om oss" i festprogrammet, lite kort om hur vi träffades, förlovningen mm. Nu tror jag att jag har ändrat mig och tänker ta med det iallafall. Det verkar som att folk tycker att det är kul att få veta sånna saker. Vad tror ni?
Risken är att m2b tycker att sånt är fåningt och onödigt så jag vet inte riktigt hur jag ska övertala honom om att det är en bra idé.
OM vi hade haft ett festprogram så hade vi haft med lite frågor till oss själva. Ni vet sånt där som kan vara skoj att läsa typ som i "Mina vänner". Hans vänner känner inte mig så väl och vice versa då vi bor i olika länder så det hade varit jättetrevligt att läsa. Så om era gäster inte vet er historia, Telan, så tycker jag det är en bra idé.
Några vet, några vet inte. De flesta har väl ett hum om ungefär hur vi träffats och så, men jag tänkte att det kunde vara kul att berätta lite mer.
Jag kan bara se till mig själv och jag har uppskattat sådan info på de bröllop jag varit på. Speciellt där man känner den ena av brudparet bättre än den andra, så är det kul att få veta lite mer om den man inte har så bra koll på, precis som du säger Lapinette angående era kompisar som bor i olika länder.
Telan: Det tycker jag låter som en jättebra idé! Det är nog bra att ha något gästerna kan få läsa om så att det inte blir för stelt innan middagen. Då har dom ju något att prata om också!
Själv hade jag tänkt ha med bl.a. lite vett & etikett regler, lite som ett skämt.
Eftersom vi inte orkar lägga ned energi på att översätta festprogram till 3 språk så funderar jag på att ge de olika borden uppdrag att utföra under middagen. Har inte tänkt så mycket längre än så...något som gör att de börjar diskutera och prata med varandra över "landsgränserna". Tar tacksamt emot förslag!