• msbine

MAJ 2006 tråd 3...

Då har de stängt ner vår gamla tråd, så här kommer en ny ;)
    Kram på er!

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...
  • mialisa

God fortsättning på det nya året alla! Har inte varit här på evigheter, men nu sätter vi igång igen med planerandet på allvar efter allt julmys. Inbjudningskort och ringar för oss med här närmast. Ska även kolla övriga smycken till bröllopet. Ska bli så roligt!!

• Lapinette

God fortsättning majbrudar! Har också haft ett par dagar ledigt då min blivande har varit i Stockholm. Har gjort lite bröllopsnytta.

- varit till Franska Ambassaden med en massa papper
    - börjat titta på ringar
    - han har provat kläder (ska nu bara bestämma vilken färg det ska vara på kavajen, svart, vit eller nougat)
    - köpt 18 ljusstakar (gröna, små på Lagerhaus)
    - träffat vår fotograf
    - disktuerat med vår toastmaster (min bror)

Visst har vi varit duktiga! Dock så trodde jag att vi skulle göra våra inbjudningar samt att jag skulle ha köpt tyg till min klänning vid det här laget...samt ha hyfsad ordning på middagen på restaurangen...men, men, det får bli att fixa i januari-februari.

• msbine

God fortsättning till er alla :)

Så var man tillbaka igen efter en veckas välbehövlig ledighet... Hade varit skönt att ha en vecka ledigt till...

• FiaMia

God fortsättning på Er!
    Hoppas att ni haft en bra jul och nyår! Själv är jag tillbaka på jobbet nu efter en välbehövd ledighet. Synd bara att det gick så fort... Hade velat va hemma minst en vecka till

Själv har jag inte planerat någonting under ledigheten. Har bara passat på att njuta och fira jul ordentligt! Men nu är det dags att ta nya tag å börja fundera på vad som ska planeras här näst:

Ska å klippa mig nästa måndag. Ska checka av med henne lite med tider å så i maj. Har bokat dagen, men vi har inte sagt någon tid. Ska också kolla om vi kan boka in en tid lite innan för att prova lite olika uppsättningar.

Ska kolla med guldsmeden hur det går med prisuppgiften som hon inte hört av sig angående... Ska också fråga när man senast måste beställa ringen så att den hinner bli klar i tid!

Ska kolla med MakeUpStore å kolla vad dom tar för en sminkning och om dom har tid den 20:e maj. Hade tänkt att göra det hos frissan först, men vet inte hur bra hon är så det för bli på MakeUpStore instället!

Inbjudningarna ska göras klart å vi ska köpa papper till både dom samt festprogram å vigselprogram!

Det är vad jag har som mål att fixa i januari!

• Lapinette

FiaMia - lycka till med guldsmeden. Vad vi fick höra när vi var och tittade på ringar är att vi bör beställa ringar senast en månad innan bröllopet. Självfallet är det bra med ytterligare marginal men det är fortfarande "lugnt" för er del. Vi har inte ens bestämt oss för hur de ska se ut.

Vår surdeg är restaurangen som skulle ha hört av sig i december...vilket han gjorde typ 2 veckor senare med endast ett superkort mail. Nu är det lugnare även för dem och jag ska be honom ta tag i detta ordentligt så vi kan bestämma priser, menyer, vin etc. Jag har i alla fall bestämt mig att inte bli upprörd över hans nonchalans utan vi SKA ha vårt bröllop där om jag så ska be honom fara och flyga (och be ägaren om en annan kontaktperson).

• msbine

Lapinette: Hoppas verkligen att det löser sig med restaurangen snart, som du sa det har säkert lugnat ner sig nu så att de hör av sig...

• Telan

Och nu är jag också tillbaka!! God fortsättning på er allesammans!

Jag tog mig en välbehövlig paus från allt bröllopsplanerande och jag bara koncentrerat mig på att fira jul och nyår med familj och vänner. Gud så skönt det har varit att vara lite ledig, synd bara att det tar slut så snabbt.

Nu har vi iallafall berättat vår lilla "hemlis" för närmaste familjen och de blev jätteglada allihopa. Först berättade vi för min pappa och sen hann hans nya försäga sig till min bror och hans fru innan jag hann berätta för dem. Snopet men det gjorde inte så mycket. Vi satt alla vid samma bord så det var ju bara att berätta vidare.

Tyvärr har ett problem uppstått. Vår tänka toastmaster som i princip tackade ja före jul har nu avböjt. Vad ska vi nu hitta på??? Vi har ingen annan som skulle passa, ingen klockren iallafall. Jag har ett par förslag men de känns inte helt hundra. Det måste ju vara klart tills inbjudningarna ska skickas ut om ett par veckor. Panik!!

Hoppas allt är bra med er andra och att planerandet går som det ska, trots knölande resturanger och guldsmeder.

• Lapinette

Telan - säker på att er toastmaster inte vill? Jag menar han/hon kanske bara vill ha stöd av en extra toastmaster eller något?

Vår toastmaster (min bror) sa till mig på julafton att gällande festen så kommer han helt att ta över...och jag har så svårt att släppa saker till andra. Vet att jag kan lita på honom då han är en van talare samt har varit toastmaster vid ett flertal tillfällen...men jag vill ju bestämma ALLT! Fast jätteskoj att han är så engagerad. Han vill ha lista och beskrivning av alla gäster samt vilka vi tror kommer att hålla tal.

Ohhhh ja, igår var jag inne på SidenCarlsson (tygaffär i Sthlm)och tittade på spets till min klänning. Hittade en underbar (så rätt) för 1 100 kr/metern!!! Varför har jag ändrat mig från chiffong till spets??!! (chiffong ca 100-200 kr/metern). Vakna i natt av att jag drömde/tänkte på min klänning, jobb och stambytet som drar igång i min lägenhet i nästa vecka. Vad då stressad!

• Telan

Lapinette: Angående stressen så befarar jag att det här bara är början.

Vad gäller toastmastern så förstår jag faktiskt varför han tackade nej. Han har väldigt mycket på g i sitt liv just nu och kände att han inte riktigt skulle vara helt engagerad som han skulle vilja i ett sånt projekt. Han är egen företagare (=jobbar jämt) samt nybliven pappa för att nämna lite. Så det är inte det att han inte vill utan han känner att han inte skulle göra något bra jobb och då tyckte han att det var bättre att avböja. På så sätt tycker jag att det är bra att han säger ifrån nu och inte ändrar sig senare eller gör ett "dåligt" jobb under själva middagen. Problemet är att hitta en ersättare.

• Lapinette

Okidok, tänkte bara att det kanske skulle underlätta för honom (toastmastern) om de var två. Någon att dela jobbet med...men visst är det bra att han avböjer istället för att det skulle bli något halvdant.

Har nu suttit och ringt pastorsexp. för ett utdrag ur födelseboken. Ett papper som saknades när vi var hos Franska Ambassaden. Typiskt, men min församling ska skicka ett i veckan.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 3...