• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • loppalina

Hej!

Just me: Jag har silikon i mina tuttar :D Känns precis som om dem vore mina egna ;) (men det är dem ju nu ändå) :D :D

• Jengirl

Jag har anatomiska gelehallon, och det känns INTE som en gele klump. Utan mina bröst är ioförsig fasta .. Dom har börjat mjukna nu efter fem månader .. puuhh.. var ganska hårda ett tag. Men nu blir dom bara mjukare o mjukare. Inga problem att ha behå på mig, dom skumpar som vanliga bröst om man skulle hoppa springa eller nåt . Flytande silikon använde dom inte alls på min klinik, dom ansåg att det inte var bra, och skräck exemplar fick jag se på bild om inplantatet skulle gå sönder.. Så det känns tryggt att ha ett inplantat ifall att det skulle gå sönder så rinner inget ut i kroppen..

• loppalina

Precis som du skrev jengirl det är bara skräckexempel. Har själv kastat o klämt massor på silikon implántat för att se vad dem tål.

• pickolina

Jag hade inga problem med att ha bh på mig, var inte alls så jag menade... Å visst skumpade de när jag sprang osv... Men om du klämer på en geleklump så formar den sig inte men det gör en klump av flytande silikon och det märks när de sitter i kroppen. Jag hade ju dessutom c-kupa redan innan op så jag hade hyffsat mycket bröst utanpå så mina var väldigt naturliga.. Men man märker av att det är två oformliga klumpar man har inne i sig.

• pickolina

Dessutom förklarade min kirurg att flytande silikon INTE rinner ut i kroppen som många tror, läcker implantatet så rinner silikonet ut i kapseln runt om och de kan genom op tömma ut silikonet. Det rinner alltså inte ut fritt i kroppen så som koksalt gör.

• algit

Just-me:
    Jag har gelehallon,och de känns som vanliga bröst o rör sig som vanliga bröst lägger jag mej på rygg tex så fallar de åt sidan.
    Min läkare sa att det är mycket viktigt att massera för ett naturligt resultat ,annars "växer" brösten fast i ett läge och rör sig inte naturligt.

• Jengirl

Nej just det, det rinner inte ut i kroppen men i kapselln. men kirurgen får alltså stå och plocka ut silikonet som har runnit ut, alltså det kan finnas hur mycket somhelst av typ "droppar" silikon, som han måste leta efter och plocka ut. Mycket besvärligt. Koksalt rinner ut i kroppen, men det "försvinner" ju bara så kissar man ut det

• Carolineeee

Hej igen.
    Nu börjar det närma sig. Har varit på en konsulation och träffat en sköterska. Ska nästa vecka träffa Jonas Röjdmark eftersom det är han som ska operera mig. Nästa vecka är det även sista chansen att avboka operationen.
    Sen blir det dags.. 28 oktober.
    Största problemet nu är mamma... jag är bara 18 år och hon är så emot det så det finns inte.
    Hennes största mardröm är att jag opererar brösten.
    Någon som varit i en liknande situation?
    Jag vill inte vänta tills jag blir äldre. pengarna och tiden finns här nu...

• Jengirl

Och jag har dessutom inte två oformliga klumpar till bröst. Kan nästan göra lite som jag vill med dom. Ja som vanliga bröst, fast lite mer av den varan nu

• Jengirl

Carolineeee

Hihi! Samma kirurg har vi .

Lycka till! Han e superduktig!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)