• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

Mamma till 2
    Lycka till!

• Mamma till 2

ISLA !
    Det ena bröstet är inte helt runt nertill. Det ser ut som man har lagt en linjal rätt över och tagit bort en del av bröstet. Det är mer kantigt än runt liksom. Det är SÅ svårt att förklara. Men om du tänker dig att det är en helt rak kant nertill på bröstet itället för att det är runt (?) Du förstår nog inte *fniss*. Oups. . .nu kommer min sambo med bilen för att hämta mig. Hejdå, skriver ikväll om jag orkar !

• Delighted

Hej allihopa!

Mar06brud, tack så jätte mkt, behövde verkligen höra det! 57 är vad jag väger idag (sedan kan vi ju se väldigt olika ut i kropparna ändå) men Tack! Vart gjorde du dem? blev du nöjd?

EnYsterSyster,
    Jag ska dit i mrogon :) så jag meddelar så fort jag kan vad jag tyckte! :)
    Jag tror också att många har väääääldigt höga förväntningar, mina ända krav är att dem inte ska sitta ihop, eller uppe i halsen på mig, OCH dem får inte se ut som en avlång barkis i profil... ;) annars, så vet jag att allt kommer bli bättre än vad det är idag!
    Jag vet inte, jag var nog mest inne på vanliga silikon implantat, men är väldigt uppen för förslag, så det blir nog bra! Får man vara så fräck och fråga vilket implantat du använde, strl, och hur det blev? Jätte nyfiken! :)

Mamma till 2, Lycka till! Stackare som behöver göra om det, men hoppas och tror att det i slutändan verkligen är värt all särta! Kram!

Sedan undrar jag också if någon har blivit opererad på Kirurgcentrum?
    Jag vet, jag frågar om hundra olika kliniker, men bättre att verkligen kolla upp, innan man bestämmer sig!

Kramar!

• Oskuld

Sess och Blåsippa

Tack för era svar. Nej jag har inte fått barn än och funderar kanske på om det är bäst att vänta tills efter man har fått barn. Hur stor är risken att man inte kan amma efter en förstoring?
    känner mig inte så stor men det kanske beror på att min killes ex har över 600g i sina bröst man känner sig rätt liten i jämförelse vet att det ej är en anledning till att operera sig men jag tycker det är riktigt snygg med fasta runda bröst. Har alltid varit nöjd med mina bröst men nu när jag ser mig omkring så är jag inte fullt så nöjd längre.
    Fler och fler opererar ju sig och det är klart man jämför sig och det är snyggare med fake så är det bara! Men men ska nog lugna mig som ni säger, iaf tills jag fått barn! Ja ni hör hur velig jag är.

• Joanna/Nojsan

Delighted:

Jag är opererad på Kirurgcentrum för snart tre månader sen. Ingemar Blomgren.
    Där fick jag ta med bilder på hur jag ville att mina bröst skulle se ut...
    Jag är jättenöjd och alla var mycket trevliga och gulliga där! Känndes väldigt tryggt!! Jag gjorde det precis innan semester och fick ringa honom på mobilen när jag ville, om det var ngt...
    Men det har jag inte behövt för det har gått bra!
    Vill du veta mer?
    Kram Joanna

• mars06brud

Hej igen Delighted,

jag gjorde mina hos Mats Malm på Stora Essingen. Han var supertrevlig och jag kände mig väldigt trygg med honom samt att det var så litet och mysigt där. Koksalt är det som jag har och visst känns implantatet. Det där med storleken är ju också frågan om hur mycket bröst man har före op. Jag kan säga att jag var ganska utammad och bantad...haha....så det var inte mycket kvar av mina gamla forna d kupor...dessutom var 475 det största som gick att sätta in. Så kan det också vara. Om du vill ha de jättestora måste du kanske göra op 2 gånger. I alla fall, lycka till!

• mars06brud

ja inte ville jag göra en sur gubbe det var en miss Delighted!!!!!!!

• johanna_dalarna

hej... jag måste erkänna att jag inte läst alla 977trådarna här men en hel del. Det jag undrar över är att hur mkt jag än letar så nämner ingen Eriksbergkliniken där jag tänkt lyfta/förstora brösten (hos Dr Leif Perbäck)
    Är det någon som har opererat sig där?

• Just-me

Kan fortfarande inte bestämma mig för flytande silikon eller gelehallon.. Ni som gjort gelehallon? Känns inplantaten efter? Och ni som gjort flytande silikon? Hur känns dom efter? Vill ju ha så naturliga bröst som möjligt..
    Kram på er alla!

• pickolina

Det jag hört är att flytande silikon är mera naturligt än gelehallon. Har ingen egen erfarenhet av flytande silikon men har haft anatomiska gelehallonimplantat och de är INTE särskilt naturliga enligt min mening. Tex så anpassar de sig inte efter bh´s osv eftersom det är en fast geleklump och inte ett rörligt/flytande material. Osv... Skulle jag lägga in nya implantat idag så skulle jag nog inte välja gelehallon igen.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)