• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Jengirl

Ja.. det tog ett bra tag innan jag kunde ligga på sidan. Nu efter först 5 månader kan jag ligga på mage. Men nåt som jag tyckte var skönt i början när man ville ligga på sidan, var att krama en kudde.. som ett slags stöd för brösten. Jätte mysigt och dessutom skönt att ha något mjukt intill..

• linslusen

Carolineeee :
    Hejsan!
    Bara försök förklara för henne att det här är något du verkligen vill göra.
    Jag var jättenervös o berätta för min mamma när jag skulle göra min operation, för det sista hon ville var att hennes dotter skulle se ut som "bystdrottning"
    Hon tog det jättebra, visst var hon lite besviken för vem vill att ens ungar ska gå o operera sig för jag kan tänka mig att alla föräldrar tycker att ens barn är det finaste som finns :)
    Jag åkte o hälsade på mamma 3veckor efter operationen, hon fick sig en liten chock men var glad att allting hade gått bra, nu 6mån senare e hon jättestolt över mig o hon tycker att mina bröst är stora o fina :)
    Jag är som du, ganska ung.
    Hon kommer o förstå dig förr eller senare :)
    Ha det bra !!

• Cickan

Nu har jag kollat upp den kirurg som ska operera mig, han har inte fått ngn anmälning på sig. Känns lite bättre då även även om det kan hända saker.

Berättade för min mamma här om dagen att jag vill göra en bröstförstoring. Hon blev naturligtvis lite ledsen över det och kan inte förstå att jag vill göra ngt sådant med min kropp och om alla risker som kan ske. Men det är ju mitt val sa hon och det är inte så mkt hon kan göra. Hon har nog oxå en bild framför sig om att man ska göra jättestora bröst. Men det är inte alls vad jag tänkt.

Börjar kännas lite nervöst nu när jag fattat beslutet om att göra det även om det är en månad kvar till operation.

• Swing

Jag tror att anatomiska ofta anses bättre för dom som ammat, men kan du inte fråga om runda implantat? Förklara för läkaren hur du vill ha det och att du oroar dig lite för att det blir tomt upptill!
    Jag gissade innan konsultationen att modellen FM (som är högre) skulle passa mig och blev förvånad när han föreslog MM. Men dom är rundare i formen, så jag blev ganska glad, för det var det jag ville ha. Nu efteråt kan jag tycka att det är något för lite fyllnad upptill, men å andra sidan har jag ingen avslöjande implantatkant, som man så ofta ser på tidningsbilder.

Lyft sägs ofta bli bättre med ett rimligt stort implantat.

• Sess

Jag har faktiskt inte kollat upp min kirurg hos ansvarsnämnden, kanske är bäst att göra det! Vad är det för telefonnummer nu igen?

Och off-topic:

JAG TOG KÖRKORT IDAG! :) Är så otroligt lycklig, kan inte beskriva hur glad jag är! :) Och tur var det att jag klarade uppkörningen, för bröstförstoringen är min körkortspresent från mig själv... :)

Så nu har jag operationen att se fram emot/oroa mig för... ;) Den 8 oktober är det dags, bara drygt två veckor kvar!

• Tez82

Sess

STORT Grattis till körkortet! :) Och lycka till med op:n! Det kommer att bli kanon!

• EnYsterSyster

Alla mammor på tråden: HJÄLP !

Var på konsultation i veckan och är nu om möjligt ännu mer förvirrad. Jag hade spetsat in mej på gelehallon men fick höra att koksalt var "mer" naturliga på andra sätt. Doktorn visade på nackdelar med gelehallon i stil med de sista sidornas diskussion här på tråden. Jag har inte bokat operationstid men vi pratade om gelehallon MM (tyckte hon) eller ML (är väl jag lite inne på) 235-245 g. Jag är livrädd att det blir för stort och för att få synliga skarvar. Jag vill INTE ha stora bröst, bara fylla ut det jag förlorat när jag ammade. Hon säger att man inte ska ta för små implantat heller, då blir diametern för liten. Är 165 cm, 55 kg, 3 barn

Plötsligt är jag inte alls säker på att jag vill göra det ! Jag menar, det är FRÄMMANDE IMPLANTAT som MÅSTE bytas ut. Känner mej heldeppig. Har nu gått med ilägg i BH:n i 4 månader. Ska jag ta ut dem och plocka fram mina gamla BH:ar igen (storlek 70B som jag knappt fyller ut) ?

Är jag ett bra föredöme för mina döttrar (och alla unga tjejer jag kommer i kontakt med på jobbet i fritiden) om jag gör det här ?

Delighted

Jag har INTE gjort en bröstförstoring men funderar på att göra det (se bakåt i tråden).

• EnYsterSyster

Den däringa flörtsmileysen hamnade helt fel, förstår inte hur den hamnade där.........

• cockie

Hjälp en förvirrad tjej. Har fått rådet av min kirurg, gele hallon anatomisk, men läste nu att det kanske blir "tomt" upptill? Det vill jag ju inte eftersom jag är relativt platt. Jag skulle vilja gå från A till C kupa. Vad skulle det bli för mått, enligt er, tror ni?

TJING PÅ ER

• Sara23

sess

grattis till körkortet & kör försiktigt :d

kramar

Svar på tråden Bröstförstoring (2)