• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • EnYsterSyster

Jengirl
    pickolina

Tack. Ska fundera. Jag var lite för laddad vid konsultationen och tiden gick till att reda ut fel frågor (som jag ställde). Blev sen så förvirrad av att det som jag trodde var "det bästa" implantatet för mej kanske inte alls är bäst. Kan man inte ens välja implantat kanske man ska fundera ett varv till.......

Mycket trevlig tråd, det här. Inte fanatiskt pro-bröstförstoring utan mer nyanserad. Högt i tak där flera synvinklar är välkomna. Allt är ju inte svart eller vitt.............

• algit

Pickolina:
    Det finns lika många teorier om att massera eller inte som läkare.
    Min sägar att resultatet blir mer narurligt om man masserar.
    Just för att brösten inte då "växer" fast i ett läge.
    Att man ska massera för att undvika kapselbildning är en helt annan sak.
    Mina bröst är jättemjuka jag kan trycka dem åt vilket håll som helst om du förstår hur jag menar.

• pickolina

Jag förstår vad du menar... :)
    Det kunde jag oxå. När jag pratar om att gelehallon är mera orörliga/oformbara så tror jag att vi pratar lite olika språk, att vi missförstår varandra. Jag menar på ett sätt medan ni pratar om ett helt annat sätt. Så kan det vara ibland.. ;)

• johanna_dalarna

Cickan: Du skrev att du kollat upp att kirurgen inte hade några anmälningar på sig. Var kollade du upp det?

• algit

En YsterSyster:
    Vad jag har kommit fram till är att varje läkare kör "sin" favorit grej.
    Så jag lovar att går du tll en läkare som tror på gelehallon tex så säger han att det är bäst.
    Man får själv försöka bilda sig en uppfattning tror jag ,vad man vill ha och sen gå till en läkare som har det som "sin grej".
    Jag har som du ammat tre barn hade tomma påsar ,det blev jättesnyggt med gelehallon varför skulle det inte bli det på dej?

Sess grattis till körkortet det är LYCKA när man får det.

• cockie

Många frågor här:) Hoppas någon kanske kan hjälpa mig, ni som har erfarenheten. Vad är vanligast, att lägga implantatet bakom eller framför bröstmuskeln? Vilket ger bäst resultat, för och nackdelar? Jag är ung, ej ammat barn och är plattbröstad. Vad skulle ni tycka?
    Det här angående massera brösten efter operation. Får man INTE göra det om ytan är "ruggad"? Har läst att det kan kännas som det "växer fast" om man inte gör det?

Ha en toppen fredag!

• ISLA

cookie

Vanligast verkar vara att lägga implantatet bakom.
    Lägger du bakom så har läkarna lika stor chans att undersöka och se om du har några knutor som om du hade haft naturliga bröst.
    Du ska ha lika stor chans att kunna amma som om du haft naturliga bröst.
    De ser mer naturliga ut.

Om du inte masserar så får du med största sannolik ett par bröst som växer fast och står rätt ut i alla lägen, så vill du ha det...skippa massagen.

Kommer säkert mothugg nu om att mitt inlägg...men detta är den infon jag har fått. Och den verkar stämma om man läser vad de flesta säger. Dessutom så har jag ett par bevis här i strl 75D som säger att det stämmer !

Lycka till.

• EnYsterSyster

Anatomiska implantat (alltså de droppformade, inte algits runda) SKA ju växa fast just för att de inte ska kunna rotera, eller är jag helt ute och cyklar ?????

• ISLA

EnYsterSyster

Anatomiska vet jag inget om, har själv runda gelehalon.

• anni_81

Hej!
    Är det nån som har gått från a- till d- kupa och i sådana fall hur mycket lade ni in?
    Undrar så mycket över, hur mycket man ska lägga in,, jobbigt..

Svar på tråden Bröstförstoring (2)