• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Jengirl

pickolina

Du har inte ammat va?

Min kirurg sa inte så mycket om inplantaten först.. utan han gick igenom alla risker med allt, visade bilder osv..
    Sen efter det fick jag prova ut olika. Ett var jätte konstigt å hårt.. det var koksalt, sen ett runt gelehallon inplantat som jag tyckte kändes konstigt .. Å sen till slut ett som jag föll för.. det som jag har nu.. Anledningen till att jag tog det var att jag kunde klämma på det och det kändes inte så hårt som alla pratar om.. Och det såg inte så konstlat ut. Flytande silikon använde inte min kirurg alls. Knepigt att du blev tillfrågad det? Det kanske var koksalt?

• johanna_dalarna

hej..Jag har följt eran tråd med intresse.

Har en fråga, är det någon som har gjort ett lyft samt satt in runda gelehallon ca 320cc från storlek c?

Jag ska in på operation v42 på Eriksbergkliniken och börjar bli orolig när ingen verkar känna till om dom är bra eller inte..... Läkaren Leif Perbeck är rätt ny där, är det nån som vet nåt om honom???

*lite nervös*

• Mamma till 2

Hej allihop !
    Opererades i tisdags. Allt gick bra, och det ser ut som att bröstet blev 100 denna gången Lite för tidigt att se det än, men det verkar lovande. Har inte alls i närheten så ont som förra gången, men visst ömmar det. Har en del blåmärke och det ömmar och kilar en massa. Ska gå med kardborr bandage i 2 veckor nu och återbesök om 4 veckor.

En annan sak !
    Jag har oftast jätteproblem med att logga in mig här. Fast jag gör rätt och är inloggad så kommer det inte fram någon ruta jag kan skriva i. Det gör mig så trött att jag sällan provar logga in nu för tiden. Fler med samma problem ?

Kram

• algit

Delighted:
    Jag tror du ska lita på läkaren.
    Och hur snygga är deras bröst som du nämnde som har alldeles för stora bröst till sina kroppar.
    Såg en bild på Viktoria Silverstedts uringning så fruktansvärt fult !!!!!!!!Som ett par bollar ,man ser precis var inplantaten är.
    Eller Victoria Beckham ännu värre.
    Det är nog det som läkaren är rädd för tror jag.
    Men vissa kanske tycker det är snyggt smaken är ju som baken.....

• loppalina

Hej Mamma till 2!

Vad roligt att det gått bra hittils:) Dem som vet säger att det gör mindre ont 2:a gången eftersom fickan (som inplantatet skall ligga i )redan är där. Men vila ordentligt och ta väl hand om dig ;)

• ISLA

Mamma till 2

Skönt att det gått bra för dig, har tänkt på dig.
    Hur var det nu igen, hade du också Cosmo?
    Hur går det till när man får göra om op, är det kostnadsfritt, oh var det i.s.f svårt att få igenom det?

• cockie

Ni som kan!

Så de anatomiska gele hallonen ska alltså "växa" fast? Det låter lite otäckt tycker jag? Kan det verkligen ge ett bra resultat? Ser det naturligt ut? Gäller det lika för dom runda gele hallonen också?
    Ursäkta om jag är jobbig med dessa lass av frågor ;)

• ISLA

cookie

Kan inte svara på vad som gäller för de anatomiska. Men de runda gelehallon implantaten ska INTE växa fast, så därför ska man vara noga med att massera dem.
    Och du, du är inte jobbig. Det är bara roligt att kunna hälpa till och svara på frågor. Vet själv hur många frågor man hade innan. Ligger dessutom sjuk just nu, så detär bara roligt att kuna ägna sig åt någonting.

• Lisa22e

cockie

Om brösten ska masseras efter op. beror på om det har slät eller "texterad"(inte säker på stavning) yta.
    Har dem slät yta ska dem masseras för att undvika kaspelbildning har dem däremot texterad yta behöver dem inte masseras.
    Att dem ska masseras p g a att dem inte ska växa fast har jag aldrig hört talas om från någon kirurg, bara läst här.
    Jag operarade mig på AK och dem gav mig detta info dem pratade ingenting om att massagen var till för att inte implantaten skulle växa fast.

• Delighted

Godkväll!

Tack alla för era råd, ni är så vettiga! Har ingen aning om vem jag skulle ventilera detta med om inte ni fanns! Alla NI är guld! Tack!

Ska ringa henne på månbdag och prata om hur jag känner. TYckte om kliniken jätte mkt! Och Gabriella också för den delen!

Jag tror som du Algit, att hon är rädd för Victoria/Viktoria bollar, ärligt talat tycker jag inte att det är så jätte fult, jag vill gärna att mina ska vara fylliga och runda, men inte så mkt som vickornas, de är ju överdrivna, men som du sa, smaken är som baken! Och huvudsaken är ju att man får som man själv vill! :)

Aja, tack!

Och Johanna_dalarna, jag skulle nog inte vara så jätte orolig över att ingen annan har opererat sig på den kliniken! Trots allt, alla som är här inne bor i olika delar av sverige, och utbudet av duktiga och seriösa klinikker är faktiskt relativt många i hela Sverige! Huvudsaken är att känner dig trygg med dem! Känner du fötroende för kirurgen och fick du ett gott intryck av kliniken?
    Jag vet inte, men det kan ju vara dina nerver som spelar dig ett spratt, det är ju trots allt väldigt nära inpå din op! Och, tänk tillbaka, det måste ju finnas skäl och anledningar till varför du valde denna kliniken från första början! Hoppas det ordnar sig! Stora kramar!

Ha en trevlig kväll, nu ska jag sminka mig, dra party toppen över huvudet och gå ut och shaka lite, läängtar bara SÅ mkt tills den dagen då jag har två tuttar som shakar med min kropp bara.... :)

Kram!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)