• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • algit

ISLA:
    Jag tror att det är som du säger att Cosmo är för nya saker inom området han har inte fastnat i nåt ,att så är det ,utan går framåt med utvecklingen.
    Det jag fastnade för hos honom vad när han sa till mej :
    Att mitt mål med en op. och det som är fräckt är att INGEN ska kunna se att du är opererad .
    Och det är så jag ville ha det och så har oxå resultatet blivit.

• Emma86

Hej Tjejer!

Vad härligt att höra att så många är nöjda med sina nya bröst och att ni trivs. Jag längtar som tusan tills min operation, och det känns speciellt bra när jag ska göra det på citadell i landskrona eftersom ni talar så väl om dem. :)

En fråga till er som opererat er på Citadell, vad hade ni efter operationen? BygelBH, bandage elr sporttop? Har ni flesta lagt snittet i armhålan där, elr? :)

Trevlig helg på er jäntor :D

Delighted: Inga avstånd är för långa om man känner sig trygg och säker med kirurgen, jag bor i Umeå och ska ev. göra min operation på citadell. Har konsultation där den 1 december och skulle allt kännas bra så har dem "förbokat" en tid åt mig den 5 december så jag ska slippa resa så mkt :)

• algit

Hej Emma 86.:
    Jag har lagt snittet i armhålan ,det gör nogde flesta där om de inte är ett lyft samtidigt.
    Det är nu 7 mån sedan och man får anstränga sig för att se ärren.
    Jag hade bygelbh dygnet runt plus ett elastiskt band med kardborre för att trycka ner brösten i läge.
    Praktiskt att kunna ta av när man skulle duscha OCH jag kunde titta på brösten så mycket jag ville hahaha.

• ISLA

Emma86

Cosmo op mig, och han gick inte in i armhålan på mig eftersom jag även gjorde ett lyft.
    Ingen sportbh eller bandage. Bara bygelbh.
    Han ÄR verkligen jätteskicklig, kändes helt naturliga på engång när jag vaknade.

• Lisa22e

Ni här som redan är opererade.
    Tyckte ni att ni hade stora bröst efter op?
    Jag tyckte mina såg jättesmå ut och tänkte det blev väl bara en b-kupa, vilket inte var så konstigt eftersom jag inte la i så mycket(bara 270cc).
    Min kirurg sa innan att det skulle bli 1½ kupstrlk större.
    Innan kunde jag knappt ha a-kupa.
    Sen var jag och provade BH:ar idag (snart 4 veckor efter op). Och jag gick till en affär som bara sålde BH:ar så jag kunde få hjälp med storleken.
    Eftersom jag knappt kunnat haft en BH innan så visste jag inte riktigt hur den skulle sitta för att passa. Iallafall. JAG HADE D-KUPA, gissa om jag blev förvånad. Juförsig sa hon att den bh:n jag pröva var ganska liten i sina storlekar. Men jag frågade också vad hon trodde jag låg på annars och då sa hon mellan c och d.
    Alltså jag är chockad. För förrut tyckte jag att dem som hade d-kupa hade skitstora bröst. Och nu har jag d-kupa och upplever mina som små.
    Kanske en konstig fråga men upplever man att brösten är mindre bara för att dem sitter på sin egen kropp???

Sen fattar jag inte hur 270 kunde ge d-kupa. Kan det vara för att jag har så smal bröstkorg??? Jag måste be dem sy in 70 cm bh:arna för att dem ska passa. Har typ 65 cm runt bröstkorgen.
    Hoppas nån kan hjälpa mig förstå detta som för mig är ett mysterium.

• ISLA

Låter konstigt att det kunde bli så "stora" med din strl innan + 270!?!
    Jag hade en liten B innan och la in 375, och slutresultatet blev D-kupa.
    Men det kanske är som du säger att det beror på att du är så tunn runt om.

• linslusen

Delighted :

hejsan!
    E du liten upptill, alltså då menar jag runt om?
    Jag e väldigt liten upptill, min kirurg rekommenderade 390 tror ja att det va, han sa att det skulle bli propotionellt till min kropp stort fast propotionellt. Men jag ville ha stora, fast inte giganstiska, så då provade 410 men ja var fortfarande inte nöjd så då blev det 460 eftersom mer får inte plats i mig.. hehe..! Så stå på dig om du verkligen vill ha 460/475! Det tycker ja iallafall att du ska göra så att du inte blir missnöjd, det har ja sagt till alla som vill göra en bröstförstorning.
    Jag gick från b till en stor e kan man väl säga, ser skitbra ut på mig, runda o fina :D
    Jodå jag har en massa kort :) du kan ta min mail t_quila_@hotmail.com
    Tackar, tränar för fullt nu till beach 06 hehe :D
    ta hand om dig!

Sara23 :
    JAg tycker det ser bra ut på mig, det e stort men det ser bra ut, jag hade b innan o nu har jag en stor E, jag tycker du ska ta det du vill ha, o känner för, med tanke på det är en stor operation o en stor grej man gör. VAd har din kirurg rekommenderat?
    Ha det bra :)

• EnYsterSyster

Lisa22e

Jag fyller nu knappt ut B-kupa. Har köpt en ny BH som jag har silikoninlägg i på 150 ml som sitter perfekt, storlek 70D. Tycker dock inte den ser särskilt "stor" ut. Skulle alltså behöva 200 ml implantat. Är också smal över ryggen. Konstigt, det där.

• mysan99

Kanske en dum fråga? Om man har fått veta att man inte ska massera, kan det vara fel att göra det ändå? Gör man på speciellt sätt eller det är bara att massera på?

• vaxad

Lisa22e!!
    Jag har också lagt in lite, 260ml och jag har bhar som är 70d på... Fast oftast köper jag c kupa.
    Men när jag tittar på mina bröst utan bh så tycker jag ett de ser ut som en normal b kupa.
    Visst är det konstigt...

Svar på tråden Bröstförstoring (2)