• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Delighted

Carro18,

Haha, nä, ingen som tänker på att det kan finnas nyopererade tjejer ute på stan minsann! :)
    Hur såg du ut innan? Hur "stora" hade du då? Ursäkta att jag frågar en sådan fråga, men eftersom nvi verkar ganska lika i kroppen, är det trevligt att kunna jämföra lite!

Ta hand om dig! Kramar :)

• Emma86

Delighted: Ja, jag tycker Emmas bröst är perfekta, ser inte alls opererade ut, som sagt, det är nog bara därför man VET att dem är det :) jag ska oxå operera mig på citadell, kanske kan höra efter vad Emma A tog ;) haha, nä skämt och sido, jag vill absolut inte ha större, och varför jag inte vill ha större än 350 är mer av fysiska slag, ryggen osv. och sen även på allas reaktioner, så jag ska se vad cosmo rekomenderar och säger när jag nämner nånting i stil me Emmas bröst :)

bestämt dig än var du ska operera dig? :) *kram

• Emma86

Sess: LYCKA till, det kommer gå toppen! Ska hålla tummarna för dig att allt går vägen, själv ska jag göra min 5 december på citadell!

Aaah, allt känns bra nu, har pratat med mamma, och hon tog det bra, så nu håller jag på att beställa tågbiljetter iom att jag bor i Umeå. Så jag blir borta i 3 veckor, iiik, ska bo hos min syster i Halmstad under tiden :) hoppas man inte har så fasligt mkt ont tiden efter bara.

• Delighted

Emma86,

Hej.. =) Haha, håller helt med dig! Haha, ja gör det... :) Risken är ju bara att han tar dig på allvar och blir orolig att 350 är för lite :) Hihi..
    Vad spännande att komma hem till umeå med helt nya bröst! komer bli samma för mig!

jag ska antagligen göra min hos Gabriella Sellman på Plastikkirurggruppen, som är jätte gullig ochvettig, verkligen mån om att det blir estetsikt snyggt!! Så jag kommer bo hos mina bästa kompis i sthlm under tiden! Saken är bara den att Gabriella inte vill att jag ska lägga in mer än 400cc, så ajg är inte helt säker ännu, eftersom jag siktade mer mot 450/475cc.. Men jag ska inte genomföra operationen förrän i april ändå! så jag har lite tid att gå igenom olika kirurger etc! :)

Hoppas allt går bra för dig nu! :)

Jo, har du skickat bilder på dig till cosmo? Har ahn kommit med ngt uttlåtande eftersom du bor så långt bort?

Kramar!

• linslusen

Sess :
    hejsan!
    Jag har skickat ett mail till dig men jag vet inte om det kom fram, eftersom jag fick mail tilbaka ang det mailet ja skickade till dig..skumt..!!
    Du får skriva om du fick det eller ej :)

Ha det bra :)

• cockie

Godkväll tjejer!

Jag tänkte höra lite om det här negativa som kan hända, kapselbildning och sånt. Antar att det är ganska vanligt? Har ni haft problemen? Gör man något åt det? Blir resultatet tillslut bra?

Har hört om tjejer som helt enkelt inte kunde ha sina implantat för kroppen "accepterade" dem inte. Tror ni att sånt är vanligt? Känner ni till någon som råkat ut för detta?
    Man blir ju lite oroad när man hör sånt här men jag längtar trots det så väldigt efter min operation.

Ha en skön söndag kväll trots att det är måndag imorgon! ;)

• algit

Emma 86:
    Ja jag har snittet i armhålan.
    Jag opererades för ca 7 mån. sedan.
    Jag började småträna efter ca två veckor spinning ,step-up.Och styrketräna det jag kunde utan att blanda in bröstmusklerna.
    Efter två mån. började jag styrketräna men la lite vikt på när jag tränade bröstmusklerna.
    Det känns jätteskumt i början som att böstmuskeln är för liten och spänner mot inplantatet.
    Värst var att fixa armhävningarna igen men nu sista tiden går det bra igen (nästan).
    Men min läkare sa att det är sånt som känns konstigt man ska göra för att vänja muskeln igen.(inte i början men sen)

• Sess

Ni som har haft sportBh efter operationen, har ni något tips på någon bra? Och finns det någon shop på internet som jag kan beställa ifrån?

Börjar väl bli dags att ordna sånt nu...

• Jengirl

Sess

Jag fick min sportbehå från kliniken.. Hade på mig den redan innan operationen.. Fick dra ner den på magen när jag la mig på Op-bordet

• Louise83

TILL: cockie

HejHopp!! aa jag kan berätta om mig tex..jag drabbades av en komplikation som ingen visste var det var (inte min kirurg o inga andra kirurger i heller riktigt) jag läkte aldrig på ena bröstet, jag fick som ett hål rakt in till implantatet som vätskade varje dag (i sex månader) så jag alltid fick ha typ tre stora bandage + tre tröjor för att inte vätska igenom. Sju kurer antibiotika har jag ätit under sommaren hehe. Alltid värk i bröstet. Men ingen infektion och bröstet var fint i övrigt.Mjukt o fin form. Men så för tio dar sen fick jag äntligen en ny operation, skulle bara göra en ny ficka o nya suturer. Men då märkte man att hålan (som implantaten ligger i) hade dragit ihop sig så passa att mitt implantat inte fick plats..därav suturerna spruckit och implantatet varit på väg ut hela tiden. Detta var en form av motsvarigheten till kapselbildning ungefär när man läggger implantatet under bröstmuskeln (som jag har). En form av bortstötning från kroppen. Idag ska jag till min kirurg o kolla om jag läkt nu denna gången (hoppas hoppas hoppas!!)Så jag skulle kunna ge ALLT för att det ska vara bra nu..sjukskrivning, viktpålägg till tusen, depression e ju bara för att nämna några få saker som detta fört med sig....Trist! ...Aaa...de va mitt lilla svar de! ;)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)