• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Sara23

Just-me

Hejsan. Läste ditt inlägg om en vän till dig som gjort sina i Falköping...är det hos KKAB hon gjort dem? Jag ska nämligen göra min i Falköping om 59dagar :D (här räknas det ner nu) Vet du vilken kirurg hon hade? Hör av dig. Kramar

• Delighted

EnYsterSyster!

Haha, jag vet! Det är väldigt ironiskt! Men vet du? Jag tror precis som henne, tar man för små implantat kommer de för långt ifrån varanda! (precis som stora ser ut som avlånga barkisar i profil och sitter ihop) och då ser det väldigt fejk ut! Så då är det väl bättre med lite "större" än.. Haha, två kanelbullar! Och, jag är ju ingen expert, men jag tror inte du kommer få några bomber med de strl du sa till mig! :) Det kan jag inte tänka mig!

Och jag har hittat jätte fina bilder på tjejer i samma ålder/längd/förutsättningar som mig på en amerikansk site (motagning i Californien, lite långt att resa : ) Och jag tror faktiskt att 400cc kan bli ganska bra på mig, det har likosm sjunkit lite nu, och jag har även under helgen kommit fram till att jag verkligen inte vill ha några kanelbullar, eller att något ska skvallra om silikonbröst! Så, jag tror det blir Gabriella för mig!
    Innan tänkte jag att det kunde var fint i en uringning etc, (om dem var väldigt runda och "silikon") men det kan man ju fixa till med bh-ar etc! Så... Ja.. =)

Lite mer säker idag är i fredags iaf.. Sånna här saker måste man verkligen ge tid! Som du sa, låta det mogna fram. Och, det är ju inte så att jag eg har många val, antingen litar jag på henne, som enligt mig var oerhört ärlig, och då kanjag max ta 400, eller så går jag till ngn annan.. men vem säger att resultatet blir bättre? Oj...
    Och då ska du veta att jag är personen som ibland får blunda och bara peka på något i menyn, för att jag inte kan välja rätt, och har sådan beslutsångest.. =)

Haha, hoppas du är lite visare i eftermiddag!

Ha det bra!

• Delighted

Just-me,

Hejsan! Det du skrev var väldigt intressant! Faktum är att jag har vart på konsulation hos dem (bor nära fkp) de var väligt gulliga, men tyckte att det kändes konstigt att man inte fikc träffa kirurgen förrän operationsmorgonen. Så, jag har nog nästan vcalt bort dem. Inte för att jag tvivlar på deras skiklighet.. men..

Kan du inte berätta lite mer om din bekant? Var det länge sedan hon gjorde dem? Vilken kirurg hade hon? Strl före/efter.. Etc, det skulle betyda väldigt mkt för mig, eftersom jag är mitt uppe i valet och kvalet!

Ta hand om dig! Kram

• Delighted

Sara23,

Såg just ditt inlägg! Hur känner du inför att inte ha träffat kirurgen? För, du har väl inte bestämt strl än? Och, tänk om det du vill ha, inte skulle gå sen (som i mitt fall var det som jag ville ha på tok förstort, och det tog ett tag att smälta)

Visst var dem söta där! Men sköterskan som jag träffade ville inte hjälpa till med storleken på implantat, eftersom hon ville att läkaren skulle sköta allt det!

Aja! Det är ju nära hem, men om någon sa, inga avstånd är för långa! :)

Ha det bra!

• Sara23

Delighted

Hejsan! Jag känner mig väldigt säker och trygg i KKAB, jag får inte träffa min kirurg om jag ska göra en blindtarmsop. heller dessutom kommer jag att träffa Avni innan min op. eftersom jag ska vara på kliniken i 3 dagar.

Jag har provat ut och testat stl och implantatstyp. Så jag har i stort sett, med sjöterskans hjälp, bestämt mig för 425cc eller 475cc. Det såg naturligt ut till resten av min kropp enligt mig, sköterskan och en vän som var med. Och när jag kommer ner till Falköping kommer jag och Avni än en gång kika på inläggen och slutligt bestämma vad det blir.

Själv har jag väldigt långt till Falköping...närmare 110mil...så...inget avstånd är för långt ;)

kramisar :D

• Tez82

155 dagar kvar. *SUCK*.

Hur ska man orka vänta så länge? :P

• Ulle83

Hej allihop igen!

Det var ett tag sen jag var inne på forumet nu pga vi bytt bredband och så stängde de vårt internet bla bla:(

Nu är det 11 dagar sen jag gjorde op och jag känner mig piggare och piggare för varje dag. jag är jätte nöjd med resultatet.
    Svårt att bedömma storleken än eftersom man bara bär sport bh.

Ska till art clinic på Torsdag och ta resten av stygnen.

Är det någon som jobbar inom vården hur länge var ni isåfall sjukskriven??

Miss Moon:

Jag op på art clinic och jag är super nöjd. De är väldigt mån om sina patienter. Har du beställt tid för konsulation än?

kramar ulle83

• Delighted

Sara23,

Hej! Just det, det var du som skulle resa så långt ja! Nä.. Inga avstånd är långa när det gäller det här.. :)

Jag har fortfarande inte bestämt mig helt vem jag vill ska göra min operation. Men vad jag är rädd för är att jag och den kirurgen på KKAB inte alls ska komma överens, och då är det ju försent, eller att det blir stressigt! (du ska ju iof vara där tre dagar, men det skulle inte jag ha vart) Jag ska ringa och söka Avni i morgon, och se om han möjligtvis har tid för mig, högst en kvart. Det måste man ju ändå kunna begära.. haha, nej du har rätt, men man kan väl ändå inte riktigt jämföra en bröstop med en blindtarmsop? ;)

Men Sköterskan sa alltså till dig att du kunde ha 425cc eller 475cc? Hon sa nämligen till mig att ho inte ville lägga sig i valet av implantat, utan överlämnade det helt till läkaren.. Vi hade kanske inte samma, bättre dock med en sköterska som kan sina grejer och kan se vad man kan ha och inte ha, det minskar ju liksom rikserna för besvikelse!

Aja.. Ha det så bra! Jo du, hur kom du fram till KKAB, eftersom du bor så långt bort?

Kram

• Ulle83

Chickan:

Hur gick det för dig på konsulationen?

Kramar ulle83

Svar på tråden Bröstförstoring (2)