• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Just-me

Delighted

Det här med rispåsar, hur funkar det egentligen?
    Jag menar, om man fyller upp påsar med ris och lägger det i bh:n så måste jag väll ha en bh med C/D kupa om jag nu vill ha det sen? kan ju inte lägga i det i min nuvarande vadderade B kupa.. hehe.. :)

• Delighted

Just-me..

Jadu, det tåls och fundera på! Hade jag vart nöjd med mina bröst nu så hade jag aldrig gjort det, det är ju ingen typ "kul grej, jag ska nog operera mig" det finns ju många allvarliga risker, som många kanske bortser ifrån just för att i nuläget mår man så dåligt över hur man ser ut!

Haha, hmm.. Ja, först å främst, vilken läkare hon hade. Storlek etc är ganska oviktigt för mig iaf! Om hon haft några problem, vilken typ av implantat etc.. Mottagande på kliniken, a men de praktiska sakerna! Längd och vikt bryr inte jag mig om iaf, men någon annan kanske är intresserad! Men läkare och ev komplikationer är if de viktigaste frågorna från mig! :)

Hoppas hon kommer in snart då!

• Just-me

Delighted
    Det jag vet nu är att hon inte haft några problem alls.. ingen som tror dom är fejk heller.. ser väldigt naturliga ut.
    Sen hade hon flytande silikon och jag tror hon hade han Avni eller va han heter.

Msn är på hela tiden iaf hon dyker upp hehe

• Sara23

Just-me

Ja jag blir iaf jätteglad över att höra att hon hade fina bröst och att hon gjort dem i Falköping eftersom jag själv har operationstid bokad där. Japp 23år är jag, du?

Kram

• Delighted

Haha!

nej, haha, verkligen inte.. =)

Det funkar så här, du går till en affär som säljer sport bh, exempelvis Stadium/intersport/twilfit etc, köper en sport bh i den strl du vill ha sedan, jag köpte 75d, men jag tror inte det spelar så JÄTTE stor roll vilken strl på sportbh du köper!

Sedan åker du hem och så fyller du antingen 1 liters plastpåsar eller varför inte ett par knästrumpor (jätte bra om du sedan vill prova med bh i affär, för det knastrar inte som plastpåsarna)
    ***Du kan iof redan innan fixa rispåsarna och pröva ut med sportbh i affären***

Sedan så fyller du upp rispåsarna med ris. 1dl för 100cc. 2dl för 200cc etc..

Sedan måste du ALLTID ha i beräkningen att vi en bröstop när man lägger implantatet bakom muskeln, försvinner ca 0,5 dl. Så om du siktar på, låt säga 400cc, så måste du ha 3.5dl i sportbh,n för att de hur det kommer att de ut!

Du måste natutrligtvis platta ut rispåsarna till runda implantat =) Ännars tror jag det blir väldigt konstigt!

Jag som då provar med 3.5 dl, så har påsen en diameter på 12cm (detta sa min läkare)

Sen är det bara att prova alla dina topper och tröjor och se vad du tycker! detta tycker jag är skitkul, och går nästan jämt en timma varje dag med mina rispåsar, har även haft dem när jag åkt till andra städer ensam, typ Sthlm/gbg :) As kul! =))

Så dax att fixa sport bh, om du inte redan ahr en gammal förstor?! =)

• Cickan

Delighted: ja det börjar kännas lite pirrigt nu, men samtidgt går tiden sakta när man vill göra ngt sådant här. Ska operera mig på Art Clinic i Gbg. Jag pratade aldrig om större storlek med min läkare så jag hoppas att det passar ändå.

• Just-me

sara23

Ja det är skönt att höra sånt, och jag blev super glad när hon ville visa upp dom hehe :)

Pratar med en annan bekant nu, hennes bröst är oxå jääätte fina..
    Hon la i silikon i Falköping hon med, ingen kant upp till hade hon heller (vilket jag är nervös för.).
    Hon säger oxå att dom är super mjuka och inga problem har hon haft heller.. Jag har bara sett hennes bröst på bilder.. d som syns är jätte fint iaf :)
    Men hon kommer inte ihåg va läkaren hette..
    Hon bestämde sin storlek i hennes hemstad.

Kram

• Delighted

Haha, förresten, du skulle sett tjejen bakom kassans min när jag gick in på twilfit och köpte en sportbh i strl 75d.. Jag med mina 70aa.. =) Haha...

• Delighted

Cickan! det ska nog inte vara några problem.. Om du inte kör på 200cc mer.. då kanske det blir trubbel :)

Jo, jag vet och förstår, jag väntar på tre saker: körkort (bara två veckor kvar) Londonresa, också två veckor kvar, och sedan min efterlängtade op, endast (!) 6 månader kvar.. har vänatat sedan puberteten på den sistnämda.. :)

Lycka till! Kram!

• Just-me

Delighted

aaha är det så det funkar :) Tack..
    den enda frågan som kom upp var att brösten blir ju typ mindre i sportbh.. blir ju så tillplattade..hmm :)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)