• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Jellomoon

Hej.
    Har läst en del i den här tråden. Högintressant ämne då jag själv tänker förstora brösten.
    Mitt problem just nu är: Vilken kirurg ska jag välja och hur stort implantat.

Hade nästan besämt mig för charles på viktoriakliniken, men är rädd att deras geléhallon blir för hårda på mig (är smal på överkroppen). Nu lutar det starkt åt citadellkliniken... men Johan eller Peter???
    För mig är det viktigaste att det ser naturligt ut, ingen kant ovanpå bröstet. Vill även kunna kramas utan att den man kramar ska känna två hårda bollar.

Mamma till två:
    Hoppas att du får vara nöjd nu efter omop.Hur stora implantat valde du? Är de mjuka? Kan man se kanten på ovansidan?

En till fråga till er som opererats på citadell: Lägger de implantaten helt eller delvis under muskeln?
    Hoppas att ni vill svara.

• Emma86

En snabb fråga, ni som opererades på citadell, när hade ni återbesök? Efter 1 elr 2 veckor? :)

• Jellomoon

jag kan ju förresten presentera mig lite bättre( även om jag vill vara ganska anonym)
    Jag är 31 år och har fött ett barn(bästa som hänt mig)
    Innan amning hade jag 70 A, efter amning blev favorit bröstet lite större(!!) Så jag har nu Bh 70 B. Är det förresten nån fler som varit med om att brösten (bröstet)vuxit av Amning?( två år sedan jag slutade amma)

• Emma86

Algit, Oj då kan man ju börja träna relativt snabbt, men du kan inte haft så ont då, eller? :)

• Delighted

Jellomoon,

Välkommen =)

Jag tror att både Charles, Johan och Peter är väldigt duktiga kirurger alla tre, samt att det finns andra som också är det! Så, det viktigaste är nog att boka konsulation, och sedan bestämma dig efter besköken! Eftersom det är DU som ska operera dig, bara för att andra fick bra kontakt med dem, så behöver ju inte det betyda att du får det! Vice versa :)

Hoppas du får lite klarhet i det! det är väldiigt svårt/tidskrävande, samt oerhört viktigt!

Med vänliga hälsningar!

• EnYsterSyster

Delighted

Du är tveksam till Gabriella eftersom du egentligen vill ha större implantat. Jag är fundersam eftersom jag är rädd för att det ska bli för stort ! Hon sa att hon inte vill lägga in mindre än 235-245 eftersom diametern på implantatet då skulle bli för liten vilket skulle kunna resultera i två "kanelbullar" mitt på.

Lite komiskt, eller hur ? Undrar om vi någonsin blir nöjda....

• Jellomoon

Tack, Delighted :)

Jag bor lite långt från både Stockholm och Landskrona, annars skulle jag gå på konsultation hos alla tre, bara för säkerhets skull.

Självklart är det viktigt att man känner sig bekväm med sin kirurg, men det viktigaste är ändå slutresultatet.

Tycker att man ser på de olika kirurgernas för- och efter bilder att de sätter sin personliga "touch" på resultaten, detta med ens egna förutsättningar verkar spela mindre roll än kirurgens skicklighet.

Synd att Cosmo inte har fler efter bilder. Jag skulle vilja ha minst 100 bilder från varje kirurg.

Det är ju så otroligt viktigt att man vet vad man kan förvänta sig av en operation.
    Puh...blir nästan andfådd av alla mina funderingar:)

• Just-me

Fick se en bekants bröst via webcam nu :) Hon hade gjort dom i Falköping och hade flytande silikon. Dom var verkligen PERFEKTA! Jag tappa hakan när jag såg dom hihi. Det enda va att dom lägger snittet under brösten.. och det var inte så fint. Dom syndes när hon lyfte upp brösten men inte annars. Men när man byter ut dom så får man väll ändå ett ett ärr under bröstet? Dom kan väll inte gå via armhålan och göra det väll?

Kram

• Louise83

Just-me

Nepp, alla som gjort i armhålan o vill byta ut sina inlägg blir tvugna att ändån få ärr under bröstet. Kan inte byta ut något genom armhålan..

• Delighted

Jellomoon!

Haha, jag vet! Man vill se väldigt mkt bilder! och jag lovar dig att den kirurg du går på konsultation kommer att visa dig bildrer på tidigare patienter med liknande förutsättningar som du, så du kan se vad du kan förvänta dig! Jag tycker at5t Charles har väldigt fina bilder, men man har ju hört väldigt mkt gott om Citadell också! :)

Har typ samma problem, kan inte springa på konsulationer på mina lunch raster direkt, eftersom jag bor väldigt långt i från sthlm, annars hade jag nog gått på så många som möjligt! :)

Haha, jag blir SNURRIG av alla Mina funderingar, är inte heller 100!

Ha det bra! Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)