• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

carro18
    Grattis till dina nya bröst!
    Kul att du är nöjd.

• Delighted

Linslusen,

Godmorgon! Jag är 172/57, så jag är nästan 15 cm längre än dig och vi väger lika mkt. Så varför skulle det inte gå och lägga in så mkt på mig? Åh, jag tänker på det hela tiden! Jag vill lägga in 460-475, men kirurgen säger att det inte går.. Hmm.. Hur stort ser det ut på dig? det lär ju snarare se mindre ut på mig eftersom jag är längre? Är så rädd för att bli besviken! Du har möjligtvis inga kort? Utan ansikte etc självklart!

Carro18, Hej! Vad kul och skönt att det är övert och att du är nöjd!
    Vad sa Peter till dig innan? Var det någonsinn nåpgot prat om att det var för stort? Hur tror han att dem kommer se ut sedan? Hur lång är du och vad väger du?

Vill verkligen inte må dåligt efter min operation, men VILL verkligen ta rätt beslut!...

Är det någon annan som har blivit rådd att ta mindre än vad ni tänkte från början?

Kramar

• Delighted

linslusen, glömde, grattis till 1 kg :)

• Mamma till 2

Grattis Carro18 till brösten. Visst är det helt underbart !

• Delighted

En annan fråga som jag också har till er som gjort på Citadell (som är en av de kliniker jhag har hört mest gott om)

Vilka typer av implantat har de?
    Sitter ärret i armhålan?
    och, vad kostar det?

Nyfiken! =) (Väääääldigt långt ner dit bara....synd!)

• Mamma till 2

Delighted
    Jag opererades av Johan som sagt. Han och Peter Cosmo delar kliniken. Johan var mest för gelehallon med hade koksalt också. Vi pratade lite om anatomiska också, men han tycke inte att det gav ett bättre eller naturligare resultat än runda gelehallon. Dessutom är dom något dyrare som han tyckte var onödigt att slänga pengar på.

Han sätter ärret antingen i armhålan eller underbröstet. Det beror på hur brösten ser ut samt önskemål.

Jag betalade 36000 för mina. Johan är superduktig, sköterskorna ur gulliga. Man blir behandlad som en prinsessa medan man är där (stannar en natt). Jag har nu också erfarenhet av om det uppstår problem. Dom är SÅ hjälpsamma på alla sätt och vis.

Detta är mina erfarenheter av dom. Har känt mig trygg hos dom hela tiden. Kan ringa Johan dag och natt om man behöver fråga något (Jag ringde honom i sommras när han var på semester i Paris med sin familj. Visste dock inte jag. Han svarade meddestsamma och tog sig tid att prata med mig och bokade tid på kliniken samma (!) dag som han kom hem från Paris. Toppen betyg till Citadellkliniken !

• ISLA

Letade upp ett gammalt inlägg som jag skrev i maj:

"Nu har jag varit hos min läkare och klippt bort ändarna på stygnen. Och jag passde på att fråga honom, som jag lovade er om det här med bygelbh/inget och massera/inte.
    När de här implantaten med textruerad(eller hur det nu stavas?)yta kom så skulle de växa fast och då skulle man INTE massera, men allt eftersom utvecklingen har gått framåt så har de kommit fram till att det inte är bra om de växer fast(och dessutom inte så snyggt med ett par bröst som alltid står rakt ut i exakt samma vinkel hela tiden), och därför har de utvecklat implantaten och nu ska de INTE växa fast och man SKA massera. Han sa att det är möjligt att en del kirurger fortfarande använder sig utav de äldre implantaten.

En sak till förresten, om man masserar brösten flera gånger om dagen den första tiden så blir brösten mycket mjukare, som vanliga bröst."

• ISLA

Deligthed

Dr. Cosmo tar 36000:- för alla implantat, men om man dessutom ska göra ett lyft också så kostar det mer.
    Ja, han går in i armhålan, om man inte ska göra ett lyft också.

Gå in på hans hemsida www.citadellkliniken.com

• algit

Från mej full pott för Citadellkliniken.
    Underbara alla som jobbar där.
    Opererades av Cosmo har bara gott att säga om honom.Verkar veta vad han pratar om till 100%.
    Är helnöjd med mina.
    Fick oxå mobilnr jag kunde ringa dygnet runt.
    En fråga och grattis Carro:Har du snitten i armhålan fast du har lagt in rätt mycket eller funkar inte det då?

• algit

Mamma till 2:
    Glömde dej kul att det har ordnat sig för dej koppas att det blir bättre denna gången.
    Jag tycker att Johan o Peter ska diskutera massera /inte massera på en fika paus hahaha.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)