• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Delighted

Behöver verkligen råd..

Upprepar lite kort min historia.

Var på konsultation i fkp, där allt var toppen DOCK att man bara får träffa kirurgen på samma morgon som operationen..

Var på en ny konsultation i sthlm, hos plastikkirurggruppen. Kirurgen/läkaren var väldigt trevlig och duktig..

MEN här kommer då mitt problem (alla har vi så olika) efter min 1.a konsultation så visste jag att jag ville ha ca 475cc. jag visste precis allt jag ville ha, inlägg etc. Men nu efter min andra konsultation DÄR min läkare säger att jag är på tok för tunn där uppe för så mkt, och att denne endast "vågar" lägga in 400 MAX 400cc. Och om jag då vill ha större, får gå till någon annan modigare kirurg..

Gud, ska man lite på denne kirurgen, som säger att jag är för liten (men då undrar jag hur pamela a, dolly p, natacha osv fick in sina pattar, för jag är VERKLKUGEN inte så tunn, och har hörter etc) När jag VET att jag kommer vara missnöjd med strleken efte. Eller ska jga söka mig till en ny? Bara för att få som jag vill? Tänk om den första kirurgen har rätt, jag är för tunn, och den andra säger "det är ok" bara för att tjäna pengar?

Någon som har något råd? Jag vet varken ut eller in, vrider snart huvet av mig, eftersom jag är så snurrig med tankar!

Ska även tillägga att jag ska utomlandssnart, så jag är under stor tidsbrist...

SWING: tror jag fattar vad du menar nä du skrev, "nästan för lite fejk ut", känner så också!

• Delighted

Sen ,åste jag bara tillägga, att min läkare är nog utav den typen att den är väldigt estetisk och vill att det ska se väldigt naturligt ut..

Ovh vad jag tror den är rädd för är att om man lägger in mer, så kanske det blir rundare, och ser mer fejk ut.. men det handlar ju bara om 75cc..
    Kramar...

• ISLA

Min första tanke var att den andre kirurgen säger så för att du ska börja tvivla på den första och välja honom istället.
    Hade jag varit dig så hade jag gått til en tredje kirurg och inte alls nämnt att jag varit på någon konsultation innan, och höra vad han/hon hade att säga.
    Lycka till, förstår att du känner dig osäker.

• Delighted

Carolineeee:

Jag var i samma sits, typ.
    Jag bor fortfarande hemma..
    Men vad jag gjorde, eftersom jag har vetat att jag har velat göra den här operationen sedan jag var 14, minst, började bearbeta min mamma tidigt. Jag bröt i hop ösrta gången när jag var 17 och sa att jag ville göra en op.

Hon förtod ju inte vad jag menade, hon hade ALDRIG hafte det i tankarna, hon var rädd etc..

Sedan pratade vi inte om det, men sen bröt jag ihop en gång till, när jag var 18.. Hon var då fortfarande väldigt emot det, och tyckte att jag var löjlig..

Sen EFTER kin första konsultation, sa jag det igen. NU ska jag göra det.. Inget varmt mottagande då heller.. mer "jaja, du får göra det".. Då sa jag, ledsen mamma, men det är inte din tillåtelse jag vill åt, för jag är myndig och det ör mina pengar... Iaf..

MEN, igår, när jag kom hem i från min andra konsultation med den nye kirurgen, var hon mer nyfiken, och frågade och GAV råd.. fdattar du? Hel omvändning!

Ta det lugnt, INFORMERA henne om operationen, riskerna etc...

Men jag måste bara fråga dig, vill absolut inte ifrågasätte! Men när jag var 18 så visste jag också att jag VILLE göra det.. och det vill jag fortfarande, men fråga dig om det verkligen är SÅ brottom. 18 år är man inne på sista året på gymnasiet, inte ett bra år om ngt skulle hända! Dessutom snackas det SÅ mkt, inte för att man ska bry sig, men som vi hört tidigare, det kan faktiskt få väldigt negativa resultat!

Jag vet inte så mkt om dig.. Och vill du göra det, då gör du det..
    Men.. har du inte tiden efter studenten? Dagen efter, varför inte?

Jag har inga bröst, och jag skojar inte, mina bröst pekar nästan innåt istället för utåt, och det är inget skämt. SÅ jag vet hur det är att må fruktansvärt dåligt över sina bröst, och man vill bara fixa dem NU NU NU! men, man måste också ha tålamod (vilket jag inte har i vanliga fall) och ise att dte är en väldigt stor grej det här! Så, om hon tycker det är fel och får DIG att må dåligt över det.. Frågan är hur du mår fetre operationen om du fortfarande inte har hennes samtycke?

Ni bor tillsammans etc.. Aja, jag hejar på dig! i kampen mot de oförstående mammorna :)

• Delighted

ISLA!

Tack! Håller med, fast ändå, ville kirurgen att jga skulle välja denne, så varför inte bara gå med på mina "krav" Iaf..

Nu då, tredje konsultation, tjejer hjälp mig! helst i sthlm, gbg går bra också! :) Tips, tips, tips!

• Jengirl

EnYsterSyster

Stämmer bra! Dom SKA växa fast, annars kan dom rotera.. inte snyggt om dom skulle snurra runt ett halvt varv eller nåt . Jag var livrädd i början att dom skulle vrida sig eller något.. Men enligt min kirurg så är risken för detta väldigt liten.. Risken är större om man tar ut inplantatet, och sen sätter in det igen i samma ficka.. Men man ska ändå vara försiktig i början, kanske inte gå ut och spela golf ooch göra riktiga arm swingar

• Jengirl

Det är ju så att om man har ammat eller ej betyder rätt mycket hur resultatet blir.. Har man inte ammat och lägger in ett inplantat så är ju risken stor att det blir mer skarvar och bollformat resultat. Har man ammat och har ganska mycket hud till övers att fylla ut och man lägger in en anpassad storlek, så kan resultatet bli mycket naturligt. Gå in på anatomiska experternas hemsida och titta på före/efter bilder. . Till er som undrar över detta inplantat.. Dom använder sig bara av Gele hallon, och koksalt!

www.akademikliniken.se

• EnYsterSyster

Till er som ammat

Hur naturliga ser era bröst ut ? Jag tänker främst på "klyftan" mellan brösten. Naturliga bröst kan man ju trycka ihop mot varandra. Främsta tecknet på fejkade boobisar är ju att det blir en spänd, u-förmad klyfta emellan. Betänkt att jag funderar på ganska små implantat 235-245 g.

• Sess

Delighted

Jag skulle definitivt ha lyssnat på vad de sa på konsultation nummer 2. Du fick ju inte ens träffa en kirurg första gången väl? Så hur kan då den kirurgen veta att det kommer att fungera att sätta in 475 cc på dig om han inte ens sett dig? Den andra kirurgen har ju träffat dig och vet hur din kropp ser ut, jag skulle ju absolut lita mer på dennes bedömning.

Var det en sjuksköterska/receptionist som du träffade först? Och denne sa att du kunde lägga in 475 cc utan problem?

Kirurgen riskerar ju att förlora dig som patient genom att inte vilja sätta in så mycket som du önskar, så de tjänar ju inte på att vägra göra större än 400. Så jag tycker att det låter som ett tecken på en seriös kirurg som vill ha bra resultat!

• Jengirl

Sess

Håller med Delighted! En seriös kirurg är ärlig. Om jag var du skulle jag inte gå till den som säger att det är ok att sätta in så mycket. Han vill bara suga pengar av dig! That's it!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)