Carolineeee:
Jag var i samma sits, typ.
Jag bor fortfarande hemma..
Men vad jag gjorde, eftersom jag har vetat att jag har velat göra den här operationen sedan jag var 14, minst, började bearbeta min mamma tidigt. Jag bröt i hop ösrta gången när jag var 17 och sa att jag ville göra en op.
Hon förtod ju inte vad jag menade, hon hade ALDRIG hafte det i tankarna, hon var rädd etc..
Sedan pratade vi inte om det, men sen bröt jag ihop en gång till, när jag var 18.. Hon var då fortfarande väldigt emot det, och tyckte att jag var löjlig..
Sen EFTER kin första konsultation, sa jag det igen. NU ska jag göra det.. Inget varmt mottagande då heller.. mer "jaja, du får göra det".. Då sa jag, ledsen mamma, men det är inte din tillåtelse jag vill åt, för jag är myndig och det ör mina pengar... Iaf..
MEN, igår, när jag kom hem i från min andra konsultation med den nye kirurgen, var hon mer nyfiken, och frågade och GAV råd.. fdattar du? Hel omvändning!
Ta det lugnt, INFORMERA henne om operationen, riskerna etc...
Men jag måste bara fråga dig, vill absolut inte ifrågasätte! Men när jag var 18 så visste jag också att jag VILLE göra det.. och det vill jag fortfarande, men fråga dig om det verkligen är SÅ brottom. 18 år är man inne på sista året på gymnasiet, inte ett bra år om ngt skulle hända! Dessutom snackas det SÅ mkt, inte för att man ska bry sig, men som vi hört tidigare, det kan faktiskt få väldigt negativa resultat!
Jag vet inte så mkt om dig.. Och vill du göra det, då gör du det..
Men.. har du inte tiden efter studenten? Dagen efter, varför inte?
Jag har inga bröst, och jag skojar inte, mina bröst pekar nästan innåt istället för utåt, och det är inget skämt. SÅ jag vet hur det är att må fruktansvärt dåligt över sina bröst, och man vill bara fixa dem NU NU NU! men, man måste också ha tålamod (vilket jag inte har i vanliga fall) och ise att dte är en väldigt stor grej det här! Så, om hon tycker det är fel och får DIG att må dåligt över det.. Frågan är hur du mår fetre operationen om du fortfarande inte har hennes samtycke?
Ni bor tillsammans etc.. Aja, jag hejar på dig! i kampen mot de oförstående mammorna :)