• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Jengirl

EnYsterSyster

Inte tycker jag att min uringning blir en spänd klyfta. Det låter som att det bara är fördelar hela tiden med inplantat. Javisst jag är super glad att jag har gjort det, och är jättestolt över mina bröst. Men man vet inte på sikt vad detta kan ställa till med i kroppen.. Dessutom vet jag inte om jag kan amma om jag får ett till barn. Mina bröst var dessutom hårda ett bra tag efter operation.. Har dock börjat mjukna mer och mer nu. Det är väl detta som jag kan "störa" mig på ibland om jag funderar på det. Annars ångrar jag mig inte en sekund, och jag har aldrig tvivlat innan min operation.

• Tez82

Delighted

Jag tycker att du ska göra det som känns bäst för dig! Tycker du att det verkade bra med 475 så ta det. För du fick väl "prova" lite och så på konsulationen? Och då får man ju lite hum om hur det kommer att bli sedan. (lite iallafall).

När jag var på konsulation så fick jag prova olika implantat och då sa de till mig att jag inte skulle ta större än 375cc för det resultatet jag vill ha och det var på KKAB, så jag tror att de säger det som är sant liksom. Men det är vad jag tror. Fick iallafall ett toppenbra intryck av dem.

Kram

• Jengirl

En kirurg som inte arbetar FÖR estetisk plastik kirugi vet jag inte om jag kan kalla särskilt seriös..

• EnYsterSyster

Jengirl

Förstår att det måste vara "störande" med så hårda bröst....
    ........ jämfört med mina taxöron som brir till två platta påsar om jag lutar mej framåt utan BH på, mjuka som bara den

• EnYsterSyster

Delighted

Ja, det var det jag sa om henne. Hon är MYCKET tydlig och seriös och har gott omdöme. Hon opererar inte hur som helst eftersom hon alltid vill ha ett bra resultat som håller.

Du måste själv välja vad du vill ha och vem som ska operera dej.

• pickolina

Jag gjorde mina på Plastikkirurgiska Kliniken. Sedan gjorde jag några andra operationer på KirurgCentrum. Men den kliniken jag skulle rekommendera är nog Akademikliniken, där tog jag ut mina implantat och kliniken samt kirurgen gav ett stort förtroende. Har dock hört gott om alla tre klinikerna samt även VIktoriakliniken. Några andra kanske har lite tips om de olika klinikerna eller andra kliniker. Så får du kika på dem och känna efter själv, gå på konsultationer osv.

Hoppas du hittar en klinik som du känner att du trivs med. Lucka till! :)

• ISLA

pickolina

"några andra op" skrev du, blev nyfiken..vad mer har du "fixat" till? Du behöver naturligtvis inte svara om det är känsligt.
    ISLA

• Jengirl

pickolina

Håller med om att Akademikliniken är bra. Blev opererad där, proffsiga kirurger, trevliga, bra information. Helnöjd!

• pickolina

Det roliga ärr att det var bla på Akademikliniken de sa till mig att jag skulle få ett naturligare resultat om jag tog flytande implantat. Det är ju ändå de som är "specialiresade" på just anatomiska gelehallon. I efterhand kanske de sa så bara för att göra mig nöjd dock, få en till operation.. Hmm, men jag tror (hoppas) inte det.

Jag tror oxå på det här att man inte ska massera, för att det är BRA att de växer fast, de ska ju växa fast och inte röra på sig..när man har anatomiska i alla fall... Annars kan de ju se helt missformade/missbildade ut...

• Sess

Glömde alldeles i förra inlägget:

Tack alla för gratulationerna! :) Jag har nu varit ute och åkt en del alldeles ensam och det är en enorm frihetskänsla! :)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)