• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • pickolina

algit

Implantat med "knottrig" yta ska INTE masseras. Däribland även gelehallon.

Jengirl

Har du känt på flytande implantat och på gelehallon så vet du att de inte är helt rörliga på samma sätt. Tex så kan man i ett flytande implantat trycka över allt innehåll i ena sidan så att det andra sidan är fullkomligt platt, det kan du aldrig göra med ett gelehallon..de har den form de har hela tiden. Å detta känns/märks även inne i kroppen. Det är ofrånkomligt!

• pickolina

Carolineeee

Jag förstår dig. Jag har varit i samma situation. Skillnaden var att jag var lite äldre och hade flyttat hemifrån. Det var ändå otroligt jobbigt att mamma var s emot det men jag var myndig och valet var mitt och ingen annans.
    Men du kan ju gissa hur lycklig hon blev när jag tog ut implantaten 3år senare.. *s*

• Jengirl

pickolina

Japp jag har känt på flytande inplantat.
    Jag har anatomiska gelehallon.. Dom följer mitt bröst väldigt bra. Ligger jag på sidan så tynger det ner så att bröstet typ vilar mot madrassen, ja som ett vanligt bröst. Böjer jag mig ner så formas bröstet lite smalare, som ett vanligt bröst. Mina är VERKLIGEN inte som två oformbara geleklumpar, Verkligen nöjd med mitt naturliga resultat. Du behöver inte skriva att si å så är det bara! Du ver väl inte hur mina bröst är!

• pickolina

Jengirl

Du missförstår vad jag menar helt och hållet!

Jag hade oxå anatomiska gelehallon så jag vet precis hur "naturliga" de kan vara. Dock så beror det naturliga resultatet på den egna kroppen, det egna bröstet och inte implantatet.
    Helt naturliga blir de aldrig pga att de inte flyter runt. Detta är något som flera kirurgen påpekat för mig både före och efter min operation och jag har ju själv erfarenhet av det oxå, så visst vet jag.
    Jag menar inte att dina bröst är två oformliga klumpar, det förstår jag att de inte är. Det var inte mina heller. Pga kroppen. Men implantatet i sig är oformligt och det ger ett visst resultat som ett fullkomligt formbart inlägg inte gör. Då jag inte testat ett fullkomligt rörligt implantat i min egen kropp kan jag inte svära på det och inte du heller antar jag?!! ;) Men vad alla kirurger sagt och vad jag vet om skillnaden av att hålla dem i handen så förstår jag självklart att kirurgerna har rätt i vad de säger!

• ISLA

Jengirl
    Mina boobisar är precis som dina; väldigt mjuka, formbara, hänger som "vanliga" bröst om jag ligger på sidan eller lutar mig framåt. Alltså ett par formbara gelehallonboobisar som är så naturliga de bara kan bli.

algit
    Förmodligen är det för att vi följt vår läkares ordination om att massera bösten så att de inte växer fast, som de känns så mjuka och naturliga .

• pickolina

Mina var oxå väldigt mjuka och naturliga, men hade troligtvis varit ännu mer naturliga med andra implantat.

Implantat med texturerad yta behövs inte masseras, de tom avråder massage.

MEN DET VAR INTE DET JAG PRATADE OM!!!!!!!!!

• Just-me

shit va rörligt d verkar vilka som känns naturligast.. är verkligen rädd att gelehallon ska bli hårda..
    Aldrig hört av någon att flytande silikon har en tendens att bli det..?
    Jag vill ha mitt snitt under armhålan, har en kompis som säger att hennes snitt som ligger under brösten syns när hon är topless... det vill inte jag att det ska.. :/

pickolina:
    Varför tog du ut dina efter 3 år?

Kram till er alla :)

• pickolina

Ja det är svårt att välja implantat. Jag valde gelehallon för att det var det som kändes säkrast samt att jag trodde att droppformen skulle göra att brösten fick en mera naturlig form. Hårda var de ju absolut inte men jag tror nog att flytande implantat blir ännu mukare då de även är mjukare när man känner på dem + att allas erfarenheter verkar vara just att gelehallon blir snäppet hårdare, eller "fastare" kanske man ska säga.

Hör med kirurgen och se vad han/hon säger. Hoppas du har en vettig kirurg som du känner förtoende för?!

Varför jag tog ut mina?! Jadu, listan kan göras lång.
    Största anledningen var väl att jag fick ryggproblem, trots att jag bara lagt in 270cc. De var sååå mycket tyngre än naturliga bröst och det kan jag säga pga att jag vet, har idag lika stora bröst som jag hade förr med implantaten. *skratt* Som tur är så väger de ingenting i jämförelse, trots att storleken är exakt densamma. :)
    Sedan kände jag mig inte så där extremt nöjd med att ha implantat, av div olika anledningar. En sak som oroade mig var att implantaten kliade. En annan sak jag ogillade var att jag kunde se och känna kanterna på implantatet, kunde liksom trycka in fingrarna under implantaten. Usch. Kände verkligen "klumpen" där inne..
    Alla i min omgivning visste om att jag gjort brösten och det pratades och skvallrades konstant om det, även efter 3år så var det lika mycket prat. Alla jag kände och även nya bekantskaper verkade alla fokusera på mina bröst, trots att jag inte alls lagt in mycket.. Det var som att jag försvann och var oviktig, brösten hade tagit över. Jag började känna mig mer och mer obekväm med brösten och försökte dölja dem. Från att vara en superglad och sprallig tjej som alltid sträckte på sig och var stolt över sig själv till att sjunka ihop för att inte dra så mycket uppmärksamhet osv...

Nej, brösten var helt enkelt inte jag!

Så, jag tog ut dem och idag är jag glad och nöjd över mina alldeles naturliga DD/E-kupor! :)
    Fast ska sanningen fram tycker jag att det snyggaste som finns är ett par små, fasta bröst. Men man kan inte få allt. Fasta är de ju som tur var i alla fall. :)

• Just-me

pickolina

Oj du har rätt stora nu ju! Växte dom efter du tog ut dom? hmm :)
    Ja, folk snackar ju... usch.. men jag är rätt van att folk snackar om mig, alla vet alltid vem jag är. Så jag oroar mig inte att det ska bli mer.

Din beskrivning lät inte så mysig om man säger så... tror du flytande silikon blir samma sak?
    Jag vill ha snittet i armhålan, men om jag ska göra flytande så vill ja göra på falköping, men dom lägger under bröstet :/

• pickolina

Haha, jag trodde som du... Jag var nämligen APAN, du vet alla känner apan och apan känner ingen. Alla visste alltid vem jag var och det pratades konstant om mig så visst var jag van... Men det blev annorlunda när det var mina bröst det pratades om. Innan så var jag ju helt igenom äkta så du kunde de säga vad de ville för JAG var JAG liksom. Svårt att förklara.. Jag var stolt över mig själv och vägrade ändra på mig, ville de prata så fick de det. Mina vänner visste sanningen om vem och hur jag verkligen var och det var det enda viktiga. Men när diskussionerna sedan handlade om mina bröst, mina fejk-bröst så blev det annorlunda. Det första året var jag beredd så då ryckte jag på axlarna och accepterade det. Var kul för dem om de inte hade något roligare för sig.. Men efter 2-3år och tjatet var detsamma så kändes det som att jag blivit oviktig och ointressant. Jag visste att det inte var så, det var fortfarande lika mycket prat om mig för övrigt... Men tjatet om brösten orkade jag liksom inte med. En lite dum sak som en kille sa tex när han råkade stöta till mig "jag har känt på sådana förr", då menade han fejk-bröst. Pratet och kommentaerna stog mitt upp i halsen, kunde spy på det.
    Känslan blev väl förstärkt av att jag inte heller var så överklycklig och nöjd som jag kunnat vara. Med ryggproblem osv...

När jag la in implantaten så hade jag C-kupa och jag la in 270CC så jag fick en DD-kupa. När jag sedan tog ut inläggen efter 3år så hände något som jag tyckte var jätte spännande. Först var de helt platta, jag menar verkligen platt som en planka. Efter några dagar började det bulla ut pyttelite och efter ytterligare några dagar hade bulan blivit lite större.. Det var bröstvävnaden som hade blivit ihoptryckt av implantatet som nu började expandera och ta sin normala form. Brösten bara växte och växte och efter några månader så hade jag fulla DD-kupor igen. *skratt* Det var som att implantaten gjort plats och min kropp tog vara på den platsen helt enkelt. Skumt! Men kroppen är fascinerande!!!

Svar på tråden Bröstförstoring (2)