Ja det är svårt att välja implantat. Jag valde gelehallon för att det var det som kändes säkrast samt att jag trodde att droppformen skulle göra att brösten fick en mera naturlig form. Hårda var de ju absolut inte men jag tror nog att flytande implantat blir ännu mukare då de även är mjukare när man känner på dem + att allas erfarenheter verkar vara just att gelehallon blir snäppet hårdare, eller "fastare" kanske man ska säga.
Hör med kirurgen och se vad han/hon säger. Hoppas du har en vettig kirurg som du känner förtoende för?!
Varför jag tog ut mina?! Jadu, listan kan göras lång.
Största anledningen var väl att jag fick ryggproblem, trots att jag bara lagt in 270cc. De var sååå mycket tyngre än naturliga bröst och det kan jag säga pga att jag vet, har idag lika stora bröst som jag hade förr med implantaten. *skratt* Som tur är så väger de ingenting i jämförelse, trots att storleken är exakt densamma. :)
Sedan kände jag mig inte så där extremt nöjd med att ha implantat, av div olika anledningar. En sak som oroade mig var att implantaten kliade. En annan sak jag ogillade var att jag kunde se och känna kanterna på implantatet, kunde liksom trycka in fingrarna under implantaten. Usch. Kände verkligen "klumpen" där inne..
Alla i min omgivning visste om att jag gjort brösten och det pratades och skvallrades konstant om det, även efter 3år så var det lika mycket prat. Alla jag kände och även nya bekantskaper verkade alla fokusera på mina bröst, trots att jag inte alls lagt in mycket.. Det var som att jag försvann och var oviktig, brösten hade tagit över. Jag började känna mig mer och mer obekväm med brösten och försökte dölja dem. Från att vara en superglad och sprallig tjej som alltid sträckte på sig och var stolt över sig själv till att sjunka ihop för att inte dra så mycket uppmärksamhet osv...
Nej, brösten var helt enkelt inte jag!
Så, jag tog ut dem och idag är jag glad och nöjd över mina alldeles naturliga DD/E-kupor! :)
Fast ska sanningen fram tycker jag att det snyggaste som finns är ett par små, fasta bröst. Men man kan inte få allt. Fasta är de ju som tur var i alla fall. :)