• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Emma86

Cickan: Vad har du för BH:strl nu då? Och hur lång och hur mkt väger du?

• Swing

Emma 86: Stämmer nog, Emma är längre och smalare än mig. Jag är 169/65.
    Generellt sett gäller att när du har hittat den perfekta implantatstorleken så ta en storlek större! Det 'försvinner' en del när dom läggs in i kroppen. Har hört siffran 15%. Jag låg sömnlös i veckor och tvekade mellan 320 och 360. Jösses vad jag ångrat mig om jag tagit dom mindre! Även om jag inte kände så just när jag var nyopererad. Men man vänjer sig FORT.

• Cickan

Emma86: Just nu har jag 75A i Bh storlek. Jag är 167/55.

• Jengirl

cickan

Hej! Jag är 167 lång 53-54 kg.. Har lagt in 295 anatomiska gelahallon. Fick en full C-kupa. Hade innan utammad B-kupa..

• blåsippa

oskuld!

Förstår inte riktigt varför du funderar på att lägga en massa pengar på op om du i stort sett är nöjd med dina bröst?
    (Jag hade pyttesmå o utammade!!)

Men visst vill du ha stötrre så går det ju att få, ofta kan ju plastkirurgen avgöra bäst hur mkt man ska lägga in. Det du behöver bestämma dig för är ju isåfall hur stora du vill ha d eller e??

Jag vet inte om du fått barn eller så men hade jag haft så mkt bröst så hade jag väntat några år tills man fått barn om man planerar det.
    Sedan funderat över ev operation.

• blåsippa

cickan!

Hur stora bröst vill du ha? Pratade ni om det?
    Jag är ca 162 o väger 48-49kg. Jag la in kosalt 275ml bakom bröstmuskeln.
    Hade en a cupa har nu en normal/liten c.
    Är nöjd. Ville inte ha några jätte stora till min lilla kropp. Detta ser jättebra ut.
    Har vi som är smala för stora imlantat kan man ofta tydligt känna kanterna, de kan även synas. Det gäller alla implantat.
    Vad ska du ha för implantat?

• Jengirl

Visst ska alla få vara här inne, men jag tycker det är trist att det kommer in jämnförelser här som typ jag vill ha som Emma osv.. Varför vill ni göra en bröstoperation? För att se ut som tjejerna i tidningarna? Ja förstår dom som har fått barn eller aldrig haft några bröst i överhuvudtaget!andra som redan har normalstora bröst.. WHYYYYY???

• Sara23

Jengirl

Tänkte jag skulle skriva ett litet svar på ditt sista inlägg. Många kan tycka att jag har normala bröst...jag ligger på en full B liten C, men det handlar inte om det, jag vill ändra formen på mina bröst. Jag har gått upp och ner i vikt och brösten har tagit en form som jag verkligen inte är nöjd med. Så ngr bomber är jag inte heller ute efter :D
    Kram

• Cickan

Jengirl och blåsippa:

Jag talade om för läkaren jag träffade att jag ville ha en storlek som var mer propertionerlig med min kropp. Vill ej ha jättestora bomber heller, men jag vill gärna ha lite mer kvinnliga former där uppe och inte bara runt höfterna. Skulle vilja ha en liten/normal c-kupa. Ska lägga in fast silikon, det är väl det som kallas gelehallon?

Hur många ggr träffade ni er läkare innan ni opererade er, och betämde ni storlek på en gång?

• Sess

Oskuld

Jag skulle aldrig utsätta mig för riskerna med en bröstförstoring (mycket kan ju faktiskt gå fel) om jag hade normal, eller som du, stor byst! Jag skulle heller absolut inte tycka att det var värt pengarna.

Ifall jag hade en 70B skulle jag inte överväga en förstoring, jag skulle vara lycklig! Nu planerar jag ju ändå att lägga in mer än så, men det beror ju på att jag ändå ska göra operationen med kostnaden och alla riskerna och lika gärna kan försöka få mina drömbröst.

Men du måste ju själv bestämma vad du vill göra med din kropp.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)