• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Jengirl

LisaML

Ja du kanske inte har läst hela tråden?

Majoriteten här väljer INTE stora bröst.. Utan vill bara fylla ut det som försvann tex vid ammning osv. Jag valde själv normalstora bröst.. Var inte alls ute efter stora.. Bara fina bröst. Så den B-kupa du drömmer om har jag. Fast C då
    . Helt perfekt lagom!

Så märker man att dom yngre här som inte har fått barn gärna vill ha jätte stora bröst. Som inte har ammat osv. Tycker det är lite synd om man har snygga tuttar som är normalstora eller små att operera dom..Men kan dock förstå dom som inte har något ALLS. Jag skulle dööö för att få mina naturliga bröst tillbaka..

• Jengirl

Lägger till

Jag skulle dööö för att få mina naturliga bröst tillbaka innan ammningen..

• linslusen

mysan99 :

Hejsan!
    En av mina kompisar fick också jätteont under bröstet efter ett tag o det försavnn inte, så hpon ringde till kliniken och läkaren fick ta en titt o det visade sig att stygnen skavde mot revbenen, så tog dom bort stygnen.. men allt har gått bra för henne, hennes bröst ser jättefina ut.
    Ha en bra dag :)

• LisaML

Jengirl,

jodå, jag har läst hela tråden och hela förra med! Alltså vet jag att de allra flesta inte väljer jättebröst, utan gör som du. Jag tänkte bara skriva ett par synpunkter i all välmening till de som till äventyrs strävar efter att bli lite mer framtunga. Ibland är det inte helt fel med en åsikt från en som befinner sig i en annan situation och har andra erfarenheter.

• Jengirl

LisaML

Självklart ska du få vara med
    Jag vet tjejer som har lagt in jättemycket och dom ångrar sig sen.. För dom får problem med ryggen som du skrev, kan inte sova på mage osv.. Not fun!

• Delighted

Hej!

Algit och Jengirl,

Jo, visst det var nog ganska klumpig uttrykt av henne, men jag tror att hon bara försökte ge mig en bild av vad ett high skulle se ut som (fick den bilden:) sen så var det nog lite dumt av mig att uttrycka mig på det sättet, jag måste förtydliga att hon sa "porrigt" med ett leende..

Jag tror jag förstår vad hon menade med hur ett high implantat skulle se ut, men om någon har en bättre förklaring, aksnke skulle vilja jämföra med ett vanligt så skulle det uppskattas otroligt mkt, för jag är inte helt klar över det. Samt att, det var någon som nämde att skarvarna kanske skulle synas mer på toppen? Stämmer detta? Jag är nog faktiskt mer ute efter lite toppigare bröst, utan att dem blir för stora, och då kanske detta vore ett bättre alternativ? Är verkligen inte "toppig" av mig själv so to speak...

Sara22

Okej, det låter betryggande :)
    Det är ju jätte svåtryt för mig att säga om det blir förstort, men
    1) en del försvinner ju!
    2) jag är 172 cm lång, väger ca 57, och jag fiuck pröva 375/410 och 410 såg mkt bättre ut! men på en som är både kortare och väger mindre skulle det säkert se enoirmt ut! Plus, att på alla forum, svenska, som engelska/amerikanska som jag har läst, säger de flesta att de ända det ångrar är att de inte gjorde större...

Till er andra, speciellt då till ni mammor som faktiskt hade bröst innan ni ammade och sedan har "fått" tilbaks dem..
    Från en tjej, som aldrig fick några bröst handlar det naturligtvis inte om att satsa på den största storleken, jag hoppas inte att ni tror det. För mig är det något helt fantastiskt att faktiskt kunna få BRÖST, det pirrar i hela kroppen, och det är något jag har längtat efter ända sedan alla andra fick dem, men inte jag... Jag kan bara tala för mig själv när jag säger att från min utgångspunkt är detta ett väldigt genomtänkt beslut, och jag skulle aldrig någonsinn vilja ångra att jag gjorde för små bröst, det är mkt pengar vi talar om, pengar som jag slitit hårt för. MEN också för att jag efter min op, ALDRIG mer vill känna, "jag har för små bröst"...

Och LisaML, jag tycker det var bra sagt av dig, men jag hoppas att du förstår att det är inga Dolly P eller Pamela A sdom sitter bakom våra datorer :)
    Och att, Jag har inga bröst what so ever, så fan vad jag har slitit hårt för att fåp ihop mina pengar, haft ångest över mina "non existing tits" etc.. men nu ska jag förvärkliga min dröm, om din dröm är att få mindre bröst, och om du har möjligheten, varför inte? =)

Kramar

• Delighted

Och Jengirl,

du verkar ju uppenbarligen ha läst hela tråden, skulle vilja höra vilka unga tjejer utan barn som vill ha jätte stora bröst är?!?

• EnYsterSyster

En sak retar mej rejält:

Media, speciellt kvällpressen, är nästan odelat negativa mot plastikoperationer, särskilt då bröstförstoringar. Det är en smutsig industri. Kirurgerna är oftast bara ute efter att tjäna snabba pengar. Att göra en bröstförstoring är farligt och omoraliskt. De som väljer att operera sig är osäkra och ytliga människor med låg självkänsla. De är ett dåligt föredöme för yngre kvinnor. Skäms !

MEN..... i helgbilagorna finns det ofta artiklar med bildpresentation av deltagarna i senaste TV-dokusåpan. Oftast presenteras en av deltagarna med en större bild än alla andra, eller på förstasidan. Vem då ? Jo, hon den porriga med störst bröstimplantat ! Vem pryder nästan alltid förstasidan på dessa bilagor ? Jo, en ung tjej med stora implantat !

• algit

En YsterSyster:
    Intämmer man hör aldrig om oss vanliga människor som baravill ha lite bröst eller brösten tillbaka.
    Utan bröstoperationer är lika med jättetuttar i olika dokusåpor.
    Trist när det finns tusen kvinnor därute som ingen vet ens att de har opererat sig men som är jättelyckliga över sitt beslut.
    De finnas aldrig i media men vi är väl för tråkiga vi sälger inte tidningar eller hur????
    Men samtidgt som man blir arg så vad fan ,folk fattar inte så varför bry sig jag är överlycklig över mina bröst det är det viktiga för mej.
    Kramar till alla här NI fattar alla fall.

• Sess

Usch, nu blir jag orolig över att ha valt fel... :( Vill ju inte leva resten av livet med bröst som ser konstiga ut bara för att jag har lagt silikon bakom muskeln. Kanske borde lägga det framför istället, vad tror ni?

Jengirl - hade du framför eller bakom? Först trodde jag att du hade nåt specialalternativ men sen lät det mer som om du fått det jag ska ha, två tredjedelar under som sen övergår till att vara över muskeln. Och du var väl väldigt nöjd med dina?

Men om du har något specialalternativ så skriv väldigt gärna vad din kirurg kallade det för isåfall vill jag diskutera det alternativet med min kirurg.

Trodde att jag var säker på att jag ville ha dem under bröstmuskeln (för det är ju mycket större risk för kapselkontraktion att ha dem över muskeln) men nu vet jag inte... Vill ju inte göra operationen och sen ändå inte känna mig bekväm i bikini för att brösten ser konstiga ut när man rör sig! :(

Svar på tråden Bröstförstoring (2)