• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Tez82

Delighted

Hejsan! Jag ska också operera mig på KKAB. :) Och om inte jag minns helt fel så sa de när jag var där att i fall man fick kapselbildning även om man liksom gjort allt de sagt till om så behövde man bara betala en del av den andra op:n för att fixa det. Typ narkosen och så.

Kram

• Izadora

Lemon!
    Tack, allt är bra med mig! Brösten sitter ganska högt fortfarande eller dom sitter nog där dom ska men rundningen upptill i profil ser lite onaturlig ut. Antar att det kommer att vara så om inte implantaten sjunker nåt mer. Jag vill att implantaten ska sjunka lite till för då skulle bröstvårtan hamna högre upp och det skulle se bättre ut tror jag. Annars är jag glad att jag gjorde dom. Skulle inte vilja vara utan bröst igen!

En yster syster;
    jag tycker att det syns väldigt väl i vissa rörelser man gör. Muskeln ligger som en rem på övre halvan av protesen och har jag tight T-shirt så kan jag se att det rör sig om jag spänner muskeln. Skulle jag ha urringat så skulle jag vara nervös att brösten skulle röra sig ofrivilligt. Kan vara att man tar i lite med armen så tycks implantatet ut åt sidan och det syns väldigt tydligt utan kläder iaf.

Lara 23; Jag kan sova hursomhelst men har inga jätteproteser. 325 ml ;)

• pinky

:) tack mysan99..

ska försöka att inte oroa mig .. opererade du dig i örebro?? känndes det nåt?

Sess:)

valde lokalbedövning för att min läkare rekommenderade mig det .. han sa att man skulle må väldigt dåligt om man blev sövd..

Känns som alla har valt så stora storlekar här... har bara valt 240ml..

har a-kupa nu jag hoppas verkligen att jag får minst b-kupa.. någon som vet?

är 158cm lång och väger 44kg ...???

• vaxad

Hej Pinky!!
    Jag opererades i Örebro med lokal bedövning. Det gick hur bra som helst!! Inte alls läskigt.
    Jag la in 260ml silikon, hade en liten a-kupa innan och fick en liten c-kupa, så är det en b du är ute efter så räcker det nog till med 240ml. Efter som du verkar vara liten till storleken så passar det nog dig alldeles utmärkt!!
    Vilket datum ska du opereras?

Kramar Vaxad

• Sara23

Delighted

Hejsan igen :D
    Jasså, men då har jag ditt nya namn nu så det blir rätt!

Jag hoppas att Avni är så bra som jag hört, då ska det inte vara ngr problem!

Jag ska operera mig i slutet av november, så nu är det bara 2 månader kvar! Klart vi ska hålla kontakten. Är kanon när vi ska ha samma läkare och allt!

Vi frågade om försäkring mot kapsel. Hon sa då att om man följt deras uppmaningar och skött återkontrollerna så får man op. om mot narkoskostnad!

Kramar

• linslusen

algit :

Hej Hej :)
    Ja visst blir man glad, han ska använda mina bilder för o visa andra patienter.
    Jag är så nöjd med dom!
    Det är väl också 6mån sen du operereade dig?
    Ja, man blir superlycklig :) weiii !!

Carro18:
    Tror också 460 blir för mycket om du vill ha en ckupa.

Ha det bra :)

• Sara23

Carro18

Jag håller med de andra tjejerna som tror att 460cc blir för stort. Jag blev rekomenderad 475cc men jag tror det blir way to big för mig nu när jag börjar fundera.
    Lycka till med ditt val, när blir op.?

Kram

• gisele

Hejsan!
    Tack för rådet Pernilla 25! Jag får väl gå på en konsultation till innan jag bestämmer mig.

Min läkare rek. att lägga implantat bakom muskelhinnan dvs ett mellanting mellan att lägga framför eller bakom muskeln. E det nån därute som gjort detta? Nyfiken på hur det blev? Dessutom hur har ärren blivit för er som opererat via nedre vårtgård?
    Många frågor men ska troligtvis op. slutet av nov.

Tack på förhand!

• Jengirl

gisele

Jag har det där mellantinget..

Mina bröst är jättefina, och jag har inget problem med bröstmuskeln osv. Vissa har skrivit här att det kan se konstigt ut osv när dom utför vissa övningar när det är lagt bakom bröstmuskeln. Men jag kan spänna brsötmuskeln, göra snygg klyfta och allt utan att störas av bröstmuskeln och behöver inte vara rädd för att det ska se knepigt ut osv..

• sossan

hej alla
    har inte skrivit på ett tag, har ju inte mått så bra.. det har ju visserligen bara gått 2v sen op men det känns som om jag har huvudvärk i brösten :( när jag var på kontroll 1v efter op sa min läkare att "det kan ju inte bli bättre". dom har även sagt att det e väldigt ovanligt att man mår så dåligt som jag har gjort,,, typist mig :)

har ju en liten här hemma också när hon sitter i mitt knä o vill luta sig mot brösten känns det väldigt obehgligt
    nån mer som kännt så??

Svar på tråden Bröstförstoring (2)