• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Sara23

Sess

Hej!
    Jag tror inte att du behöver oroa dig, kirurgen säger vad som passar dig bäst med just dina förutsättningar. En av mina vänner har siliconinlägg under bröstmuskeln och de är jättefina. Jag ska också lägga under bröstmuskeln och jag hoppas att allt går bra :D

Kram

• Jengirl

Delighted

Oj vad ni har skrivit. Alla har vi förstås våra skäl till att vi gör våra operationer. Och jag förstår dig att du vill göra en om du aldrig har haft bröst. Du kommer bli jätte nöjd!

Vad jag syftar på, kanske inte just här fast det såg ut som det, är när 18 åriga tjejer med redan normalstora bröst går och opererar in jätte bomber. För att dom klarar inte av media, utan måste se ut som alla tjejer i tidningarna för att må bra. Jag tycker det J*ävla synd. Jag ser inte det som ett "vettigt" skäl att operera sig.

• linslusen

Jengirl :

Hejsan!
    Jag opererade mina bröst i mars i år, visst jag är ung nyss fyllda 19år, och jag är stolt över att jag vågade ta beslutet o göra en förstroning, jag fick en massa stöd från min familj o jag gjorde klart o tydligt för min kirurg att jag vill ha stora med inga bomber, visst mina bröst är större än propotionellt för min kropp och jag trivs med det, jag gjorde inte det för att tjejer i tidningar hade stora bröst utan för att jag mådde rent ut sagt skit över mina bröst, ja hade en medelstor b-kupa innan o nu har ja E-kupa och jag kan inte vara nöjdare än vad jag är just nu, känns som om jag är en helt ny människa och jag är såå glad över att jag gjorde det. Har så mycket bättre självförtroende, och även kirurgen vart riktigt överaskad när jag var på 6måns kontroll o sa att det är en av dom finaste brösten han har sett o att dom såg ut o va mer än perfekta. Har inga planer på att skaffa barn på LÅNGA vägar vet inte ens om jag någonsin kommer vilja ha det heller.
    Så min operation var en grej som jag Verkligen Verkligen ville göra och det gjorde jag enbart för min skull inte min killes eller dom andra o världen!

• Jengirl

Sess

Saken är ju den att jag inte riktigt vet hur mina inplantat är lagda. Det blev ju inte bakom bröstmuskeln som jag vi hade sagt, utan han ändrade ju sig när jag låg på op-bordet. Jag ska höra med honom när jag går på 6 månaders kontroll och se vad han säger. Ja det är odelade meningar om att det skulle vara större risk med kapsell bildning om man lägger framför. Samma gäller knottrig yta som jag har, ska tydligen vara mindre risk för kapsellbildning då.. Ja jag vet inte. Har klarat mig hitills ialla fall.. peppar peppar . Hursomhelst så tror jag din läkare väljer vad som är bäst för dig. När ska du operera dig?

• Jengirl

linslusen

Jag förstår dig, men saken är den att när jag var 19 hade man inte en chans över att må dåligt över sina bröst. För det fanns inte att man inte kunde vara nöjd med sin b-kupa. Alla såg lika ut om jag säger så. Inget påverkade. Så jag måste tyvärr säga att media idag gör att många tjejer mår dåligt över sina normal stora bröst, för det fyller inte kraven. Nu säger jag inte att du inte har mått dåligt över dina, men ofta så är det tyvärr såhär.

• linslusen

Jengirl :

JO jag förstår vad du menar, men ändå alla unga tjejer som opererar sig kanske inte gör det för att media trycker på, så som många andra här inne är ute efter ett naturligt utseende på sina bröst istället för bomber, förstår du vad jag menar?
    Självklart börjar man undra vart samhället är påväg när 13åriga tjejer snackar om att förstora brösten.
    Men alla har Sin anledning o förstora brösten.

• Jengirl

linslusen

Självklart börjar man undra vart samhället är påväg när 13åriga tjejer snackar om att förstora brösten. skrev du! Precis vad jag menar!

• Izadora

Sess!

Oroa dig inte! Det blir säkert jättebra på dig! Det ser ju bara lite konstigt ut just när man spänner och tar i med bröstmuskeln. Inte i alla rörelser. Så är det för mig. Har inte hört så många mer än jag som klagat över att brösten rör sig. Så farligt är det inte. Min kille har inte heller sagt något så det kanske bara är jag själv som tänker på det.
    Jag skrev mest för att jag undrade om det var så för fler än mig. Kanske blir det olika oxå beroende på hur mycket eget bröst man har innan?

De flesta lägger ju impantaten delvis under bröstmuskeln och är nöjda med det. Det sägs ju vara mindre risk för kapselbildning då och "bottoming out" eftersom muskeln hjälper till att hålla implantatet uppe.

Jag är ju alltså väldigt mager på överkroppen och jag tror inte att det hade blivit så fint med implantaten över muskeln på mig. Det sägs ju att det kan synas kanter och så men det gör det ju inte nu iaf. Däremot på undersidan av brösten så syns det att implantaten veckar sig lite innanför huden. Bara när jag lutar mig framåt-nedåt. Trodde inte att det skulle synas med geléhallon men det gjorde det iaf på mig. Hehe, ska äta upp mig lite så kanske det försvinner. ;)

I det stora hela så är jag nöjd med brösten. Man blir ju lite fixerad nu när man är opererad, står och kollar i spegeln i alla möjliga vinklar. Det bästa av allt är ju att kläder sitter mycket snyggare och att min kropp ser mer proportionerlig ut. :)

• pinky

Hej vaxad

:) Blev du opererad av per-erik ??
    Ska opereras den 26september om typ 9dar..
    känns riktigt läskigt..

jag hoppas verkligen jag kan operera mig då för jag har varit väldigt förkyld så ja hoppas bara det går över snart...

ska ringa per-erik på mån och säga till ...
    annars måste jag skjuta på operationen 1 mån de vill ja ju helst inte..

hade du 260ml sa du ... vilken profil valde du ?? om man får fråga hur lång e du å va väger du?

ja valde 240ml medel..

:) ha de :)

• vaxad

Hej Pinky!!
    Ja, jag blev opererad av Per-Erik.
    Tråkigt att du är förkyld!! Hoppas att du blir bättre tills du ska opereras!!

Jag är 1.59 cm väger 51kg
    Hade en 70a innan och nu har jag 70c.
    Jag la in 26o ml, vi diskuterade aldrig vilken profil jag skulle ha innan jag opererades, men jag har frågat om det i efterhand, jag har den mellan medium och hög sa han...

Vad har du för storlek nu på bhar?
    Hur uppfattade du honom? Jag tycker han är lite flummig, och var osäker på konsultationen, men på operationsdagen så kändes allt bra och han gjorde mig lugn.

Får jag fråga hur gammal du är?? Jag är 25

Svar på tråden Bröstförstoring (2)