• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Sara23

sossan

Hoppas du får må bättre snart. Hur känns det annars då med de nya brösten? Hur ser de ut? Lycka till med allt.

Kram

• Jengirl

hally

På Akademikliniken i sthlm.
    Lycka till!

• Lisa22e

Nu var det ett tag sen jag var här. Ser att det kommit många nya

Jag opererade mig för lite mer än två veckor sen och hade tänkt att gå ut o festa i morgon för första gången efter operationen. Går det??? Eller bör jag vänta längre??? Hur länge väntade ni med att festa efter op???
    Fick ni ont i brösten av att springa???
    Jag får ont om jag springer nu, testade några steg i går men vågade inte mer p g a smärtan.
    Jag har fått instruktioner om att jag ska ha på min sport bh i minst 6 veckor efter op. Men om jag väljer att gå ut imorgon kan jag då ha en vanlig bh på mig då under kvällen eller påverkar det det slutgiltiga resultatet???
    Hur gjorde ni???

• Jengirl

Lisa22e

Två veckor är ganska kort tid. Jag tycker att du ska ha din sportbehå på dig. Det vore annat om det gått 2 månader sen du operera dig. Jag fick inte ha vanlig behå ALLS på 8 veckor, och absolut inte push up. Det kunde trycka upp brösten i en konstig form sa dom. Anatomiska har jag.

Jag tycker du ska behålla din sportbehå på dig ett tag till! Det finns ju linnen som är sydda som en sportbehå, så att du kan vara fin ändå!

• Delighted

Sara23,

Hej :)

NU har jag ochså bokat operationstid, hos Avni, det blir inte förran den 11 april, men guud vad jag längtar! :)

Jag frågade om hon kunde rekomendera ngn, men hon sa att när det gällde bröstop, så var alla lika duktiga!

Har du hört bra saker om Avni eftersom du ska resa så långt? :)

Jo, och sen har jag ytterligare en fråga. Dem har ju två olika slags sillicon implantat, ett vanligt, och ett high profile. Och vad jag undrar är, är egentligen hur kommer skillnaden se ut? Har du någon aning? Kan man göra rispåsetestet med båda? Hon sa till mig att high profile blev lite... porrigare, men jag undrar vad hon menar med det :)

För, jag vill absolut inte ha bröst som sitter i hop. Jag vill ha lite mellanrum, och vad jag förstår så har det med ngt ben att gölra. Iaf, MEN jag vill ha ganska stora bröst ändå, och då borde väl ett high profile vara bättre? ursh, jag vet inte. Hur har du tänkt dig?

Kramar!

Ps, om det är någon annan som vet ngn om high profile så får niu mer än gärna svara! :)

• Swing

Jag har läst att hög profil har mer fyllnad upptill, ger alltså mer utputande bröst (och tydlig implantatkant upptill). Ser mer konstgjort ut än runda eller anatomiska geléhallon. Koksalt ser något mer bollformat och konstgjort ut, i alla fall på tjejer jag träffat med koksaltimplantat.

• Delighted

Swing,

Det var säkert det som sköterskan menade med, när hon sa "porriga" bröst! Eller vad tror du?

Kram

• Sara23

Delighted

Hej igen :D

Trevligt, då får vi se till att hålla kontakten så du får veta hur det går för mig...har op.tid i nov och jag längtar såå mycket nu. Allt är fixat så jag sitter bara och väntar på att tiden ska gå!

Jag hade inte hört så mycket innan jag bestämde mig för honom, men på ett annat forum har jag fått höra bra saker att tjejerna som haft honom var jätte nöjda!

Jag fick se två inplantat, sillicon och koksalt, så det där med high profile har jag inte hört ngt om, så om du får höra mer så berätta gärna för mig!?

Hur stora har du planer på? Jag blev rekomnederad 475cc (silicon) och jag är 1.65 cm och väger ca 61 kg...tror du det blir stort? såg inte så hemskt stort ut när jag testade!

Kramar!

• mysan99

Jag har fått jätte ont under mitt ena bröst idag det gör ont när jag går o andas, har annars tyck att det har blivit bättre o bättre för varje dag. Det enda jag kan tänka mig är att jag har gjort förmycket här hemma?! det kanske är träningsvärk? Ni som har opererat er fick ni ont när ni började att leva ett normalt vardags liv (lyft, städa mm)
    Sossan
    Hoppas att du mår bättre snart
    KRYA PÅ DIG!

• Jengirl

mysan99

Om jag minns rätt så värkte det i ärren om man anstängt sig för mycket en dag. Ärren blir lite påfrestade kanske. Min läkare sa till mig att man inte ska glömma bort att man blivit opererad den första tiden, att man ska ta det lite lugnare osv den första tiden. Det tar ju trots allt 3 månader innan ärren är helt stabila. Så ta det lugnt med dina nya bröst

Svar på tråden Bröstförstoring (2)