• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • algit

Delighted:
    Jag fick välja mellan låg ,mellan eller hög profil på mina runda gelehallon.
    Det är så att ju högre profil desto rundare upptill.
    Porrigt var konstig beskrivning av en sköterska eller?

• EnYsterSyster

Jengirl

Om jag inte minns fel lades dina implantat ovanför muskeln. Är det inte lättare att få synliga implantatskarvar då ? Vill jag absolut inte ha. Vill inte heller att brösten börjar hoppa runt som tosingar om man t ex ska bära solstolar och kylväskor på badstranden, hur skulle det se ut.... ?

• EnYsterSyster

*får inte det smileysarna på rätt ställe...*

• EnYsterSyster

Jengirl

Jag menar, rör på sig gör de ju om man lägger den UNDER muskeln........... fast doktorns råd får väl gälla. Ska på konsultation nästa vecka, förresten.

• Jengirl

EnYsterSyster

Jo det stämmer att om man är tunn kan det synas igenom. Jag har anatomiska inplantat.. (bröstformade). Dom följer mitt bröst mycket väl, och inte en enda skarv syns. Om jag ligger raklång på rygg, så kan jag känna vart inplantatet sitter. Men det syns inte, och det är bara om jag dvs ligger på rygg raklång.
    Ja, jag har inga problem med bröstmuskeln osv. Kan spänna mina bröstmuskler hur jag vill, och inget ser knepigt ut.. Bara helt naturligt..

algit

Håller med "porrigt" vad är det för ett utal från en sköterska?

• Jengirl

men jag har inlagt framför stora bröstmuskeln, och bakom mjölk körtlarna.. nåt mellanting..Alltså inte hela inplantatet framför allt.. hmm.. svårt att förklara detta märker jag

• EnYsterSyster

Sitter i en hel del patientsamtal........ "porrigt" är väl inte det vanligaste ord jag använder
    Låter ju inte så förtroendeingivande !

• EnYsterSyster

Jengirl

Längre fram kan man väl inte lägga implantaten ? Aningen helt bakom muskeln, delvid bakom (det vanligaste ?) eller framför muskeln men bakom bröstvävnaden. Eller ?

• LisaML

*porrigt*! Vad förvånad man skulle bli om någon förklarade ens framtida bröst på så sätt! Fast det låter rätt kul, eller hur!

Tänkte bara skriva hur jag, med egna naturligt stora bröst, ser på det här med stora bröst. Visst kan det vara vackert med stora bröst, men trots att många här önskar att de lagt in mer i efterhand, tänk er för! Jag är 173 cm lång och väger 65 kg. Behåstorleken är ungefär 75F, ganska stort alltså. Tänk på att det kan komma att bli svårt och väldigt dyrt att hitta behåar i er framtida storlek samt att ni kanske inte är beredda att få kommentarer som "Oj, de där var inte gratis!" Det är helt enkelt inte kul att år ut och år in få kommentarer av okända människor såväl som vänner om min byststorlek.

Dessutom är det mycket svårt att hitta kläder som passar, allt måste sys in i midjan och över baken. Precis motsatt problem mot vad många i denna tråd har.

Ja, bara några tankar från en storbystad som tycker att det optimala vore ett par tuttar i storleken 75B. *Drömmer* Lycka till allihop med era nya behag!

• Jengirl

EnYsterSyster

Ja du! När jag var på konsultation så bestämde vi då att han skulle lägga inplantatet bakom bröstmuskeln. Fine tyckte jag, ville ha det så. Sen efter operationen, när han kom in och skulle berätta hur det gick osv med operationen, sa han att han hade ändrat sig i sista sek och la framför istället, men dock bakom bröstkörtlar och så. Så jag antar att det är delvis bakom bröstmuskeln. Jag frågade inte så mycket om det då, var lite omtucklad efter narkos o smärtstillande. Men ska snart på 6 månaders kontroll, ska höra med han då vad som är riktigt. Men jag kommer ihåg att han sa att det var bakom bröstkörtlarna så ammningen i framtiden skulle funka, men det är ju som du skriver, det måste ju vara delvis han har lagt. Tyckte ha mumla om något om liten bröstmuskel då också... hmm

Svar på tråden Bröstförstoring (2)