• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

Ulle83
    Grattis ! Kul att du mår bra.

• linslusen

Sara23 :
    Hejsan :)
    Alltså det e inte svårt o hitta bh:ar det är bara o gå till en bh butik där dom säljer lite mera "exlusiva" underkläder, dom brukar ha ett urval av lite större bhar samt att dom kan betälla in till dig.
    Det kostar ju lite mer nu också, förr kunde man köpa en bh på H&M för 250:- nu kostar dom 650:- istället.
    Jag kan inte köpa bhar från tex Lindex, Twilfit osv, det finns inga i min storlek har gått o provat samt frågat dom som jobbar där. Du kommer o hitta bhar ska du se :)
    Lycka till :)kram!

Ulle83:
    Grattis till brösten :)

• Ulle83

Tack! :) Brösten känns så ömma,jag är liv rädd att min son ska stötta emot mig han vill ju gärna busa och mysa. Som tur hjälper min pojkvän mig... Hur lång tid tog det innan ni kunde ta på er kläder som dras genom huvudet??

• fairytopia

hej!
    jag funderar på att göra min bröstförstoring på Citadellkliniken, vill höra allt ni vet om hur de gått för andra/er där!
    Erfarenheter!

Jag skall inte gifta mig än,men vill gärna ha brösten fixade innan det blir aktuellt.
    har dels gått ner i vikt(ej färdig) så dom ser inte ut som dom borde=(
    Just nu har jag en liten C/fullB .beror på vilken sorts bh jag använder. Men formen är jag inte nöjd med.

Vill ha en full D,Gelehallon me "knottrig" yta. via armhålan såklart.
    (vill inte ha stora ärr eller risk för att ärret skall spricka)

Folk som gjort operationer där,eller ska göra... hör gärna av er! behöver få all info jag kan få från folk som varit där=)

(msn: skalman98@hotmail.com)

• Just-me

fairytopia

Hej!
    Jag känner flera personer som gjort på citadell, bla Emma Andersson :) Alla är nöjda! Jag har själv tänkt göra där då jag vill ha mitt ärr i armhålan.
    Vem vill du ha? Cosmo eller Johan?
    Kram

• fairytopia

jag vet inte,har inte varit där,men jag har lus läst deras hemsida=) och dom samarbeter väl med nått lasarett? dom känns väldigt seriösa och duktiga!
    självklart ska jag oxå ha kapsel försäkringen(tror dom hade det oxå) på3000kr så man får göra om ingreppet i princip gratis om nått går fel.
    Det är tydligen ganska vanligt att man får kapselbildning=(

jag funderar på att göra det nästa sommar,boka in det lagom till semestern så man kan va hemma o vila upp sig ordentligt=)

• Lisa22e

fairytopia

Nog för att kapselbildning är den vanligaste komplikationen vid bröstoperation. Men speciellt vanlig är det inte. Det var vanligare förr. Nu har dem ju utvecklat implantat med knottrig yta just för att förebygga kapselbildning.
    Det är bara 2-4 % som drabbas av kapselbildning.
    Så du behöver inte vara så orolig. Men det är nog ändå klokt att ta kapselförsäkring.

• Just-me

fairytopia

Japp, Cosmo och Johan delar ju huset men har olika kliniker som jag fattat det, därför olika hemsidor, kanske du märkt? en med .se och en med .com

Ja jag ska absolut också ha en försäkring.. lika bra när man lägger så mycket pengar.
    Vill själv ha op helst i feb om jag fått ihop pengarna. Vill inte ha ett sår då det är rötmånad.

Kram

• pinky

hej Vaxad

Ja hoppas verkligen det går bra, kommer kännas riktigt skönt när allt e klart.

Hur länge va du liggande efter operation när började du jobba å så?

Fick du pencillin innan eller fick du det efter med dig hem ?

Ska ringa ringa per-erik imorrn och säga att jag vill operera mig den 26.e ... är fortfarande lite förkyld men jag tror inte det gör någonting.. (tror du)

bor typ 10mil från örebro..

:) :)

:) känns riktigt pirrigt ibland ..

• EnYsterSyster

Angående anatomiska implantat

En del verkar tycka att gelehallonen är hårda. Vad tycker ni som har dem ? Har även läst att de kommit i en ny variant, "soft touch". Nån som vet nåt mer om detta ?

Svar på tråden Bröstförstoring (2)