• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • pinky

Hej Vaxad :)

Jag har 70a liten a-kupa.. ska ha silikon.. är 23år

han sa att jag inte kunde ta större storlek för då skulle kanterna synas jätte mycket, har tyvärr inget underhudsfett (född liten)

ja tyckte också han var lite flummig fattade inte så mycket.. han pratade väldigt fort också svårt att höra..

men väldigt väldigt trevlig .. bra klinik tycker jag verkligen .. hade du pumpar?? det ska jag ha..

e jätte rädd att ja ska få ett Tori Spelling glipa mellan brösten..

sa du på operationsdagen hur du ville ha det eller bestämde han lixsom? :)

• brudivinter?

tori förstörde ju sina pga av att hon ville ha en "riktig" glipa så den är tyvärr förstör av en annan operation än bara bröstförstoring..
    Själv opererade jag mig -03 och blev faktiskt gravid samma sommar och fick panik och trodde att mina bröst kommer att bli förstörda men jag tycker faktiskt att mina ser mer "naturliga" ut nu..Implantatet ligger under muskeln. Jag har jätte fina bröst och jätte nöjd från dag 1.

• vaxad

Pinky!!
    ja, jag hade pumar, verkligen jättebra!! Men riktigt känner på en gång hur smärtan försvinner när man "pumpar" in bedövningen.
    Jag talade om lite hur jag ville ha det, på min andra konsultations möte, men att jag litade på att han kunde avgöra vad som såg bäst ut på mig. Jag tog dock mindre inplantat än vad han rekomenderade, han rek. 325ml men jag tyckte då att det lät lite stort, men det hade säkert blivit bra det oxå. Ångrar ju mig ibland att jag inte tog större.
    Bor du i örebro?
    Själv bor jag 8 mil utanför.
    Oroa dig inte det kommer att gå bra!!!
    Kramar Vaxad!!

• Jengirl

EnYsterSyster

Har du opererat dig förut? Vad har du gjort? trodde du var rädd för vad omgivnigen skulle säga pga av ditt första inlägg här ..

• EnYsterSyster

Jengirl

Jag ÄR rädd för vad omgivningen ska säga. Jag inbillar mej dock att ingen märkt min första operation..... Jag har berättat för omgivningen att jag börjat träna mer och hoppas de gått på det. Ingen har frågat.

Jag är smal och smärt men hade innan ridbyxlår. Detta störde mej oerhört. Alla kläder spände över benen och det skavde på insidan av låren. Gå ner i vikt funkar inte, du får svälta dej halvt till döds innan det "tar" på denna fettreserv och det hade jag ingen lust till. I 15 år gick jag och störde mej på detta men trodde att det berodde på ungdomlig osäkerhet och att det skulle gå över när jag blev äldre och mognare. Det gjorde det inte. För ett år sen gjorde jag en fettsugning. Jag är SÅ glad över detta och tillfreds med mina "nya" lår ! En bröstförstoring vågade jag inte ens drömma om, jag kände att benen var viktigast och att jag fick vara tacksam om jag fick möjlighet att göra nåt åt dem, men när jag blev så helnöjd över denna operation började jag fundera mer på allvar.............

Är jag riktigt klok ? Samtidigt har det hänt en del i mitt liv och jag har insett att livet är kort. Vill man ha nåt ska man inte sucka: "Nej inte ska väl jag...." Go for it !!!

Jag bryr mej om andra hela tiden, nu är det viktigt att göra nåt för mej själv (igen.... ). Då mår jag bra och min omgivning mår bra.

• Swing

Delighted: Jag opererade mig på Plastikkirurggruppen för 13 månader sedan. Dr. Lennart Blomgren.
    Linslusen: Kul att omgivningen reagerat positivt!

• sossan

hej
    ja nu e jag på benen igen, ja klart att det känns men..
    igår drog en vän med mig ut för att prova kläder , hon tyckte jag behövde detta o gissa om hon hadde rätt :) kul att se att kläderna satt fint!! :)

hur går det för er andra som nyss op.?? hoppas ni mår bra,
    o ni som ska op. lycka till

hej så länge

• mysan99

sossan
    Skönt att höra att allt är bra!!
    Jag har fått ont under ena bröstet känns som om jag har fått en smäll på revbenen. Jag ska gå på kontroll imorgon så vi får se om det finns något svar på vad det kan vara. Ha det gått!!
    jag ska gå på bio idag med min dotter det ska bli så mysigt!

• Ulle83

Hej! Nu var jag här igen :)
    Skönt att man känner sig lite bättre nu,op gick bra och alla var så snälla.
    Hur det blev vet jag ju inte ännu men det ser jätte bra ut ovanför förbandet ;). Ska dit i morgon igen tar dom av förbandet och sätter på sport bh då?

Kramar Ulle83

• Sara23

linslusen

Hej!
    Såg att du har en E kupa nu, har du problem att hitta bh:ar som passar på "vanliga" affärer? Jag kommer nog mest troligt få en full D eller E som planerna ser ut just nu och är lite orolig över bh:ar :D

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (2)