• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • mysan99

Är där någon som har snittet under bröstet? Kände ni av stygnen? I såfall hur länge?

• loppalina

Hej Mysan99!

Jag har snitt under bröstet och kunde känna av stygnen ett bra tag efteråt. Jag hade självupplösande stygn. Det kunde kännas som om när man har zick zackat jättelänge (konstig förklaring hmmm)på samma ställe. Men nu lite mer än ett år efter känns absolut ingenting :)

• gisele

Hejsan allihop!

Vill bara säga att jag gillar detta forum för att man fritt kan diskutera sin planerade bröst op. utan att bli dömd. Var och en har ju sin personliga anledning till varför man vill ha "nya" bröst. Så är inte debatten om vem som mest "förtjänar" att göra en bröst op lite onödig? En plastikkirurg sa till mig att ingen behöver en bröstförstoring.

Ha en bra dag!

• mysan99

loppalina
    Tack för ditt svar. Jag tycker det känns som om revbenen ska gå sönder, svår att förklara, men läkaren säger att stygnen ska gå bort efter 2-3 månader, jag hoppas det.

• Lisa22e

mysan99

Jag har/hade stygnen under brösten och imorgon var det tre veckor sen jag opererades. (I morgon börjar jag jobba också, usch o fy inte kul:´-())
    Jag kände av stygnen dem första två veckorna bara. Men jag hade självupplösande stygn och dem verkar vara borta nu.
    Nu kan jag springa igen också utan att det gör ont. Förrut gjorde det ont när dem skumpade.
    Tycker inte man känner nånting i brösten nu, lite ont i bland på morgonen men det går fort bort.

• sossan

hej
    nu ska jag försöka att åka till jobbet, får se hur det går men jag klarar inte av att vara borta längre har ju varit hemma i 2v... :)
    mår ganska bra nu ibland börjar det värka väldigt på vissa ställen men det e ju inte hela tiden, jag har svårt med vissa rörelser
    typ, knäppa byxorna och växla bilen hmm, det änna knäpper till bakom bröstet om ni förstår.. :)

mysan99: jag har också stygnen under brösten, kan känna att det stramar o svider lite där ibland, men det e nog så det e ;)

kram på er

• miss moon

Hej!
    har följt den här tråden ganska länge och
    nu har jag precis bokat tid för konsultation på art clinic den 11 oktober.. känns jätte jätte pirrigt, nu har jag äntligen tagit första steget, men känns ändå så avlägset på nåt sätt!

Är det någon här som ska eller har opererat sig på art clinic?

som det känns nu vill jag förstora dem från liten a kupa till mellan-full b kupa, e bara så rädd för alla rinsker man hör om.

kramar

• Lisa22e

miss moon

Hej och välkommen hit.
    Jag var också rädd innan jag opererade mig. Men egentligen så tror jag att det beror mest på media. Dem har ju verkligen skrämt upp en när det gäller plastikoperationer.
    Men nu har plastikkliniker funnits ganska länge och tekniken har gått framåt så komplikationer är ju inte så vanliga idag som dem var förr.
    Den vanligaste komplikationen är ju kapselbindning och den får 2-4 %.

• Lisa22e

Opps tryckte på fel knapp. Så det skickades förtidigt

Det jag ville säga var iallafall att även den vanligaste komplikationen är ju inte så vanlig.
    Så det går nog bra ska du se.

Det jag tycker är värst med silikon nu är att man inte vet vad det gör med kroppen på lång sikt. Det finns ju inte så mycket forskning i det ännu.

Lycka till!!!

• linslusen

gisele :
    Håller med dig till 100% alla har sin personliga anledning till o operera brösten. Vissa kirurger jobbar t.o.m att man ska ta med bilder på bröst man gillar.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)