• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • pickolina

Jag tror att en miss som jag gjorde vid min operation var att kirurgen tyckte att det skulle bli ett naturligare resultat om man la dem utanpå muskeln, så jag lyssnade på henne.

Kan tänka mig att man inte känner implantatet lika tydligt om man har dem innannför muskeln.

Men det är bara en teori jag har.

Gällande att göra snittet under så förstår jag dig. Mina snitt las under och de syntes ganska rejält på vissa ställen. Nu när de tagit ut inläggen och gjort nya snitt under brösten så ser ärren superfina ut faktiskt. Idag skulle jag kunna gå toppless utan att någon såg ärren. Om de inte kom vääääldigt nära och synade mig när jag ligger ner.. *hihi*

• Jengirl

Pickolina

Tror det spelar roll också vem som lagt in inplantatet, hur resultatet blir.. Och vad man har för bröst innan op..

• Swing

Så intressant med pickolinas berättelse därför att den skiljer sig en hel del från de flesta andras upplevelser (ta det INTE negativt, pickolina!)

Du har nog rätt i att tyngden (och kanterna) kändes extra mycket därför att dom låg ovanpå muskeln. Jag gick från B till D med 360g under och känner ingen tyngd, inte ens när jag är ute och springer eller dyl. Fantastiskt att dom efteråt 'fyllde ut sig själv' så du slapp tomhet.

• ISLA

Pickolina

Aha, det var väl kanske därför som du upplevde din implantat som hårda och som klumpar (?) (eftersom du hade dem utanpå menar jag).

Jag hade fasta,runda bröst innan jag fick barn, och jag kan ärligt säga att jag har varit lite besviken på att de här inte blev lika hårda och fasta med implantaten. Är konstigt nog mer naturliga än vad mina naturliga var. Men missförstå mig inte...jag är supernöjd ändå, och ångrar det inte en sekund!

• Jengirl

hmm... jag har ju lixom framför stora bröstmuskeln, men kan inte hålla med om att det känns som två klumpar!

• gisele

Hej igen,

Swing:
    Det verkar som mina förutsättningar e lika dina. Jag har en full 75B o enligt kirurgen behöver jag runt 320 för att fylla ut mina bröst. Hoppas innerligt att detta ej blir större än en C-kupa??? Va tror du? Har du hög eller låg profil på dina?

Till alla som op. sig, hur länge tog det innan ni kunde ligga på sidan?

Jag har bestämt op. tid till sista veckan i nov men det känns lite som jag köper grisen i säcken om ni förstår? Har förtroende för kirurgen men hans policy e o inte visa före o efter bilder utan att amn får lita på hans kompetens. Han mnear att alla ser så oloka ut att dessa bilder ej ger nån rättvis bild. Va tycker ni?

Tack igen för alla goda råd!

• Swing

gisele:
    Min kirurg fnyste åt mina medhavda bilder och menade att alla har olika förutsättningar och han ser patienterna individuellt. Jag kan förstå honom, det är ju inte som att peka i en postorderkatalog! Sen vet jag att andra kirurger tar till sig bilderna och försöker efterlikna det man ber om. Jag ville bara ha större/mer fyllning.

Jag har Mc Ghans anatomiska geléhallon 360 MM (medium höjd, medium 'utput'). Det är nog risk att du får liten D-kupa med 320. Men tar du mindre blir ju själva implantatet kanske litet framtill på din bröstkorg, om du förstår vad jag menar.

Var inte rädd för D-kupa, det är inte så stort som det låter, särskilt inte med hjälp av implantat!

Min kompis har proppfull D-kupa, hon borde nog egentligen använda DD/E. Äkta bröst som utan bh finns lite överallt på hennes framsida och känns tunga. Mina är ju klart definierade på två ställen, hoppas du fattar hur jag menar. Dom känns jättebra, maken tycker dom är snygga/läckra, känns inte ett dugg tunga eller så.

• gisele

Swing:

Det e inte så att dom faller ner om du förstår? Nu e ju brösten som fylligast nertil o ganska platt däruppe o då tänker jag att om man sätter in 320 så kommer det bara hänga mer där nere?!? Kirurgen tyckte ej att jag beöver ett lyft utan att det räcker med implantat som fyller ut så att säga.

Ska försöka o ej va så rädd för en liten D ;-. men e ju bara 1.63 o väger 53 och vill ju vara mer än ett par bröst. Alternativet e ju att endast göra ett lyft men enligt läkaren blir resulatatet bättre med implantat, va tro du?

• mysan99

gisele
    Idag är det 3 veckor sedan jag opererades och nu kan jag sova på sidan en liten stund men det känns lite konstigt.

Svar på tråden Bröstförstoring (2)