• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • anni_81

Hej!
    Någon som lagt in 500cc? Hur blev resultatet?

• Delighted

Hej allihopa!

Nu har jag bokat ytterligare en konsultation, på plastikkiryrggruppen. Har nu hört mkt bra om Gabriella Sellman, hoppas hon ger mig samma intryck!

Gud vad svårt, men viktigt det är, jag bokade ju först hos KKAB, men där får man inte träffa kirurgen förrän samma morgon, och visst dem mätte mig och så, men det finns ingen möjlighet att överlägga med honom. Och det känns fel. Så nu bokade jag konsultation hos Gabriella.

Det finns ju så många, och jag åker snart utomlands, så jag vill ha gjort konsultationen och bestämt mig innan jag åker. Sedan kommer jag hem i April och gör operationen då.. Så jag har lite tidspress. Bor sedan tre timmar med tåg i fråmn sthlm, så jag har inte alla möjligheter att hela tiden åka fram och tillbaka!

Jag har en fråga till alla här, hur känner man att kirurgen är den rätta? Om det, mot all förmodan, skulle vara så att man inte alls pratar samma spåråk, man kan ju hamna hos en väldigt konservativ kirurg, och jag som siktar på 460-480 cc, kanske inte alls kommer hålla med om dennes rekomenadtion. Ska man lita då på kirurgen, eller gå vidare tills nästa?

Hmm.. Min fråga kanske är lite dum, för jag kan ju inget om detta, så kirurgen BÖR ju ha rätt... Men men, om det finns ngn med liknande erfarenhet, så berätta gärna! och om det är någon som hört ngt mer om plastikkirurggruppen, berätta mer än gärna!

Ta hand om er! Kramar :)

ps: ska tillägga att jag är 173 cm lång, så 460 cc bör inte se ut som några enmorma meloner, plus att 4.2 dl i rispåsarna ser grymt bra ut... =)

• mars06brud

Hej Delighted, vill bara säga till dig att det är du själv som bestämmer storleken. Det vanligaste felet som man gör är att sätta in för små. Tänk också på din vikt idag kontra om du ner eller upp några kilon. Jag är 172 cm och 475 ser inte så stort ut längre då jag gått ner 5 kg sen jag opererades....nu väger jag 57. Stå på dig om storleken det är du som betalar. Dessutom antar brösten en annan form efter ett par år så man ska inte vara förskräckt av utseendet i början. Jag gjorde mina för 4.5 år sen och då sa doktorn att 525 var det största han hade. Det stämmer nog inte idag 2005. Lycka till!

• EnYsterSyster

Delighted

Hoppas du blir lika nöjd som jag blev. Gabriella är mycket tydlig med att förklara risker och nackdelar med olika ingrepp. Hon är också mycket tydlig med att förklara vad du kan förvänta dej, vad som är ett rimligt resultat. Jag tror alla seriösa kirurger jobbar så. Den vanligaste "komplikationen" vad jag har förstått är att patienten blir missnöjd med resultatet eftersom h*n förväntat sej ett orealistiskt drömresultat. Ser man till att man har helt klart för sej vad som gäller från båda håll kan man minska risken för att detta ska hända. Lycka till !

• EnYsterSyster

Delighted

Vad hade du tänkt dej för implantat förresten ? Gabriella jobbar mest med koksaltimplantat och gelehallon.

• Sara23

Delighted

Jag ska op. hos KKAB och jag kommer att överlägga med kirurgen innan han op. mig. Ska trots allt vara där 3 dagar :)
    Men jag hoppas du hittar en klinik du trivs med. Lycka till och ha det så trevligt i utlandet :D

Kram

• cockie

Tjejer, jag sitter här och läser igenom era diskussioner, det känns bra faktiskt! Att ta del av era erfarenheter lixom ;) Jag själv har en bröstförstoring inbokad, dock är jag 18 år, någon som vet om det ger mig sämre odds för ett lyckat resultat? Kirurgen och mina närmaste vill ju såklart att jag ska vänta, men jag vet att det här ÄR vad jag vill. Faktiskt.

Vad vet ni om gele hallon typen? Är det vad man helst använder?

KRAM//MIG

• Cickan

Hej hej!

Tänkte att jag skulle ringa HSAN idag och kolla upp min läkare, är det ngt mer man borde göra el kolla upp inför operationen?

kram

• Mamma till 2

Ska vara på citadell om 2 timmar. Gjorde en bröstförstoring i April detta året, men fick lite problem med mitt ena bröst. Fick en kapselbildning + att fickan nog gjordes lite "sne". Jag är super nöjd med allt annars och dom är super på citadell. Men visst är det lite tråkigt attt behöva göra om det ena bröstet
    Jag vet att jag är i trygga händer och är knappt nervös. Hoppas att det blir bra denna gången (vill inte göra fler operationer sedan) hoppas också att jag inte får för ont. Det kan ju inte jämföras med första gången

Lycka till alla som ska göra sina bröst & grattis till er som har fått era !

• ISLA

Mamma till 2
    Lycka till! Det går säkert bra, du är ju i goda händer på Citadell (gjorde själv mina op där).
    Hur gör de för att rätta till det?(Dum fråga kanske, men jag har ingen aning) Och vad menar du med att "fickan gjordes lite sne"?

Svar på tråden Bröstförstoring (2)