• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Delighted

Hej!

Benetton,

Jag har samma funderingar! Har inte barn i tankarna de närmsta åren dock. Och, jag har verkligen sett fram emot den här operationen i år. Och framtida barn kommer inte sätta några "käppar i hjulen" för mig. PÅ konsultationen sa hon att om man lägger protesen bakom bröstmuskeln så ska det absolut inte vara ngra problem med amning. Om det är det du tänker på. Och jag har sett många bilder på kvinnor som haft sillisar innan barn, ammat, och sedan sett jätte fina ut efter! Men, jag vet inte riktigt vad du tänker! Men det är några av mina egna resonemang, eftersom vi verkar ha samma funderingar!

Kram

• Benetton

Det som jag vet för säkert är att det går bra med amning om man nar silicon i brösten men jag har börjat fundera kring och oroar mig för hur stora de kommer att bli direkt efter förlösningen när mjölken kommer och hur stora bli de till slut.Förändras de eller så efteråt? Det känns att jag inte vill göra brösten idag och efter 5 år lägga sig igen på operationsbordet och korrigera de om du förstår vad jag menar.

• Linoa

Hej alla!
    Ny här, ska på konsultation den 23/9 på plastikakademin i linköping(gunnar kratz), har någon opererat sig hos honom eller andra erfarenheter av dem?

• suslof

Blir lite orolig när jag läser att det känns som att brösten ska "spricka" när man ligger på mage..!

Benetton: Jag känner också lite så.. vill så gärna operera brösten och sparar för fullt, men barn kan ju komma inom en hyfsat nära framtid, även om jag inte känner något sug efter barn på långa vägar ännu, men jag är ju trots allt 26 år gammal, så inom de närmsta tio åren har jag förmodligen fått barn.. undrar om man som sagt måste operera om dem efter barn/amning..?

• guppien

Ulle83:

Förlåt om svaret dröjt..fullt upp inför bröllopet på lördag

Nej jag har inte hört nåt om Art Clinic, faktiskt!
    Behövde inte göra något lyft, utan endast lägga in implantat!

HUR NÖJD SOM HELST!!!

• Sara23

Divinita

Hej!
    Har varit i kontakt med HSAN och Avni Abdiu har inga anmärkningar! Känns bra att veta. Jag valde inte läkare utan sköterskan rekomenderade honom till mig och mitt typ av ingrepp. Jag känner mig trygg även fast jag inte träffat just Avni...de andra är mycket trevliga och tar väl hand om en. När ska du iväg och op. om det blir så?
    Kram

• algit

Benetton:Det är ju så för de allra flesta (inte alla )att när man blir gravid blir brösten större, när man ammar blir de ännu större ,men när man slutar amma så försvinner brösten och blir "tomma" typ.
    Det är ju samma som händer med de "riktiga" brösten om man är opererad bara att man har inplantat bakom muskeln.
    Och det är säkert olika det med från kvinna till kvinna,hur det blir efteråt.

Men ett är säkert att ni kommer att ha jättebröst när ni ammar hahahaha

• mysan99

guppien
    Måste ha missat ang. ditt bröllop
    LYCKA TILL!!!

• Izadora

Sess!
    Joo, tyngdlagen kommer väl att ta ut sin rätt i framtiden.;) Innan min op var jag snarare orolig för att proteserna skulle halka nedåt sk. "bottoming out" som jag sett på bilder. Nu är jag mest orolig att dom har fastnat där uppe under musklerna.

Jag har läst nånstans att geléhallon kan växa fast. Vet ej om det stämmer. Om jag spänner mina bröstmuskler så plattas implantaten till och trycks ut mot sidorna. Är det nån mer som har så? Borde ju vara likadant för alla med proteserna under muskeln?!

Iaf, jag opererade mig på Plastikakademin, det skulle väl du med?:)

Algit;
    du verkar ha haft perfekta förutsättningar för att få fina siliconbröst. Nej jag hade ju inget häng alls innan så det är klart att det tar nog lite längre tid för huden att töjas då.

Linoa;
    Vi är två tjejer här på forumet som är opererade på Plastikakademin. Jag och Lemon som tittar in här ibland! ;)

Svar på tråden Bröstförstoring (2)