• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • algit

Hej Loppalina:
    Tack sommaren har varit bra.Jag är ju en sån bortskämd typ som har uppehållstjänst så den är lång oxå.Underbart!!!!
    Men nu är det slut med det och arbetet är i full gång igen,med indragningar i personalen så det är tungt faktiskt.
    Hoppas din sommar oxå varit bra.

• algit

Soosan:
    Som jag skrev till mysan man har ont.Vissa längre och mer än andra.
    Har det inte blivit lite bättre ens?
    Jag tyckte att efter en vecka så kändes det stor skillnad, men inte så att jag inte hade ont.Jag var öm rätt länge.

• EnYsterSyster

Swing
    algit
    Jengirl
    Joanna/Nojsan

Nån gång i maj-juni i vår tänkte jag "Nä, inte en dag till". Jag gick helt sonika och köpte mej en större BH och silikoninlägg att fylla dem med. Köpte större bikini-BH också. Har nu trappat upp storleken. Jag gjorde det dels för att vänja mej och se om det verkligen var det här jag ville (Oh, ja !) men framför allt för att vänja omgivningen.... sen kan jag eventuellt vara "kompledig" eller nåt senare i höst och komma tillbaka utan att nån märker nån skillnad.........

Jaja, vi får se hur det blir.

• algit

EnYsterSyster:
    Jag hade oxå dessa förbannade inlägg och olika varma gele bh:ar.
    Det blir inte så stor skillnad sen inte med kläder särskilt inte på höst ,vinter.
    Jag opererade mig i påskas och kunde "gömma" mej i lösa tröjor.
    Sen hade jag själv vant mej tills det blev varmt och dax för mindre kläder.
    Och jag tänkte inte på det längre så mycket.
    Där det märktes mest för min del är på träningen.Jag tränar i princip varje dag på ett litet gym där alla känner alla ,har många nära vänner där.
    Och från utammad b cupa tillplattat under tajt träningstopp till e cupa (och efter tre veckors uppehåll) INGEN har sagt något ,har sett undrande blickar men inga frågor.
    Inte ens min svärmor som jag står nära har sagt något inte mina vänner heller.
    En del vet ju och tycker inte att det är nåt med det.
    Så låt inte det hindra dej som sagt din kropp dina pengar din vilja.

• Sess

Välkommen alla nya! :) Kul att ni har hittat hit!

Linoa!

Jag har varit på konsultation på Plastikakademin i Linköping och ska operera mig där i oktober. De är verkligen jättetrevliga och kunnig tycker jag såhär långt. Vad exakt vill du veta?

• Sess

En sak jag har funderat på idag:

Ni som redan opererat er, känns det annorlunda att bada med implantaten? Alltså simma i havet och så. Flyter de eller känns de tunga? Eller är det ingen skillnad alls mot innan?

Vet inte varför jag började fundera på det nu... ;)

• Cickan

Ulle83:
    Jag ska oxå dit på torsdag efter lunch och träffa en läkare som heter Peter Zackrisson, har inte träffat honom förut men jag hoppas att han ger ett bra intryck. Valde du själv vilken läkare du ville ha? Hur länge fick du vänta på operationstid? Jag skulle gärna göra mina ngn gång i höst/vinter. Hur mkt ska du stoppa in och vad har du för bh-storlek nu?

Kram

• algit

Sess:
    Det känns inte konstigt med inplantaten men att simma känns skumt, för mej alla fall ,känns som att bröstmusklerna inte räcker till.Det spänner liksom ,konstig känsla jag inte riktigt kan förklara.

Första gången efter op. jag skulle bada hoppade jag i en djup pool och kunde liksom inte simma musklerna hängde inte med panik !!!!!
    Min läkare sa sen att det är de rörelserna som känns konstiga man ska göra för att vänja musklerna.

• loppalina

Hej Algit!

Jag har haft en toppen sommar :) 4 veckors semester med barnen och 1 vecka utan dem på Mallis :D Snacka om att njuta fullt ut ;) Sola o bada hela dagarna 8)

Jag jobbar oxå med barn men har tyvärr ingen uppehållstjänst :( Japp jag vet hur det är med tungt arbete. Vi är 2 som vab:ar just nu :( Tungt för dem andra som sliter. Jag lider med dem.

Sess: Enda skillnaden som jag märker är att mina implantat blir kallare än övrigare kroppen vid kyla. Så jag har inga skräckexempel som att dem flyter upp vid sidan eller så (hahaha) :D

• Mexxis

Ungefär hur lång tid tar det innan man får tid för att "prata" om en ev. operation?

Och hur lång tid går det där emellan?

Svar på tråden Bröstförstoring (2)