• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Ulle83

Sossan:
    Jag kan tänka mig att man kan få dåligt samvete eftersom man är livrädd att dom stötter emot.

Tack!!

Jag känner mig lite narvös men ändå längtar jag så himla mycket!!

• Linoa

Hej alla!
    jag är ny på forumet, eller halvny här har följt er tråd ett bra tag nu! ett kanonställe det här Har viljat göra en bröstforstoring i 5 år nu o nu är det dags, ska på konsultation den 16/9 på plastikakademin i linköping (gunnar kratz)så nu undrar jag vad jag tänka på? Om någon har lust att dela med sig av sina erfarenheter

• Linoa

vad jag ska tänka på? Eller hur det går till!

• Ulle83

Har en fråga till er som har lång väg från kliniken att köra hem efter op. Får ni ligga över på kliniken??

Jag har 10 mil hem till mig från Göteborg och dom rekomenderar mig att sova i närheten den första natten allså har jag och min sambo bokat hotelrum i närheten:)

• Tez82

Ulle83

Jättesvårt att säga vad det kan bli för storlek efter, beror på kropp och så. Jag har samma storlek som dig på bh nu - full B75, liten C75 och jag ska lägga in 350-375cc med lyft och då kommer jag att få typ en full D-kupa. (jag är runt 167cm, och ca 57kg).

Kram

• Tez82

Ulle83

Jag kommer att komma till kliniken dagen innan op och bo över där den natten. (Så de kan se till att man inte äter och att man tar hand om sig). Dagen efter är det operation. Och även denna natten stannar jag hos dem för övervakning. Sedan dagen efter op får jag åka hem.

Så det är väl väldigt olika på kliniker antar jag. Detta är liksom obligatoriskt på den kliniken jag ska operera mig på.

Kram

• Ulle83

Tez82:

Man vill så gärna veta vad det blir för storlek efter op, man är så nyfiken :) Jag är 164 och väger 54kg.
    Ja,det är nog olika fr olika kliniker.
    Men det känns ändå värt dom pengarna för att kunna bo i närheten av kliniken.

Kramar!!

• Ulle83

Tez82: Har du fått pencillin mot infektion?
    Man ska börja ta en tablett dagen innan op för att minska risken för ev infektioner?
    Hur länge ska du var sjukskriven?

• ISLA

Just me

Jag gjorde 2 op samtidigt, ett lyft + inlägg och en stor bukplastik (alltså tog bort en massa skinn på magen + fick en ny navel). Det märkliga efter min op var att jag varken mådde illa av narkosen eller hade det minsta ont någonstans. Visst jag kunde inte förflytta mig själv, varken i sängen eller när jag skulle gå på toan, men det berodde nog till stor del på bukplastiken tror jag...men jag hade ingen värk någonstans. (Värken kom inte sen heller). Det var ändå det som jag varit mest orolig över, hur det skulle kännas efteråt.
    Brösten kändes på en gång som mina egna, det var nästan så att jag glömde bort att jag op dem med, eftersom jag inte hade ont.
    Låg hela dagen efteråt och ringde alla vänner och släktingar och berättade om hur fantastiskt jag mådde och hur lycklig jag var över min nya kropp.
    De är verkligen helt underbara där, man känner sig väldigt omhändertagen och trygg.

• sossan

hej ulle83
    jag har också ca 10 mil till gbg, men jag fick ligga över på sjukhuset det ingick liksom, dan efter körde min pojkvänn hem

Svar på tråden Bröstförstoring (2)