• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Swing

Sara 23: Vad har du för storlek runt bröstkorgen, i bh alltså?
    Jag är lite större än du, 169/64 och hade full 75B/liten C. La in 360g anatomiska geléhallon och har en mediumstor 75D nu.

425-475 låter lite mycket för en proppfull D, men du är kanske större runt bröstkorgen än jag? Då räcker det mer än väl till! Läkarna har ganska god koll, även om en del inte är några bh-experter.

• Sess

Sara23

Först var jag mer nervös för att de inte skulle bli tillräckligt mycket större (älskar stora bröst och nu när jag har chansen och betalar dyrt så vill jag gärna få mina drömbröst) så jag vill ha en fyllig d-kupa. Så jag pratade med kirurgen om detta och han rekommenderade minst 350 upp till 400 till mig för att uppnå det.

Jag hade nästan bestämt mig för 400, för de flesta här verkar ju tycka att de kunde lagt in mer efter operationen så därför ville jag satsa på det största (skiljer ju ändå inte så mycket mellan 350 och 400). Men nu sen jag fick veta att Aylar har 410 är jag tveksam. Vi har samma mått i kroppen och hennes ser lite väl stora ut tycker jag.

Jag har bara a-kupa nu, så det låter ju lite märkligt att du behöver mer än mig för att få en fyllig d när du har större bröst från början! Men läkarna vet ju bäst, det har säkert att göra med hur bred bröstkorg man har eller nåt. Ska bli kul att jämföra efteråt vad vi fick för kupstorlek och hur stor omkretsen blev.

• Tez82

Ulle83

Vad skönt i allafall att du berättat det för dina föräldrar, jag vet inte om jag kan göra det, utan ser de att jag gjort det så får de fråga. Jag vet ju hur mycket de är emot det.. *suck*. Men det är ju mitt liv. :) Huvudsaken att min man gillar det! ;)

Nää men ohh vad härligt! Ska du op nästa torsdag? Önskar att jag också kunna op mig nu, men jag får snällt vänta till 1:a mars då min tid är inbokad!!

Stora Lycka till kramar från mig!

• ISLA

Just me

Peter Cosmo op mig, och jag kan verkligen rekomendera honom.
    Du säger att du funderade på silicon eller hallon....gelehallon som de kallas för är silicon, i fast form.
    Och nej de blir absolut INTE hårda, mina är precis lika mjuka nu som de var innan op.
    Om jag får säga det själv, och alla runt omkring mig säger likadant, är att de ser väldigt naturliga ut. Inte alls så där föör runda, utan naturligt runda om du förstår vad jag menar.

• Sara23

Swing

Jag har 75C i bh-stl. Ja, jag tycker det låter lite stort, men jag har inte bestämt mig än, när jag testade på konsultationen känndes det super med dessa stl på inläggen, men hur det blir sedan när de väl är på plats är juh såå svårt att veta! Men du trivs med dina nya bröst nu? Hur mådde du efter operationen?

kram

• Sara23

Sess

Ja det ska bli kul att se sedan :) Vi får se till att hålla kontakten nu! Jag längtar så mycket nu. Ja det låter lite konstigt att jag ska behöva mer, men...jag har inte bestämt mig än för stl...men när jag var på konsultationen och testade inläggen så känndes dessa mykcet bra...men man vet ju inte hur det blir när de sitter där på 'riktigt'.

Kram

• Just-me

ISLA

Ja när jag läser här på nätet så har jag bara sett en person som haft Johan och jätte många som haft Cosmo.
    Hur går det till egentligen, blir man tilldelad en läkare bara?
    Åh så skönt att du säger att dom inte blev hårda + lagomt runda. :)Känns lite bättre nu :)

Kramar

• Swing

Sara23:
    Jag skulle kunna slå vad om att du måste få DD/E-kupa om du lägger in det du tänkt! Kommer att bli snyggt!

Nu efteråt skulle jag själv önskat att jag hade 1-2 implantatstorlekar större. Det skiljer ju så lite. Men då hade jag fått en liten DD/E och det är väl bäst att ha en lagom full kupstorlek. Inte snyggt varken när det väller över eller när kupan sladdrar....

Upprepar än en gång den amerikanska formeln jag tipsat om så många gånger. På en normalstor kvinna med medellängd och medelvikt ger 180g/cc/ml cirka en kupstorlek större. Stämde exakt på mig, men efter vad jag förstått är jag precis normalkvinnan. Är man kraftigare eller späd som Aylar blir ju resultatet ett helt annat.

Visst kändes det efter operationen. Spände och gjorde ont, men jag måste ändå påstå att jag mådde bra. Låg i sängen på kliniken och NJÖT av att det äntligen var gjort, efter alla dessa år. Kändes fantastiskt att äntligen ha gjort detta för mig själv. Avsatte en vecka för att bara ta det lugnt och återhämta mig. Jätteskönt!

• carro18

Hej!

Jag var på min konsultation på Citadellkliniken hos Peter Cosmo igår, torsdagen den 8e September, jag blev väldigt bra bemött av både honom och hon i receptionen, jag ville nästan bo där :). Vilket trevligt ställe alltså :). Vi hade nog delade åsikter om vad jag skulle lägga in, han tyckte att 280 skulle bli bra, men eftersom att jag inte vill ha "nårmal stora", utan lite större än normalstora, så blev det till slut 440 vi kom överens om. Det kommer att bli en fyllig c/d-kupa.

Är detnågon som har jag hos honom som har lust att mejla lite med mig?
    Om operationen och bemötelsen?
    Om dagarna före operationen och efter operationen..

Just nu har jag a-kupa och jag vet inte om det kommer att bli stort på mig med 440, han tyckte att jag var väldigt smal runt om bröstkorgen, men att om jag ville ha ganska stora bröt så skulle det sitta fint med 440.

Är det någon som har fått bristningar i huden av sin operation?

Kramar Carro

carolin87@hotmail.com

• Lisa22e

Ser att ni diskuterar mycket om storleken.
    Jag kom på en sak så här efter min operation som jag tror fungerar ganska bra om man vill ha reda på vilken kupstorlek man får efter op.
    När man provar ut implantaten (i sportbh:n) kan man mäta under och över brösten (på implantaten) för differensen mellan dem representerar ju kupstorleken.
    Här är en bra sida som visar hur man gör så ni förstår hur jag menar:
    www.halens.se/ContentPage.aspx

Nästa gång jag opererar kommer iallafall jag göra så för att få fram storleken.
    Lycka till

Svar på tråden Bröstförstoring (2)