• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • carro18

Förresten, du kan ju skcika en bild till min mejl isåfa.. :).. carolin87@hotmail.com

jag har ju fortfarande tid att välja att byta till en mindre storlek.. :)
    Kram

• Jengirl

Hej Carro..

Ja du ser, han rek en mindre strl. Men du kanske vill ha jätte stora bröst.Och det kommer du troligen få av 440. Hmm nån bild.. ska kika om jag hittar nån bra. Har du msn messenger? Kanske kan adda dig där då i så fall..

• Jengirl

Men å andra sidan Carro.

Om du vill ha jätte stora bröst, så är nog inte min strl något för dig. Jag har lagom stora till min kropp. Inga jätte bollar, som det lyser operation om kan man ju säga.. . Exakt som jag ville ha det. Gå in och kolla på qvinna.info

• Jengirl

som det inte lyser operation om ska det självklart stå!!!

• Marcolina

Linslusen:

Tack för ditt svar, det lät eller kändes betryggande :) skulle jag kunna få maila dig med lite frågor om du orkar svara...finns så mycket funderingar! Kram

• linslusen

Hej hej :)

Ja absolut kan du maila mig, här har du min mail: t_quila_@hotmail.com

Det är bara o ställa så många frågor du kommer på :)

Ha d bra!!

carro18:

Hej!
    JAg vet inte hur du är till kroppen, men ja la in 460cc o är 159,57 o jag fick 75E av d.. hade en liten b-kupa innan, e väldigt liten upptill, min kirurg rekommenderade 380 eller ngt sånt men ja valde 460, dom är inte propotionella till min kropp utan dom är mycket större.
    Så om du vill ha stora bröst så ska du självklart välja det, eller så går du efter hans rekommendation :)

Lycka till :)

• EnYsterSyster

Hej Alla !

Efter troget följande av denna tråd väljer jag nu att ta ett kliv in i gemenskapen.........

Jag är en gift trebarnsmamma i 35+åldern som funderat över bröstförstoring en längre tid. Vad gör jag då här ?

Tja, har liksom ingen att bolla med. Bor i en mellanstor stad i södra Sverige. Rör mej i en del mycket konservativa kretsar och har en del förtroendeuppdrag. Skulle detta komma ut skulle det innebära en social katastrof, för att inte tala om vad de skulle säga på jobbet. Människors förtroende för mej skulle nog pulvriseras..... eller är det bara som jag tror ? Hur som helst är detta min ensak som ingen har med att göra. Gör jag det gör jag det bara för min egen skull. Det är min kropp och mina pengar.

Maken accepterar det hela och tycker det är okej. Han är bara rädd för medicinska komplikationer och för vad folk skulle tycka och tänka om det kommer ut.

Jag misstänker att de flesta, eller alla, här lever med samma problematik.

• Jengirl

EnYsterSyster

Hej! Välkommen hit!

Jag tycker det är synd att du ska behöva känna att du har en press på dig om vad alla ska säga och tycka om dom "kommer på" att du har gjort en bröstoperation. Alla har vi våra egna liv och vi gör vad vi vill med våra kroppar. Visst tänkte man litegrann innan operationen, vad folk kanske skulle tycka om dom fick veta. Men det är något jag struntar i idag. Jag har inte berättat för ALLA i min omgivning att jag har gjort en bröstförstoring och anser mig inte skyldig till det heller. Frågar någon, så självklart tänker jag svara ärligt, och kanske den som frågar då får en annan syn på en bröstopererad tjej. Man behöver inte vara blåst, dum och blond bara för att man har gjort en förstoring. Jag hade mina skäl, och jag har ammat och mina bröst försvann totalt efter det. Jag har mått dåligt över det i många år. Och jag skulle ha gjort vad som helst för att få mina naturliga bröst innan ammningen tillbaka. För mig handlar det inte alls om strl. Utan mitt mål var bara att få känna mig som en kvinna igen med bröst. Nu har jag fått bröst igen, konstgjord väg. Jag ångrar mig inte en sekund. Vad andra tycker är något jag inte tänker lägga någon energi på. Huvudsaken är att jag mår bra igen, och är nöjd med min kropp.

Så vill du göra detta för din skull, så ska du självklart göra det. Vad andra tycker är inte något du ska bekymra dig över. Det är deras huvudvärk om dessa människor nu måste gå beklaga sig på att du har gjort något för din egen skull.
    Lycka till!

• Pernilla 25

mysan99:
    Tack så mycket! det känns bara bra.
    Båda våra söner var med.

• Joanna/Nojsan

EnYsterSyster:

Hej! Är också 3-barns-mamma. Jag gjorde min op i Juni. Berättade för mina närmaste kompisar och mina kollegor. Jobbar som dagbarnvårdare och föräldrarna fick inte vet ngt.. Jag har idag C-kupa, som jag hade innan jag ammade och gick ner i vikt.. Eftersom jag hade BH innan med vadderade kupor, så är det kanske inte så stor skillnad.. Ingen har iallafall frågat ngt. Kanske är det för att de absolut inte kan tänka tanken att jag skulle gjort ngt sånt
    Jag är beredd att berätta om ngn frågar, för jag har också gjort det helt för min egen skull.
    Och jag ångrar verkligen inte att jag gjorde operationen.. Alla kläder passar igen och det känns jättebra!
    Tycker absolut man ska göra det om man vill, möjligheten finns idag och livet är långt... Klart man ska känna sig bekväm om man kan.
    Kram Nojsan

Svar på tråden Bröstförstoring (2)