EnYsterSyster
Hej! Välkommen hit!
Jag tycker det är synd att du ska behöva känna att du har en press på dig om vad alla ska säga och tycka om dom "kommer på" att du har gjort en bröstoperation. Alla har vi våra egna liv och vi gör vad vi vill med våra kroppar. Visst tänkte man litegrann innan operationen, vad folk kanske skulle tycka om dom fick veta. Men det är något jag struntar i idag. Jag har inte berättat för ALLA i min omgivning att jag har gjort en bröstförstoring och anser mig inte skyldig till det heller. Frågar någon, så självklart tänker jag svara ärligt, och kanske den som frågar då får en annan syn på en bröstopererad tjej. Man behöver inte vara blåst, dum och blond bara för att man har gjort en förstoring. Jag hade mina skäl, och jag har ammat och mina bröst försvann totalt efter det. Jag har mått dåligt över det i många år. Och jag skulle ha gjort vad som helst för att få mina naturliga bröst innan ammningen tillbaka. För mig handlar det inte alls om strl. Utan mitt mål var bara att få känna mig som en kvinna igen med bröst. Nu har jag fått bröst igen, konstgjord väg. Jag ångrar mig inte en sekund. Vad andra tycker är något jag inte tänker lägga någon energi på. Huvudsaken är att jag mår bra igen, och är nöjd med min kropp.
Så vill du göra detta för din skull, så ska du självklart göra det. Vad andra tycker är inte något du ska bekymra dig över. Det är deras huvudvärk om dessa människor nu måste gå beklaga sig på att du har gjort något för din egen skull.
Lycka till!