Hejsan!
Phu, har läst igen alla inlägg här, och även på någon av de gamla trådarna!
Det är så Skönt att äntligen hittat någonstans där man kan få vettigt stöd! Människor som känner samma och som man kan dela alla tankar med! Underbart!
Jag har länge funderat på en bröstop, och har bestämt mig. Hade eg bestämt mig lååångt innan jag började kolla fakta osv, men nu har jag VERKLIGEN bestämt mig. Bor på en moindre ort, och närmast bekvämast för mig är Kosmetisk Kirurgi AB i Fkp.
Var skönt när det dök upp ett par andra som också har vart där!
Mina tankar om KKAB, vet inte om ni andra delar dessa, men jag tyckte att de gav ett bra intryck. Måste dock säga att det kändes lite opersonligt när man inte får träffa läkaren förrän på op dagen. S¨å man kan ju inte bilda sig en egen uppfattning om läkaren, vilket så många här inne tycker är så viktigt!
Men det är svårt dock, vill ha tryggheten som finns hemma. Och det är ju en djungel att hitta kliniker i gbg eller sthlm. Aja, hur som helst.
Sara23,
jag kommer nog också väla Avni Abdiu, (om jag opererar mig där) sköterskan som jag pratde med, sa mkt gott och positivt om honom. Skulle dock verkligen vilja träffa honom innan op! Finns det ngn speciell anledning till att du valde honom?
Lissa22e,
Du skrev för ett tag sedan om hut viktigt det är att verkligen väla rätt klinik etc, och det skrev du i samband med att nåfon hade sagt att KKAB lovade livstidsgaranti... Det stämmer, bara att personen som skrev det uttryckte sig lite klumpigt! Den amerikanska tillverkaren som gör implantaten, garanterar livstids hållbarhet på sina implantat, så om ngt skulle gå fel med implanatten, får man dem kostadsfritt. Dock säger det inget om infektionsrisker eller att man får betala för op. Så KKAB har faktiskt livstidsgaranti på sina implanatat, och är en seriös klinik! =)
Det är väldigt mkt prat om strl osv! Och GUD vad spännande det är! Har gått okmkring jätte mkt med olika rispåsar etc! MEN, det är skit bra att be andra om råd etc. Men jämför er aldrig med ngn annan! och ni som har opererat er, säg aldrig till ngn, "det blev litet på mig så då blir det någ si och så på dig". Alla är induviduella! :) (men fan va svårt det är, snacka om beslutsångest) men lita på era läkare!
Skulle vilja ha lite råd om, eftersom jag inte träffar läkaren innan, tyclker ni att jag ska söka mig till en annan klinik, mkt längre hemifrån, eller ska jag lite på den klinkin (kkab) som jag vart på konsultation hos? Som jag själv nyss skrev, lita på läkjaren om implantatsstrl, men jag bestämmer mig SAMMA dag med läkaren, tänk om det blir stressigt? och fel?
Det är ju ett sånt stort beslut, men oj vad jag längtar! :)
Kram!