• loppalina

Bröstförstoring (2)

Hej Tjejer!

Tyvärr så stängde dem vår gamla tråd inatt :( Men här kommer en ny ;) Det har ju visat sig vara både trevligt och inforikt att prata om sina "tuttar" här (med tanke på att alla sitter i samma båt):D

Så välkomna gamla som nya att diskutera
    om bröstförstoringar :)

Tjing så länge på er!

• Svar på tråden Bröstförstoring (2)
  • Izadora

Heej!

Måste bara fråga er tjejer;

Jag opererade ju in runda geléhallon under bröstmuskeln för fyra månader sedan. Dom ser ju bra ut med kläder på men jag önskar att dom kunde sjunka nån cm till. Sitter fortfarande lite högt upp tycker jag även om det är bättre form på dom nu än i början. Sträcker jag armarna rakt upp så sitter ärret ca en cm under brösten eftersom proteserna följer med upp.
    En sak som stör mig mycket är att brösten rör sig när man använder bröstmusklerna. Ser ju inte så naturligt ut. Är det så för er oxå?

Ibland tänker jag att det vore bättre att haft proteserna över musklerna men då kanske själva implantatet hade synts igenom på ett annat onaturligt vis eftersom jag är tunn.
    På undersidan av brösten ligger ju proteserna nämligen över muskeln för att det skulle bli ett naturligt häng sa doktorn och där kan man se veck på implantaten om jag böjer mig fram. Isch! Har inte blivit nåt häng alls ännu. :(

Klämmer jag ihop brösten mot mitten så har jag jättefin rundning på det ena men på det andra blir det mera som ett hörn upptill...

Oj, det blev visst en liten uppsats men min fråga var egentligen hur ni upplever era implantat under muskeln ;)

I det stora hela är jag väl nöjd, storleken blev bra, lite små ibland. Funderingarna finns på hur brösten hade sett ut om jag gjort dom på en annan klinik.

Nån som vet om brösten ändrar sig så mycket mer efter fyra månader???

• Lara23

Hej hej!

Izadora:
    Jag har op. mig sen 5 mån. tillbaka och visst har det blivit lite ändringar på buppisharna :)

Dem sitter på sin plats innan satt dem uppe, blev skräckslagen den första dagen, trodde att dem skulle vara så för evigt :)
    Jag e nöjd, men det som kan vara lite irriterande är att jag kan fortfarande ej sova på magen, känns som att dem skall srpicka från sidorna, vet ej om jag inbillar mig, jag har runda gelehallon. Sen e det en sak till, när jag tar av mig bh:n eller stöter till min ena br*stvårta så gör det lite ont, vet inte faktiskt, har det hänt till nån här?
    Jaja jag ska på efterkontroll den 22:a så jag får fråga min doktor. ha de gött

• mysan99

Lara 23

Hej! Jag har också ont/ömt på mina bröstvårtor men nu är det endast 2 veckor sedan jag opererades.
    Jag har en kompis som har opererat sig för 4 år sedan och hon sa att hon har ont/öm fortfarande.

• Sess

Algit + Loppalina:

OK, skönt att de inte flyter eller nåt sånt iallafall! :D Att de blir kallare än resten av kroppen det sa min läkare till mig, det kunde visst vara så även när man inte badar när det tex är kallt ute. Och att det känns läskigt att simma efteråt det kan jag tänka mig, man skär ju ändå av en del nervtrådar va? Stackars dig Algit som hoppade i poolen innan du visste! Vilken skräck!

• Sess

Izadora:

Hänga till sig det gör de väl för all framtid med hjälp av tyngdlagen så de hamnar säkert längre ner med tiden + att de säkert blir mer rundade nertill av samma anledning.

Tråkigt att det syns veck där implantatet "sticker fram"! Isåfall är det nog tur att du har dem under muskeln även om de rör sig med musklerna. Hur ser det ut ungefär? Syns det med kläder?

Vilken klinik gjorde du dem på?

(Ska också få runda gelehallon under bröstmuskeln nu i oktober så vill gärna veta mer)

• Sess

Lara23:

En del kan ju få mer känsliga (överkänsliga) bröstvårtor + bröst efter en förstoring, det är kanske det du har råkat ut för?

• Tez82

Hejsan allihopa!

Är det någon som fått barn efter sin bröst`op? Har allt i sånna fall gått bra och hur har det gått liksom? Har brösten fortsatt att vara lika fina efter ammningen som innan? :)

Kram

• algit

Izadora o Lara23:
    Formen på mina är superfin känner eller ser inga kanter har ett naturligt häng. Men det är kanske skillnad på hur man såg ut innan .Jag 43år hade utammade tomma häng bröst .
    Ni kanske hade andra förutsättningar.
    Men jag har känt av massa olika småbesvär .men nu efter6 mån känns det rätt ok.Känns ju som det ska spricka när jag ligger på nåt hårt , men inte i sängen.

• algit

Oj tryckte på fel knapp.
    Har oxå varit känslig i ena bröstvårtan men inte nu.
    De säger ju att läkningstiden är upp till ett år.Så ha tålamod flickor.

• anni_81

Ulle83 och cickan:
    Skulle gärna vilja veta lite mer om hur ni blev bemötta på art clinic på konsultationen.

Ulle83: Lycka till med din operation, skulle gärna vilja veta lite mer om hur det kändes efter operationen, har nämligen tänkt själv att operera in gelehallon rund, men vet inte riktigt hur mycket jag ska lägga in, hur mycket lade du in? Kan dom göra ett bröstlyft samtidigt oxå?

Svar på tråden Bröstförstoring (2)